Mikä ihmisessä on sellaista,että häntä kunnioitetaan heti ensi näkemältä
Oon ihmetellyt mikä mun kaverissa on sellainen piirre että kaikki arvostaa sitä ensi näkemältä? Mä oon tuntenut sen niin kauan läpi nuoruuden etten enää osaa arvioida kun ollaan jo aikuisia. Mut mitkä on sellaisia piirteitä ihmisessä, että ne niiku herättää kunnioitusta kautta linjan. Kukaan ei auo päätään sille ja kaikki kuuntelee kun se puhuu. Hänellä ei ole siis mitään erityisempiä hienoja vaatteita tai autoa tmv mikä voisi vaikuttaa.
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on käynyt elämässä niin, että nykyään koen olevani arvostettu - melkein missäpä olenkin. Näin ei suinkaan ole ollut aina. Olen ollut kiusattu aikoinaan, ja minulla on ollut omat haasteeni tunne-elämäni ja itsetuntoni kanssa. Mutta olen kokenut ison kasvun ihmisenä (johtuen monista kriiseistä, joita on ollut pakko taaplata läpi ja käsitellä) ja se on vaikuttanut itsetuntooni ja olemukseeni. Kaunis en missään nimessä ole, päin vastoin. Mutta ajattelen mitä sanon, ja sanon mitä ajattelen. Perustelen mielipiteeni, jos minulla sellainen on. En ole kaikista asioista mitään mieltä mutta joistain asioista mielipiteeni ovat vahvojakin. Annan muiden kertoa omat mielipiteensä, ja arvostan niitä sekä heitä. Osaan yleensä sanoa, miten pitäisi toimia. Neuvon, jos niin toivotaan. Ehkä tosiaan elämänkokemukseni jotenkin paistaa sekä se, että en enää kiinnitä huomiotani pikkuasioihin (elleivät ne satu olemaan oleellisia).
Näillä mennään, ja olen huomannut, että minua kuunnellaan ja sanomiseni otetaan tosissaan. Koen siis, että minua kunnioitetaan. Kunnioitan myös aina muita ihmisiä.
Taas hyvä kuvaus, jonka voisin itsekin nk allekirjoittaa. Muiden kunnioittaminen tärkeää.
Minä olen vähän tuollainen ihminen. Itsekin joskus hämmästyn, että miten tarkkaan minua kuunnellaan. Ei näin tietenkään aina ja joka ryhmässä käy, mutta aika usein.
Luulen, että se on hyvä itsetuntoni (joka tulee kotoa) ja hyvin tasa-arvoinen ihmiskäsitys (kotoa sekin) yhdistettynä rauhallisuuteen ja selkeyteen.
Minusta tuntuu, että monet ihmiset ovat epävarmoja itsestään, ja pelkästään se, että joku ei ole, saa ajattelemaan että ehkä tuo joku sitten tietää tai osaa jotain enemmän.
En ole keksinyt muuta selitystä sille, että jos vaikka opiskelijana kysyin jostain asiasta, mitä en tiennyt, niin seuraus oli se, että minun oletettiin tietävän paljon. Ei siinä ollut mitään logiikkaa. Oikeasti uskalsin vain olla avoimesti tietämätön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tekee omasta "karismaattisuudestaan" tällaisen ovelan keskustelunavauksen ja kerää nyt kehuja omasta erityisyydestään teiltä hyväuskoisilta 😁
Puhutko nyt itsestäsi?
Omista toiminta tavoistasi? Kaikki eivät ole niin kieroutuneita kuin sinä
Olen opiskellut psykologiaa, joten tiedän ihmismielestä paljon.
Nonniin päästiin taas asiaan. lähihoitaja on hyvä ja painelee kyökkiin juoruilemaan ja psykologisoimaan😭
😂 Kunhan vitsailin. En minä mitään psykologiaa ole opiskellut. Hauskaa testata mikä kaikki höpönlöpö menee täällä täydestä mammoihin.
Mä oon tommonen, samoin isäni.
Minä olen kaunis ja isä komea, mutta se ei vielä selitä vaan sellainen voimakas energia tai karisma, miksi sitä haluaakaan kutsua.
Joskus ihan ihmettelenkin miten ihmiset suhtautuvat, mutta en ole keksinyt muuta selitystä kuin luontainen karisma.
En ole mitenkään erityisen hyvä tyyppi tai esim. sen taitavampi kuuntelija kuin muutkaan.
