Mikä ihmisessä on sellaista,että häntä kunnioitetaan heti ensi näkemältä
Oon ihmetellyt mikä mun kaverissa on sellainen piirre että kaikki arvostaa sitä ensi näkemältä? Mä oon tuntenut sen niin kauan läpi nuoruuden etten enää osaa arvioida kun ollaan jo aikuisia. Mut mitkä on sellaisia piirteitä ihmisessä, että ne niiku herättää kunnioitusta kautta linjan. Kukaan ei auo päätään sille ja kaikki kuuntelee kun se puhuu. Hänellä ei ole siis mitään erityisempiä hienoja vaatteita tai autoa tmv mikä voisi vaikuttaa.
Kommentit (85)
Lähtökohtaisesti jokaisen pitäisi kunnioittaa jokaista kanssaihmistään. Epäkypsät ihmiset eivät kunnioita. Kyllä se kunnioitetuksi tuleminen lähtee siitä, että itse kunnioittaa muita. Se näkyy käytöksessä ja luo positiivisen kehän.
Mulla on vähän sellaista karismaa. Sitä on iän myötä tullut lisää.
Se näkyy siten, että mua pidetään rauhallisena tyyppinä ja monet luulevat mun olevan korkeammin koulutettu kuin olen.
Kaupoissa saan aina hyvää palvelua vaikka en edes pyydä mitään.
Ap tekee omasta "karismaattisuudestaan" tällaisen ovelan keskustelunavauksen ja kerää nyt kehuja omasta erityisyydestään teiltä hyväuskoisilta 😁
Vierailija kirjoitti:
Onko kaverisi mies? Jotkut miehet on sellaisia, että niistä näkee, että ei voi ryppyillä. Enkä edes tarkoita macho salimiehiä.
Joo, ollaan molemmat nuoria miehiä.Mua on mietityttänyt tää enemmänkin kun aloitettiin opiskelut syyskuussa uudessa koulussa
Vierailija kirjoitti:
Ap tekee omasta "karismaattisuudestaan" tällaisen ovelan keskustelunavauksen ja kerää nyt kehuja omasta erityisyydestään teiltä hyväuskoisilta 😁
Puhutko nyt itsestäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhutko nyt itsestäsi?
Omista toiminta tavoistasi? Kaikki eivät ole niin kieroutuneita kuin sinä
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Viehättävänä pidetty ulkonäkö vaikuttaa paljon.
Yhdessä psykologiaa käsittelevässä tv-sarjassa (People Watchers tms.) tavallisille kadun ihmisille tehtiin sosiaalisia ja psykologisia kokeita. Yhdessä kokeessa ihmisiä pyydettiin arvioimaan viehättävänä pidetyn ja ei-niin-viehättävänä pidetyn miehen henkisiä ominaisuuksia. Lähes kaikki haastatellut arvioivat viehättävällä miehellä olevan huomattavasti enemmän kunnioitettuja henkisiä ominaisuuksia, kuten ahkeruus, älykkyys, luotettavuus jne.
Tuo onkin jännä juttu. Minulle tulee heistä yleensä mieleen toisen hyväksikäyttäjä, pelimies, alistaja jne. Ovat tottuneet saamaan kaiken ulkonäkönsä vuoksi ja käyttävät sitä häikäilemättä hyväkseen.
Hyvä havainto,tunnistan...
Vakkari vauvapalstalainen oppii hyvin nopeasti että tällaisissa avauksissa on viisaampaa puhua "kaverista" kuin itsestä, koska aloittajiin suhtaudutaan lähes poikkeuksetta vihamielisesti ja halveksuvasti, olipa aihe mikä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhutko nyt itsestäsi?
Olen opiskellut psykologiaa, joten tiedän ihmismielestä paljon.
Vaatimattomuus yhdistettynä luontaiseen itsevarmuuteen
Tulee ensiksi mieleen, että narsisteja kuunnellaan ja kunnioitetaan. Vain lähipiiri tietää totuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhutko nyt itsestäsi?
Häpeäisit jos käytät tsykologian approasi väärin, hyi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhutko nyt itsestäsi?
Nonniin päästiin taas asiaan. lähihoitaja on hyvä ja painelee kyökkiin juoruilemaan ja psykologisoimaan😭
Mulla on käynyt elämässä niin, että nykyään koen olevani arvostettu - melkein missäpä olenkin. Näin ei suinkaan ole ollut aina. Olen ollut kiusattu aikoinaan, ja minulla on ollut omat haasteeni tunne-elämäni ja itsetuntoni kanssa. Mutta olen kokenut ison kasvun ihmisenä (johtuen monista kriiseistä, joita on ollut pakko taaplata läpi ja käsitellä) ja se on vaikuttanut itsetuntooni ja olemukseeni. Kaunis en missään nimessä ole, päin vastoin. Mutta ajattelen mitä sanon, ja sanon mitä ajattelen. Perustelen mielipiteeni, jos minulla sellainen on. En ole kaikista asioista mitään mieltä mutta joistain asioista mielipiteeni ovat vahvojakin. Annan muiden kertoa omat mielipiteensä, ja arvostan niitä sekä heitä. Osaan yleensä sanoa, miten pitäisi toimia. Neuvon, jos niin toivotaan. Ehkä tosiaan elämänkokemukseni jotenkin paistaa sekä se, että en enää kiinnitä huomiotani pikkuasioihin (elleivät ne satu olemaan oleellisia).
Näillä mennään, ja olen huomannut, että minua kuunnellaan ja sanomiseni otetaan tosissaan. Koen siis, että minua kunnioitetaan. Kunnioitan myös aina muita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Se, että tyyppi kuuntelee muita, mutta näkyy silti itse. Parhaat johtajat ovat tuollaisia. Sisäinen rauhallisuus, ei kiire mihinkään ja silti polla toimii kuin rasvattu salama joka käänteessä. Kun hän sanoo jotain, niin kaikki kuuntelevat, koska seieltä tulee ainoastaan jotain tärkeää tai viisasta.
Ensinäkemältä! Ennen kuin ihminen on edes puhunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhutko nyt itsestäsi?
Vieläkö Hannibal on voimissaan? Miten siellä laitoksessa on netti?
Iso koko. Tämän olen huomannut miesvaltaisessa työympäristössä. Aggressiivinen käytös myös.
Asioita jotka aiheuttavat kunnioituksen menetyksen: "hyppelehtiväisyys", kimeä ääni, innostuneisuus, säpsähtely, tarvitsevuus, tunteellisuus.
Vierailija kirjoitti:
Tulee ensiksi mieleen, että narsisteja kuunnellaan ja kunnioitetaan. Vain lähipiiri tietää totuuden.
Ei pidä ollenkaan paikkaansa mielestäni. Erotan narsistin nopeasti ja tunnen vain sääliä.
Onko lääkkeet jääneet ottamatta?Kautta linjan.