Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on motiivi levitellä perättömiä juttuja jostain henkilöstä työpaikalla?

Vierailija
01.01.2021 |

En ymmärrä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus

Vierailija
2/21 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uralla eteneminen, yleinen ilkeys, kosto, kateus, jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä typeryys.

Neitsyenä odotin lasta esimiehelleni ja myöhemmin sain kuulla olevani lesbo. Kuvittelin silloin, että seurustelin miehen kanssa.

Vierailija
4/21 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tietää että eräs mies on levitellyt minusta perättömiä juttuja työkavereille (miehille) Olen itse siis nainen. Ahdistavaa.

Vierailija
5/21 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uralla eteneminen, yleinen ilkeys, kosto, kateus, jne.

Tai omassa kaapissa isompikin luuranko.  Harhautusliikkeitä.  Luonnevirheitä ellei sitten edes jotenkin järkeenkäypää urakilpailua.

Vierailija
6/21 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä typeryys.

Neitsyenä odotin lasta esimiehelleni ja myöhemmin sain kuulla olevani lesbo. Kuvittelin silloin, että seurustelin miehen kanssa.

😂

Vierailija
7/21 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus kai se suurin tekijä on. Harva myöntää olevansa kateellinen, niin sitten aletaan kertoa perättömiä tarinoita ja mustamaalata se kateuden kohde, tyyppi jonka kokee uhkana.

Mielenkiintoista miten moni korvat höröllä kuuntelee ja uskoo. Pomoilla pitäisi olla joku sensuuri jo asemansa vuoksi, mutta harmillisen usein menevät mukaan myös.

Vierailija
8/21 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain tietää että eräs mies on levitellyt minusta perättömiä juttuja työkavereille (miehille) Olen itse siis nainen. Ahdistavaa.

On ilkeä tilanne ja varmasti ahdistava. Tärkeätä on, että kerrot esimiehelle tästä ja että valheelliset tiedot kumotaan. Parasta olisi, jos saisit asian kerrottua suoraan valehtija-kiusaajalle myös ja vaatisit anteeksipyyntöä ja asioiden julkista oikaisua.

Vierailija
9/21 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko antanut kyseiselle miehelle pakit?

Vierailija
10/21 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, selittäviä tekijöitä on monenlaisia. Voi olla kosto tai yritys mustamaalata jotakuta urasyistä. Voi olla ilkeyttä tai johtua siitä, että valheiden levittelijä ei pidä jostain tai on tälle kateellinen.

Mutta voi se olla ihan väärinymmärryskin. Joku luulee jotain todeksi ja kertoo sitä eteenpäin. Joillain ihmisillä on valtava usko siihen, miten he muka "vaistoavat" asioita ja keksivät salattuja tarkoitusperiä - ja levittävät sitten niitä totena eteenpäin. Hyi!

Juoruilu ei ole mistään syistä - ja on juoru totta tai ei - kauhean hieno tapa. Mutta joskus aika inhimillistä. Itse välttelen juoruavia ihmisiä ensinnäkin siksi, että tiedän heidän voivan aivan yhtä hyvin juoruilla minusta, kun minä en ole paikalla. Ja siksi, että en yksinkertaisesti ole kovinkaan kiinnostunut muiden ihmisten yksityisasioista. Sen takia en ole edes facessa.

Vierailija
11/21 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panettelua . Järkyttävää panettelua. Vääriä syytöksiä ja valheita . Kateus sitten tai viha muita kohtaan .

Vierailija
12/21 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

He jotka eivät osaa käsitellä omaa kateuttaan taikka myöntää sitä itselleen, ovat tavallaan siellä kateuskuplan sisällä. Jos jää tänne kuplan sisälle elämä valuu hukkaan ja koskaan ei ole tyytyväinen mistään, mikään ei riitä. Aina on jollakin toisella jokin asia paremmin kuin itsellä. Jos kokee näin niin kannattaa tehdä töitä sen eteen, että oppisi elämään hetkessä tyytyväisenä ja vertailu vapaana. 👍🏻

Vierailija
13/21 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, selittäviä tekijöitä on monenlaisia. Voi olla kosto tai yritys mustamaalata jotakuta urasyistä. Voi olla ilkeyttä tai johtua siitä, että valheiden levittelijä ei pidä jostain tai on tälle kateellinen.

Mutta voi se olla ihan väärinymmärryskin. Joku luulee jotain todeksi ja kertoo sitä eteenpäin. Joillain ihmisillä on valtava usko siihen, miten he muka "vaistoavat" asioita ja keksivät salattuja tarkoitusperiä - ja levittävät sitten niitä totena eteenpäin. Hyi!

Juoruilu ei ole mistään syistä - ja on juoru totta tai ei - kauhean hieno tapa. Mutta joskus aika inhimillistä. Itse välttelen juoruavia ihmisiä ensinnäkin siksi, että tiedän heidän voivan aivan yhtä hyvin juoruilla minusta, kun minä en ole paikalla. Ja siksi, että en yksinkertaisesti ole kovinkaan kiinnostunut muiden ihmisten yksityisasioista. Sen takia en ole edes facessa.

Tämä on niin totta, itsekin välttelen tuollaisia ihmisiä.

On aina todella hämmentävää kuinka moni keksii päässään asioita ja levittävät niitä "totuutena" eteenpäin. Ilmeisesti ollenkaan edes tiedostamatta mitä tekivät.

Asioissa on aina yksi näkökulma ja totuus ja se on heidän omansa. Jotenkin eläimellistä käytöstä.

Vierailija
14/21 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ihmettelen, että jotkut uskovat ihan mitä vaan nämä juoruavat keksivät levittää. Jos jostain ihmisestä levitetään ihan ihmeellisiä juttuja, niin jokainen voisi miettiä onko ne edes totta.

Vierailija
15/21 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä ihmettelen, että jotkut uskovat ihan mitä vaan nämä juoruavat keksivät levittää. Jos jostain ihmisestä levitetään ihan ihmeellisiä juttuja, niin jokainen voisi miettiä onko ne edes totta.

Niinpä! Saatetaan keksiä mitä ihmeellisimpiä juttuja ja porukka on niissä ihan tosissaan mukana.

Vierailija
16/21 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus, joka saattaa olla jostain todella pienestä asiasta, sellaisesta, mitä itse edes et tajua. Esimerkiksi olet tehnyt jonkun työn nopeammin tai paremmin, saanut esimieheltä kehuja ja toinen ei jne. Yleensä näillä on jotain luonnehäiriöpiirteitä, minkä vuoksi he eivät osaa ottaa tällaisia kuten normaalit ihmiset. Oma esimerkkini on se, että sain vihat päälleni kun minua kehuttiin nimeltä paikallislehdessä. 

Vierailija
17/21 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähdään tilanteita, kehitellään siihen ympärille tarina, uskotaan että asia on näin ja levitetään eteenpäin.

Esimerkki. Kävelin työpaikan käytävällä mieskollegan kanssa samaan suuntaan niitä näitä höpötellen. Silmäpari havaitsi tämän, teki johtopäätöksen että meillä on suhde ja laittoi jutun kiertämään. Tasan vuosi myöhemmin, tämä juoru tuli korviini. Kysyin asiasta naiselta, joka oli tuolloin vuosi sitten tullut käytävällä meitä vastaan ja hän myönsi tehneensä hätiköidyn johtopäätöksen ja laittaneensa juorun liikkeelle. Suoraselkäistä myöntää, mutta inhottavaa kun juttu oli työpaikalla levinnyt jo vuoden ajan mun selkäni takana. Kun olisi vaan tullut kysymään, että onko jotain...? Eikä todella ollut, ei pienintäkään aihetta, vain yksi kävely samaan suuntaan, mies on minua paljon vanhempi eikä millään lailla tyyppiäni tai kiinnostava. Näin ne jutut lähtee.

Vierailija
18/21 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nähdään tilanteita, kehitellään siihen ympärille tarina, uskotaan että asia on näin ja levitetään eteenpäin.

Esimerkki. Kävelin työpaikan käytävällä mieskollegan kanssa samaan suuntaan niitä näitä höpötellen. Silmäpari havaitsi tämän, teki johtopäätöksen että meillä on suhde ja laittoi jutun kiertämään. Tasan vuosi myöhemmin, tämä juoru tuli korviini. Kysyin asiasta naiselta, joka oli tuolloin vuosi sitten tullut käytävällä meitä vastaan ja hän myönsi tehneensä hätiköidyn johtopäätöksen ja laittaneensa juorun liikkeelle. Suoraselkäistä myöntää, mutta inhottavaa kun juttu oli työpaikalla levinnyt jo vuoden ajan mun selkäni takana. Kun olisi vaan tullut kysymään, että onko jotain...? Eikä todella ollut, ei pienintäkään aihetta, vain yksi kävely samaan suuntaan, mies on minua paljon vanhempi eikä millään lailla tyyppiäni tai kiinnostava. Näin ne jutut lähtee.

TäMÄ Joku vetää asiasta väärät johtopäätökset ja alkaa levittämään valeita. Tahallisesti, pahansuopuuttaan tms

Vierailija
19/21 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla oli joku juorunnut, että minulla on lapsi. Kyllä ihmisillä mielikuvitus laukkaa. Minulla ei siis ole lapsia.

Vierailija
20/21 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaat ihmiset kyttää muita ja levittää perättömiä juoruja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi