Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka oikeasti mankeloi?

Vierailija
07.06.2014 |

Oikeasti?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka oikeesti ei mankeloi? Varsinkaan lakanoita

Vierailija
22/37 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

oi geest kuka fuk mangeloi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä! Ostattiin mankeli viime kesänä. Mankeloidut lakanaton ihanat.

Vierailija
24/37 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä

Vierailija
25/37 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni mankeloi. Mankeli oli hänellä jo ennen kuin muutettiin yhteen ja olin kovasti sitä mieltä ettei kyseistä härveliä tuoda yhteiseen kotiimme viemään tilaa, mutta täällä se on ja käytössä myös.

Vierailija
26/37 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krista mankeloi.

Vierailija
27/37 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä.

Vierailija
28/37 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä!

Vierailija
29/37 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan. En jaksa, ei ole aikaa, ryppyyn ne lakanat menee käärittynä ja viimeistään sängyssä kuitenkin. Anoppi olisi antanut vanhan mankelinsa meille, kun osti itselleen paremman, en huolinut. Lakanat pestään, kuivataan kuivurissa ja kääritään kaappiin. Pimeässä nukkuessa en ryppyjä näe.

Vierailija
30/37 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vaan mankeloinu märistä matoista liiat vedet pois, ilmeisesti tässä ketjussa puhutaan sellaisesta pienemmästä mankelista? Maidän pesutuvassa on sellainen ja oon aina ihmetelly että mitä sillä mankeloidaan.

Pitäiskö käydä kokeilemassa että miten ihanat niistä lakanoista sitten tulis? Jotain käytännön vinkkejä lakanoiden mankelointiin tälläsille pellossa kasvaneille?

Vierailija
31/37 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kun olen niin laiska mutta moni meidän taloyhtiössä näkyy pesutuvalla mankeloivan, jopa pari miestä. Huippuahan olisi tietysti silittää liinavaatteet.

Vierailija
32/37 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ikinä oo saanu mankelilla rypyttömiä lakanoita, joten en jaksa. Ärsyttää ne sisälle jäävät pikkutaitokset ja niistä tulevat kuprut.

Vierailija
33/37 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 20:06"]

Mä oon vaan mankeloinu märistä matoista liiat vedet pois, ilmeisesti tässä ketjussa puhutaan sellaisesta pienemmästä mankelista? Maidän pesutuvassa on sellainen ja oon aina ihmetelly että mitä sillä mankeloidaan.

Pitäiskö käydä kokeilemassa että miten ihanat niistä lakanoista sitten tulis? Jotain käytännön vinkkejä lakanoiden mankelointiin tälläsille pellossa kasvaneille?

[/quote]

Joo ihan eri mankelista puhutaan.

Mankeloitavan lakanan tulee olla kostea. Ei märkä, mutta kostea, muuten se ei oikene. Taittelet sen sen levyiseksi, että mahtuu mankeliin, syötät sinne ja annat pyöriä. Ripusta kuivumaan ja kun on kuiva, kääri rullalle.

Kauniita unia!

Vierailija
34/37 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin mankelissa pussilakana. Mankeli mankeloi ihan itsekseen, kun vaan muistaa heittää uuden lakanan sinne aika ajoin.

Vierailija
35/37 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä! Lakanat pysyy puhtaampina ja paremmannäköisinä, eivät pölyä niin paljoa ja se kans pitkittää niiden käyttöikää. 

Vierailija
36/37 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin joku meidän pyykkituvassa, kun mankeli on AINA rikki.

Vierailija
37/37 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin mankeloin! Aloitin vasta nelikymppisenä, mutta tekniikan (taittelutekniikan lähinnä) opin kotona äidiltä. Mankelointi oli ensimmäinen kotityö, jonka hän opetti minulle lapsena. Lakanoiden vetämisessä ja taittelussa tarvitaan kaksi, siksi sinkkuaikoina ei olisi ollut mahdollista mankeloida vaikka olisi ollut mankelikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi