Millaisen uudenvuoden lupauksen teit?
Itse lupasin lisätä liikuntaa. Kun nyt tulisi äkkiä se korona-rokote, voisi alkaa taas käydä kuntosalilla ja tanssitunneilla. Uimahalliinkin uskaltaisi taas mennä, nyt ollut taukoa 9 kk. Myönnän, että liikunnan määrä on rajusti vähentynyt loka-joulukuussa. Ei huvita tuolla Etelä-Suomen harmaassa ja sateisessa kelissä rämpiä, enkä ole koskaan ollut kotijumppaihminen.
Kommentit (27)
En antanut tänä vuonna yhtään lupausta, koska niiden pitäminen on vaikeaa. Salassa olen sopinut itseni kanssa, että laihdutan 5 kg alkuvuoden aikana.
Syömätön tammikuu, menee pelkällä vedellä.
Vierailija kirjoitti:
Perinteinen: tipaton tammikuu
Tuo olisikin minulle hyvä, koska ollut myös tipaton lokakuu ja tipaton marraskuu. Jouluna tuli otettua punaviiniä. Ollaan miehen kanssa sovittu, että kumpikaan ei tuo kotiin alkoholia. Jos lahjaksi tulee, niin ne juodaan, mutta muuta ei. Ei tunnu, että jäätäisiin mistään paitsi.
Liikuntaa aivan hitosti lisää. Pitkiä kävelylenkkejä, crosstrainerilla treeniä, kuntopyöräilyä ja soutamista soutulaitteella.
Jos haluaa lupauksen, jonka voi pitää, kannattaa luvata tekevänsä kaikenlaisia uusia mukavia asioita, ehkä siinä ne vanhat huonot tavat jäävät pois huomaamatta - on hyvin stressaavaa yrittää eroon useammasta huonosta tavasta ainakin yhtaikaa.
Lopetan keikkatyöt, teen töitä vain virka-aikaan. Mulla on ollut tapana haalia itselleni useita töitä. Nyt tammikuussa aloitan hieman parempipalkkaisessa virastoaikaisessa, aion pysyä pelkästään siinä. Vaikka ainahan ne sunnuntain tuplapalkkavuorot entisessä ammatissa hieman houkuttelisi. Mut nyt päätin tehdä lopun siitä, on mulla perhekin!
Vierailija kirjoitti:
Liikuntaa aivan hitosti lisää. Pitkiä kävelylenkkejä, crosstrainerilla treeniä, kuntopyöräilyä ja soutamista soutulaitteella.
Tuo on hyvä! Mulle kävis tuo sama. Ja mulla on sama juttu kuin aloittajalla, että en oo uskaltanu salilla käydä tämän koronan takia moneen kuukauteen, viimeks ehkä heinä-elokuussa.
Tästä löytyy neuvoja lupausten pitämiseen: https://edition.cnn.com/2021/01/01/health/new-years-resolutions-wellnes… (a spoonful of sugar helps the medicine go down...)
Herään joka aamu, syön mandariinin, juon kahvit kaverin kanssa.
Oikeasti, en tehnyt minkäänlaista lupausta. Ei ole tapana.
En tehnyt. Ne ovat vaan tarpeettomia ja mautonta hyvesignalointia varsinkin muille kerrottuna. Naurettavaa pelleilyä.
Vierailija kirjoitti:
En tehnyt. Ne ovat vaan tarpeettomia ja mautonta hyvesignalointia varsinkin muille kerrottuna. Naurettavaa pelleilyä.
Ikivanha perinne. Otetaan uusi vuosi vastaan lupauksin. Sellaista toivon herättelyähän se on. Minun lapsuudenkodissani oli 70-luvulla tapana, että vuorotellen jokainen kertoo puolenyön aikaan, millaisen lupauksen tekee tulevalle vuodelle. Siihen aikaan raketteja ei joka torpassa ammuttu eikä alko-juhlintakaan ollut merkittävässä roolissa. Saunottiin, valettiin tinaa (ennustukset) ja tehtiin lupauksia uudelle vuodelle.
Lopetin tupakanpolton. Toistaiseksi on pitänyt🤞
Otin vastaan haasteen 100 alkoholitonta päivää 1.1-10.4.
Vierailija kirjoitti:
Lopetin tupakanpolton. Toistaiseksi on pitänyt🤞
Tämä on kyllä todella hyvä päätös.
Vierailija kirjoitti:
Vitsi, tuohan on hyvä. Olisin itse niin laiska, etten viitsisi laskea päiviä, mutta jos joku on laskenut jo, niin tuohonhan on helppo hypätä mukaan. Taidan lähtee itsekin tuohon haasteeseen. Muutenkaan ei paljon tule juotua, koska saan helposti krapulan. Helposti pystyn jättämään ne 2 saunalonkeroa juomatta.
Vierailija kirjoitti:
Niin mäkin! Ollaankohan me muuten ystäviä? N+A+T+T?
Lupasin lihoa lisää. Ainoa lupaus jonka voin pitää.
100kg
Päätin lopettaa aihe vapaan kokonaan, poistaa facebook-tunnukset ja keskittyä järkevämpiin asioihin. No tässä tulos...
Perinteinen: tipaton tammikuu