Ei myöskään isäni, ja häntä tarkkailemalla olenkin tullut tuohon johtopäätökseen, että syy on vain sellainen voimakas energia ja ns. karismaattinen olemus ja tapa olla ja puhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee ensiksi mieleen, että narsisteja kuunnellaan ja kunnioitetaan. Vain lähipiiri tietää totuuden.
Ei pidä ollenkaan paikkaansa mielestäni. Erotan narsistin nopeasti ja tunnen vain sääliä.
Samalla kannalla.Narsisti on helppo erottaa joukosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tekee omasta "karismaattisuudestaan" tällaisen ovelan keskustelunavauksen ja kerää nyt kehuja omasta erityisyydestään teiltä hyväuskoisilta 😁
Puhutko nyt itsestäsi?
Omista toiminta tavoistasi? Kaikki eivät ole niin kieroutuneita kuin sinä
Olen opiskellut psykologiaa, joten tiedän ihmismielestä paljon.
Nonniin päästiin taas asiaan. lähihoitaja on hyvä ja painelee kyökkiin juoruilemaan ja psykologisoimaan😭
Just täällä kaikki valheet ja muu sepittäminen menee aina kirkkaasti läpi.
Aivan uskomatonta, mitä sontaa tämän palstan lukijat uskovat.
😂 Kunhan vitsailin. En minä mitään psykologiaa ole opiskellut. Hauskaa testata mikä kaikki höpönlöpö menee täällä täydestä mammoihin.
Vierailija kirjoitti:
Joillain on sellainen olemus. Sivistyneisyys voi vaikuttaa. Se, että on klassinen olemus kautta linjan. Hyvät käytöstavat. Koko paketti, joka tulee monesti perheen peruina. Sekin, että ”kaikki tietää, että on muita parempi/ fiksumpi/ tavalla tai toisella esim.varakas”, mutta hlö ei tee siitä koskaan numeroa tai mainitse sanallakaan. Henkilö asettuu luontevasti muiden yläpuolelle tekemättä sitä itse.
Vaikea näitä on erotella mistä johtuu.
Voisi ehkä sanoa, että sellainen tietynlainen itsevarmuus, mutta ei ole kuitenkaan itsekeskeinen tai alentuvainen muita kohtaan?
Jos on ns. vanhasta sivistyssuvusta tai vauraasta perheestä, niin voi olla omaksunut ajattelun, ettei tarvitse todistaa kenellekään mitään vaan hänet huomataan ja häntä arvostetaan joka tapauksessa. Jos tämän lisäksi osaa olla sopivalla tavalla nöyrä ja muut huomioiva, niin se on aika hyvä yhdistelmä. Etenkin jos on vielä fiksu ja huumorintajuinen.
Joitain kohdellaan arvostavasti aluksi, mutta ajan myötä esim. työarjessa arvostus katoaa. Voivat henkilöt tippuakin arvostuksesta. Siihen vaikuttaa keiden silmissä on ollut arvostettava ja vaihtuuko osa arvioijista.
"Keisarilla ei ole vaatteita" kertoo ilmiöstä.
Vierailija kirjoitti:
Tulee ensiksi mieleen, että narsisteja kuunnellaan ja kunnioitetaan. Vain lähipiiri tietää totuuden.
Mun pomo on tällainen. Moni pitää äärimmäisen älykkäänä ja karismaattisena, myös minä aluksi. Johtaja, uskonnollinen vaikuttaja, pyörittää hyppysissään mm. yhtä suomen rikkaimmista yhdistyksen hallituksista sen puheenjohtajan kautta. Ja nämä ovat koulutettuja, fiksuja ihmisiä.
Todellisuudessa on johtamalleen alalle täysin kouluttamaton ja aikalailla kyvytön. Luulee, että voi manipuloida kaikki tekemään oman tahtonsa mukaan. Uskoo omaan vaikuttavuuteensa täysin yli todellisuuden. Narsistinen, aika moniin uppoava esitys. Karisma on ulkokuorta ja tyhjän tavoittelua, ellei sisältä todellisuudessa löydy mitään.
Jotkut arvostavat koulutusta ja tittelejä. Itselleni ne ovat yhdentekeviä, jos ei argumentoi kantaansa mitenkään, vaan odottaa jotenkin itsestäänselvyytenä kunnioitusta.
Moderni Mies on sellainen jota arvostetaan.
Moderni Mies selaa Jordan Petersonii, käy salil, parturis. Tankkaa isosti rasvaa ja proteiinii.
Modernil Miehel on Law of Attraction meiningit käytännön toteutukses -- Moderni Mies fiilaa olevansa itsevarma, röyhkeä, dominoiva.
Ole sinäkin Moderni Mies.
Minä olen myös hyvin karismaattinen. Kun istun metrossa selaillen puhelintani ja nostan katseen hetkeksi, huomaan kuinka henkilö X tuijottaa minua. Myös usein kun puhun esim. puhelimessa metrossa, niin ihmiset kiinnostuvat mitä puhun langan toisessa päässä olevalle ihmiselle. He katsovat minua tällöin hyvin intensiivisesti. En tiedä, milloin minusta tuli näin karismaattinen. Olen mahdollisesti ollut sitä syntymästäni asti.
Toisille vinoillaan aina yhteisössä, kuin yhteisestä sopimuksesta. Toiset saavat olla rauhassa, heistä tykätään.
Ihmiset kehuvat täällä itseään kilpaa karismaattisiksi 😁
Siinä sitä on karismaattisuutta kerrakseen 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillain on sellainen olemus. Sivistyneisyys voi vaikuttaa. Se, että on klassinen olemus kautta linjan. Hyvät käytöstavat. Koko paketti, joka tulee monesti perheen peruina. Sekin, että ”kaikki tietää, että on muita parempi/ fiksumpi/ tavalla tai toisella esim.varakas”, mutta hlö ei tee siitä koskaan numeroa tai mainitse sanallakaan. Henkilö asettuu luontevasti muiden yläpuolelle tekemättä sitä itse.
Vaikea näitä on erotella mistä johtuu.
Voisi ehkä sanoa, että sellainen tietynlainen itsevarmuus, mutta ei ole kuitenkaan itsekeskeinen tai alentuvainen muita kohtaan?
Jos on ns. vanhasta sivistyssuvusta tai vauraasta perheestä, niin voi olla omaksunut ajattelun, ettei tarvitse todistaa kenellekään mitään vaan hänet huomataan ja häntä arvostetaan joka tapauksessa. Jos tämän lisäksi osaa olla sopivalla tavalla nöyrä ja muut huomioiva, niin se on aika hyvä yhdistelmä. Etenkin jos on vielä fiksu ja huumorintajuinen.
Uskon perheen ja suvun merkitykseen, mutta luulen että se on monimutkaisempaa. Hyvä itsetunto ja kyky ajatella, että ihmisellä on arvonsa riippumatta titteleistä, rahasta tai asemasta, ei riipu titteleistä, rahasta tai asemasta.
osalla on semmooset suhteet ja rahaa että on vaan viisasta kunnioittaa
Vierailija kirjoitti:
Minä olen myös hyvin karismaattinen. Kun istun metrossa selaillen puhelintani ja nostan katseen hetkeksi, huomaan kuinka henkilö X tuijottaa minua. Myös usein kun puhun esim. puhelimessa metrossa, niin ihmiset kiinnostuvat mitä puhun langan toisessa päässä olevalle ihmiselle. He katsovat minua tällöin hyvin intensiivisesti. En tiedä, milloin minusta tuli näin karismaattinen. Olen mahdollisesti ollut sitä syntymästäni asti.
😂En nyt olisi ihan noin varma sinuna mitä ne sinusta miettivät.
Vierailija kirjoitti:
Joitain kohdellaan arvostavasti aluksi, mutta ajan myötä esim. työarjessa arvostus katoaa. Voivat henkilöt tippuakin arvostuksesta. Siihen vaikuttaa keiden silmissä on ollut arvostettava ja vaihtuuko osa arvioijista.
"Keisarilla ei ole vaatteita" kertoo ilmiöstä.
Tämä meni ohi luontaisen arvostuksen ilmiön. Tuollainen henkilö on voinut aluksi saada arvostusta esim.titteleillä tmv. Hänessä ei ole koskaan ollutkaan sitä luontaista arvostus-ulottuvuutta.
Itsevarmuus tai tietty sisäinen rauha, joka näkyy ulospäinkin. Karisma, jota joillain on luonnostaan, jotkut voivat parantaa hieman harjoittelemalla ja joillekin mikään määrä harjoitusta ei tuo.