Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihmisessä on sellaista,että häntä kunnioitetaan heti ensi näkemältä

Vierailija
01.01.2021 |

Oon ihmetellyt mikä mun kaverissa on sellainen piirre että kaikki arvostaa sitä ensi näkemältä? Mä oon tuntenut sen niin kauan läpi nuoruuden etten enää osaa arvioida kun ollaan jo aikuisia. Mut mitkä on sellaisia piirteitä ihmisessä, että ne niiku herättää kunnioitusta kautta linjan. Kukaan ei auo päätään sille ja kaikki kuuntelee kun se puhuu. Hänellä ei ole siis mitään erityisempiä hienoja vaatteita tai autoa tmv mikä voisi vaikuttaa.

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että tyyppi kuuntelee muita, mutta näkyy silti itse. Parhaat johtajat ovat tuollaisia. Sisäinen rauhallisuus, ei kiire mihinkään ja silti polla toimii kuin rasvattu salama joka käänteessä. Kun hän sanoo jotain, niin kaikki kuuntelevat, koska seieltä tulee ainoastaan jotain tärkeää tai viisasta.

Vierailija
2/85 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsevarmuus? Hötkyilemättömyys?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se riippuu ihan. :D Esim. mullekkin on joskus sanottu noin, joskus taas ihan päin vastasta.. Mulle on sanottu että "joo ku sä alat puhuu, nii kaikki kuuntelee sua ja alkaa matkimaan sua" yms. Ulkonäöstä se ei ehk johdu. Hoikkana kaikki on että "näytä missiltä/mallilta" mutta en oo mitenkään vihasen näkönen tai pelottavan, joten mulle ollaan myös "normaaleja".

Jos on esim tosi vihasen ja päällekäyvän näkönen niiin se että ihminen on hiljaa nii jotkut tulkitsee sen kunnioitukseksi.

Vierailija
4/85 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti ei ole mikään ärsyttävä päällepäsmäri tai käskyttäjätyyppi

Vierailija
5/85 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se riippuu ihan. :D Esim. mullekkin on joskus sanottu noin, joskus taas ihan päin vastasta.. Mulle on sanottu että "joo ku sä alat puhuu, nii kaikki kuuntelee sua ja alkaa matkimaan sua" yms. Ulkonäöstä se ei ehk johdu. Hoikkana kaikki on että "näytä missiltä/mallilta" mutta en oo mitenkään vihasen näkönen tai pelottavan, joten mulle ollaan myös "normaaleja".

Jos on esim tosi vihasen ja päällekäyvän näkönen niiin se että ihminen on hiljaa nii jotkut tulkitsee sen kunnioitukseksi.

Oletko 12-vuotias?

Vierailija
6/85 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että tyyppi kuuntelee muita, mutta näkyy silti itse. Parhaat johtajat ovat tuollaisia. Sisäinen rauhallisuus, ei kiire mihinkään ja silti polla toimii kuin rasvattu salama joka käänteessä. Kun hän sanoo jotain, niin kaikki kuuntelevat, koska seieltä tulee ainoastaan jotain tärkeää tai viisasta.

Tämä on hyvä kuvaus ja sopii moniin, joita arvostetaan. Tilannetaju ja toisten arvostus ovat myös vaikuttavina tekijöinä siinä, että arvostetaan.

Vierailija
7/85 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karisma

8/85 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viehättävänä pidetty ulkonäkö vaikuttaa paljon.

Yhdessä psykologiaa käsittelevässä tv-sarjassa (People Watchers tms.) tavallisille kadun ihmisille tehtiin sosiaalisia ja psykologisia kokeita. Yhdessä kokeessa ihmisiä pyydettiin arvioimaan viehättävänä pidetyn ja ei-niin-viehättävänä pidetyn miehen henkisiä ominaisuuksia. Lähes kaikki haastatellut arvioivat viehättävällä miehellä olevan huomattavasti enemmän kunnioitettuja henkisiä ominaisuuksia, kuten ahkeruus, älykkyys, luotettavuus jne.

Vierailija
9/85 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain on sellainen olemus. Sivistyneisyys voi vaikuttaa. Se, että on klassinen olemus kautta linjan. Hyvät käytöstavat. Koko paketti, joka tulee monesti perheen peruina. Sekin, että ”kaikki tietää, että on muita parempi/ fiksumpi/ tavalla tai toisella esim.varakas”, mutta hlö ei tee siitä koskaan numeroa tai mainitse sanallakaan. Henkilö asettuu luontevasti muiden yläpuolelle tekemättä sitä itse.

Vaikea näitä on erotella mistä johtuu.

Vierailija
10/85 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve itsevarmuus ja rauhallinen olemus.

Vierailija
11/85 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin kunnioittaa toistaan, vain silloin se on aitoa.

Vierailija
12/85 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on luontaista auktoriteettia vaikka eivät edes itse tajua sitä.

Vierailija
13/85 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeää lienee se, ettei ainakaan ole hakemassa muilta huomiota tai hyväkyntää. Se on heti ”dealbreikkeri” tässä suhteessa. Myös se on kunnioittamiselle pahaksi, jos on jatkuvasti suu suurellaan, varsinkin jos mies kyseessä. Pitää olla harkittu ja rauhallinen kunnioitusta saadakseen.

Ja en voi sille mitään, että jos mies sanoo työskentelevänsä jossain sosiaalitantta-keskittymässä, kunnioitus pitää ansaita aivan erityisellä tavalla😂 Pahoittelen asenteellisuuttani.

Vierailija
14/85 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki ap kertoo täällä "kaveristaan" ja kerää "kaverilleen" kehuja tämän karismasta.

Vierailija
15/85 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki ap kertoo täällä "kaveristaan" ja kerää "kaverilleen" kehuja tämän karismasta.

Mielestäni ap:n kysymys on mielenkiintoinen ja olen asiaa joskus itsekin pohtinut joidenkin henkilöiden kohdalla. En spekuloi onko ap kateellinen vai mistä on kyse - se ei ole relevanttia tässä kohdin.

Vierailija
16/85 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaverisi mies? Jotkut miehet on sellaisia, että niistä näkee, että ei voi ryppyillä. Enkä edes tarkoita macho salimiehiä.

Vierailija
17/85 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillain on sellainen olemus. Sivistyneisyys voi vaikuttaa. Se, että on klassinen olemus kautta linjan. Hyvät käytöstavat. Koko paketti, joka tulee monesti perheen peruina. Sekin, että ”kaikki tietää, että on muita parempi/ fiksumpi/ tavalla tai toisella esim.varakas”, mutta hlö ei tee siitä koskaan numeroa tai mainitse sanallakaan. Henkilö asettuu luontevasti muiden yläpuolelle tekemättä sitä itse.

Vaikea näitä on erotella mistä johtuu.

"Kautta linjan"... Ihan sattumaako, että tämä kommentoija käytti samaa sanontaa kuin aloittaja. Ettei vaan tämä ja moni muukin ylistävä kommentti olisi aloittajan näppäimistöltä. Aloittajan "kaveri" taitaa olla aloittaja itse.

Vierailija
18/85 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypit, jotka hakee itse huomiota muilta lähes epätoivoisesti, ei tunnista näitä alfatyyppejä. Tämä on myös erikoinen juttu.

Vierailija
19/85 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Viehättävänä pidetty ulkonäkö vaikuttaa paljon.

Yhdessä psykologiaa käsittelevässä tv-sarjassa (People Watchers tms.) tavallisille kadun ihmisille tehtiin sosiaalisia ja psykologisia kokeita. Yhdessä kokeessa ihmisiä pyydettiin arvioimaan viehättävänä pidetyn ja ei-niin-viehättävänä pidetyn miehen henkisiä ominaisuuksia. Lähes kaikki haastatellut arvioivat viehättävällä miehellä olevan huomattavasti enemmän kunnioitettuja henkisiä ominaisuuksia, kuten ahkeruus, älykkyys, luotettavuus jne.

Tuo onkin jännä juttu. Minulle tulee heistä yleensä mieleen toisen hyväksikäyttäjä, pelimies, alistaja jne. Ovat tottuneet saamaan kaiken ulkonäkönsä vuoksi ja käyttävät sitä häikäilemättä hyväkseen.

Vierailija
20/85 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni ap:n kysymys on mielenkiintoinen ja olen asiaa joskus itsekin pohtinut joidenkin henkilöiden kohdalla. En spekuloi onko ap kateellinen vai mistä on kyse - se ei ole relevanttia tässä kohdin.

Oi miten hienosti osaat sivistyssanoja. Kyllä varmasti nyt kaikki pitävät sinua erityisen älykkäänä.