Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykyään 200€ ei saa edes viikon ruokia vaikka teen kaiken itse?

Vierailija
10.07.2025 |

Miten ruoka on niin kallista että yksin asuvalla miehellä menee yli 200€ viikossa pelkkään ruokaan? En käytä alkoholia, tupakkaa tai sokeria.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ostat? Meillä ei edes lapsiperheessä mene noin paljon. 

Vierailija
2/25 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa kaviaaria ja hummereita siinä ostoslistassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti saa.

Vierailija
4/25 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan varmasti saa.

Siis on mulla myös koira.  Sille ostan naudan sisäfilettä

AP 

Vierailija
5/25 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin asuva mies voisi tarkistaa sitä mitä raaka-aineita (/ruokaa) kaupasta ostaa. - Ei olisi itselläni varaa laittaa noin paljoa pelkästään ruokakauppaan. 

Vierailija
6/25 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun myös yksin ja teen kaikki ruoat itse, usein leivon leipää. Luultavasti saan 200 eurolla koko kuukauden sapuskat. En laske omiin elintarvikkeisiini mitään pesuaineita ja hygieniatuotteita tai kissanruokia mukaan. Olen sekasyöjä ja hyvä kokki, hävikkiä ei tule. 

Vierailija
7/25 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan varmasti saa.

AP 

Alkaa selvitä mihin rahasi kuluu... On tiotta, ett moni koira syö paremmin kuin suuri osa ihmisistä Suomessa.  

Vierailija
8/25 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä saan, tällä viikolla on mennyt vasta 60 € ja on vielä huomiseksikin ruokaa.

Vierailija
9/25 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön 180e/kk kuin kuningas ja samaan budjettiin kuuluu ravintolassa syöminen kerran viikkoon.

Mutta olenkin siitä veikeä, että syön samaa ruokaa lähes päivittäin ja toimii minulle, täysin ymmärrettävää jos ei toimi monelle. Pointtina se, että kyllä se on mahdollista.

Syön yleensä kanaa ja riisiä, itse tehdyn hampurilaisen, hedelmiä, vihanneksia, jäätelöä. Kulutan myös kahvia + maitoa päivittäin.

Proteiinia lähemmäs +160g päivässä ja muita en laske, kaloreita joku 2000-2500

Vierailija
10/25 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kävin tiistaina kaupassa ostamassa viikon ruoat ja maksoi 39 euroa. Asun yksin.

Vierailija
11/25 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan varmasti saa.

AP 

Niin varmasti.

Vierailija
12/25 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä syö tuohon hintaan 3. Välillä kotimaista pyydettyä kalaa, välillä iso kattila puuliedellähaudutettua hernesoppaa. Ja kaikkea siltä väliltä.

Vierailija
13/25 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syön 180e/kk kuin kuningas ja samaan budjettiin kuuluu ravintolassa syöminen kerran viikkoon.

Mutta olenkin siitä veikeä, että syön samaa ruokaa lähes päivittäin ja toimii minulle, täysin ymmärrettävää jos ei toimi monelle. Pointtina se, että kyllä se on mahdollista.

Syön yleensä kanaa ja riisiä, itse tehdyn hampurilaisen, hedelmiä, vihanneksia, jäätelöä. Kulutan myös kahvia + maitoa päivittäin.

Miksi noin paljon proteiinia. 

Vierailija
14/25 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 riittää eineksiinkin.

Vierailija
15/25 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän mahtaa olla tämä ravintola, jossa sinulla on varaa käydä neljä kertaa kuukaudessa ja vielä jää varaa syödä kuin "kuningas"?

Vierailija
16/25 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin olet tosiaan naikkonen. Ihan kuten me muutkin täällä naikkosten palstalla. Paitsi minä olen nainen.

Vierailija
17/25 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi noin paljon proteiinia. 

Treenaan tavoitteellisesti ja painan 82kg, niin semiturvallinen range on 2 ish grammaa per elokilogramma

Vierailija
18/25 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä käyt ostoksilla? Vaihda halvempaan kauppaan.

Kannattaa luopua merkkituotteista. Esimerkiksi tällä palstalla vitsaillut Xtra-tuotteet ovat pääasiassa ihan yhtä hyviä kuin vastaavat merkkituotteet. Voit säästää 40-50 prosenttia näin.

Vierailija
19/25 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän mahtaa olla tämä ravintola, jossa sinulla on varaa käydä neljä kertaa kuukaudessa ja vielä jää varaa syödä kuin "kuningas"?

Se vähän vaihtelee, välillä nepalilainen, kiinalainen, sushibuffetit/-ravintolat. En missään usean ruokalajin ravintoloissa käy kun en koe tarpeelliseksi ja varmaan nostattaisi budjettia aika roimasti.

Minulla on maha täynnä koko ajan, ei tarvitse katsoa hintaa kaupassa. Niin olen enemmän kuin tyytyväinen tilanteeseeni ja kuvittelen, että kuninkaat syövät samalla ideologialla.

Vierailija
20/25 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa esim kaalin yhdeksi raaka-aineeksi, niin saa halvalla hyvää ruokaa ja kasvissuosituksetkin tulee täytettyä. Porkkanat ovat myös edullisia. Proteiiniksi pavut, kana jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi