Lue keskustelun säännöt.
Aikuinen (>30v), kuinka usein/paljon olet tekemissä omien vanhempiesi kanssa?
Kommentit (22)
Ennen koronaa kävin n. 4 kertaa vuodessa viikonloppureissun. Tänä vuonna olen käynyt 2 tuollaista reissua. Vanhemmat on alkoholiin meneviä ja isä täysi alkkis niin tulee vaan paha olo jos jään pitemmäksi aikaa. Äidin takia käyn. Harmi kun en asu niin lähellä että vois vain piipahtaa useammin.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
N. 35-vuotiaaksi asti soittelimme äitini kanssa useamman kerran viikossa puhelimella tai MSN Messengerillä (välimatkaa tuolloin 400 km) ja kävin vanhempieni luona kerran kuussa tai kahdessa, 2-5 pv kerrallaan. Äidin jouduttua hoitokotiin vähän tuon jälkeen aloin vähitellen soittelemaan isälleni puhelimella tai Skypellä päivittäin, tarkistaakseni hänen kuntonsa (monisairas alkoholisti). Isäni kunnon huononnuttua parin vuoden päästä niin paljon, ettei hän enää jaksanut vierailla äitini luona, muutin mieheni kanssa vanhempieni asuinpaikkakunnalle, kilometrin säteelle molemmista. Vierailin molempien luona päivittäin. Pian muuttomme jälkeen isäni joutui sairaalakierteeseen, joka päättyi hänen kuolemaansa puolisen vuotta myöhemmin. Kävin päivittäin ensin hoitokodilla ja sitten sairaalassa. Isän kuoleman jälkeen olen käynyt edelleen äitini luona päivittäin, hoitokotien kiinniolovaiheessa korvasin käynnit Skype-puheluilla.
Isän kanssa juttelimme kaikesta mahdollisesta, pelasimme konsolipelejä, katsoimme tv:tä, laitoin hänelle pientä purtavaa ym. Äidin kanssa juttelemme yhtä lailla kaikesta mieleen juolahtavasta, pelaamme Aliasta (eli kyselen häneltä korttien sanoja), avustan häntä syömisessä (koronan takia nyt tauolla), joskus työntelen häntä ulkona pyörätuolissa jne. Äitini on sairastanut yli 25 vuotta, joten emme oikein ehtineet tehdä sen kummempia "normaaleja" äiti-tytär-juttuja teini-ikäni jälkeen. Etenkin viime vuodet olen lähinnä pyrkinyt olemaan vanhempieni tukena mahdollisimman paljon. Ja kyllä, olen kateellinen ystävilleni heidän vanhempiensa hyväkuntoisuudesta ja ylipäänsä mahdollisuudesta lähteä vaikkapa lenkille tai kahville yhdessä.
Puolisoni vanhempien luona vierailemme 3-4 kertaa vuodessa (välimatkaa 250 km) ja siellä lähinnä juttelemme, syömme ja istuskelemme yhdessä. Puoliso itse soittelee vanhemmilleen satunnaisesti, ehkä pari kertaa kuussa, lähinnä jos hänellä on heille jotain asiaa.
N 40v