Ahdistaako muita kiusaamismurhan uhrin kohtalo?
Minua ahdistuttaa ja rinnassa viiltää kun näen kuvia, juttuja ja ajattelen, mitä hirveää poika on saanut kestää.
Ja kuinka tällaisia tekijäpoikia ja -tyttöjä on yhteiskunnassa. Ja näiden uhreja, sitä kärsimysten määrää hennoilla olkapäillä. Ottaisin kaikki heidän syliini jos voisin!
Kommentit (142)
Kauhea tapaus mutta ei kyllä ahdista kuten ei ahdista mikään mitä tuntemattomille ihmsille tapahtuu ja hyvä niin muuten elämä olisi pelkkää tuskaa ja ahdistusta.
Ei se ole sen kummempi murha kuin mikään muukaan niistä jotka tapahtuivat viimevuonna.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nämä vangitut nuorukaiset kerkeävät vielä monta muutakin murhaa tehtailemaan elämänsä varrella
Murha on hirveä juttu, mutta systemaattisen nöyryyttävän, kiduttavan pitkän kestäneen kiusaamisen kokrminen murhaan johtaneena ahdistaa. Kuolema voi jopa olla helpotus, ihan kauheaa
Ahdistaa se kuinka hän on kärsinyt ja myös ajatus siitä ettei kukaan puuttunut vaikka ilmeisesti oli tiedossa kauan.
Luuliko uhri olevansa näiden murhaajien kaveri, kun kuitenkin hengasi heidän seurassaan?
Onhan noi m*rhaajat ihan ilmiselviä s*disteja, kun valitsevat uhrikseen muutenkin huonossa asemassa olevan ressukan, jolla ei ole ketään tukena. Toivottavasti myös kiusaaminen huomioidaan tuomiossa.
Tuo tyyppi joka kirjoittaa ettei tuntemattoman lapsen kiduttaminen kuukausitolkulla kuolemaan johtaen ei hetkauta pätkääkään....
Juuri sinun kaltaisten takia maailmassa tapahtuu kamalia väkivaltajuttuja ja maailma on paha!
Ahdistaa aivan hirveästi. Yritän työntää mieleen välähtäviä ajatuksia syrjään, en kestä niitä.
Olen sitä mieltä, että tekijät eivät ole normaaleja nuoria. Tiedän hyvin, miten porukassa tyhmyys tiivistyy: yksi saa läppänä päähänsä et hei, hakataan toi, ja muut lähtevät mukaan. Mutta se, että homma kesti niin pitkään ja päättyi niin kuin päättyi, ei ole normaalia.
Aivan uskomatonta, että yrittävät nyt katua ja toivovat pääsyä kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Luuliko uhri olevansa näiden murhaajien kaveri, kun kuitenkin hengasi heidän seurassaan?
Hengasi 😅 Ei tainnut ihan sitä olla
Vierailija kirjoitti:
Ahdistaa aivan hirveästi. Yritän työntää mieleen välähtäviä ajatuksia syrjään, en kestä niitä.
Olen sitä mieltä, että tekijät eivät ole normaaleja nuoria. Tiedän hyvin, miten porukassa tyhmyys tiivistyy: yksi saa läppänä päähänsä et hei, hakataan toi, ja muut lähtevät mukaan. Mutta se, että homma kesti niin pitkään ja päättyi niin kuin päättyi, ei ole normaalia.
Minua ahdistaa kans aivan kamalasti. Päähän tulee ajatuksia joita ei voi tänne kirjoittaa. Siis ajatuksia näitä kolme paskahousua kohtaan. Ahdistaa, suututtaa ja vi....aa.
Ahdistaa, mutta koitan miettiä, että millälailla se uhri joutui mukaan kuvioon? Kun en tiedä tapauksesta juuri mitään, en täytä mieltäni OMILLA uskomuksillani uhrin ajatuksista ja kokemasta. Koitan ajatella, että jostain syystä uhri tahtoi yrittää sietää kiusaamistaan, eli mikä oli vaihtoehto? Emme voi tietää, mutta omia ajatuksia ei voi uhrin päähän laittaa ja ahdistua sitten siitä. Enemmän ahdisti Vilja Eerikan tapaus, kun kyseessä oli pieni lapsi ja tämän OMA VANHEMPI. Poika oli sijoitettu, okei, mutta kuitenkin jo 16, eli olisi voinut kävellä ulos tilanteesta Eerikaa paremmin, eikö?
Mutta jos ajattelen, että 16 v oli osaton uhri, niin se kyllä ahdistaa hirveästi. Mutta miten osaton hän oli?
Ahdistaa sun julman vastaus, mistä teitä sikiää! Ootko oikeasti jonkun lapsen äiti/isi?
Vierailija kirjoitti:
Kauhea tapaus mutta ei kyllä ahdista kuten ei ahdista mikään mitä tuntemattomille ihmsille tapahtuu ja hyvä niin muuten elämä olisi pelkkää tuskaa ja ahdistusta.
Vierailija kirjoitti:
Tuo tyyppi joka kirjoittaa ettei tuntemattoman lapsen kiduttaminen kuukausitolkulla kuolemaan johtaen ei hetkauta pätkääkään....
Juuri sinun kaltaisten takia maailmassa tapahtuu kamalia väkivaltajuttuja ja maailma on paha!
Murhia ja tappoja tapahtuu suomessakin harva se viikko, ahdistutko kaikista niistä tapauksista? Jos näin on niin koko elämäsi on pelkkää ahdistusta, minua ei kyllä ahdista ollenkaan mutta miten ihmeessä se vaikuttaisi väkivallan määrään, en minä tule koskaan ketään tappamaan enkä lapsettomana sellaisia edes vahingossa kasvata.
Uskoakseni uhri oli jonkinasteinen ressukka, joka jollain lailla haki hyväksyntää ja halusi olla koviksien kaveri. Sieti sitten kiusaamistakin ja alistamista yms., koska koki jotenkin, että lopulta hänet sitten hyväksytään.
Ymmärtääkseni tämmöinen on melko tavallista. Varsinkin pojat kestävät paljon päästäkseen ns. suosittujen tyyppien suosioon ja ovat sitä onnellisempia, mitä lähempänä näitä ”kingejä” ovat.
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Jollain tasolla en voi käsittää, miten joku vain voi olla noin uhri?
Mutta vielä vaikeampaa on käsittää, että joukossamme on lapsia, jotka ottavat ”hyödyn” irti tästä. Ja toteuttavat sadistisia puoliaan. Hyi että.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri sinun kaltaisten takia maailmassa tapahtuu kamalia väkivaltajuttuja ja maailma on paha!Murhia ja tappoja tapahtuu suomessakin harva se viikko, ahdistutko kaikista niistä tapauksista? Jos näin on niin koko elämäsi on pelkkää ahdistusta, minua ei kyllä ahdista ollenkaan mutta miten ihmeessä se vaikuttaisi väkivallan määrään, en minä tule koskaan ketään tappamaan enkä lapsettomana sellaisia edes vahingossa kasvata.
Emme ahdistu. Jos kaksi aikuista äkkipikaistuksissaan humalassa alkavat riidellä ja toinen siinä tappaa toisen, niin mitä ahdistavaa siinä uutisena on? Varsinkin, jos heillä ei ole lapsia.
Kyllä nämä vangitut nuorukaiset kerkeävät vielä monta muutakin murhaa tehtailemaan elämänsä varrella