Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaako muita kiusaamismurhan uhrin kohtalo?

Enkeli
01.01.2021 |

Minua ahdistuttaa ja rinnassa viiltää kun näen kuvia, juttuja ja ajattelen, mitä hirveää poika on saanut kestää.
Ja kuinka tällaisia tekijäpoikia ja -tyttöjä on yhteiskunnassa. Ja näiden uhreja, sitä kärsimysten määrää hennoilla olkapäillä. Ottaisin kaikki heidän syliini jos voisin!

Kommentit (142)

Vierailija
41/142 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistaa kyllä paljon tämä uhrin kohtalo. Itsellä 2 nuorta poikaa ja tunnen sanoinkuvaamatonta surua tuon uhrin puolesta. Tekijöille toivon että karma hoitaisi heidät vastaamaan teoistaan loppuelämän.

Mustavalkousta ajattelua kuten muillakin ahdistujilla. Yhtäkkiä on olrmassa hyvä uhri ja paha tekijä. Ei mitään muita tekijöitä.

Entäpä jos ne sinun poikasi olisivatkin näitä pahoja?

Sanot ettei voi olla. Mutta sekin osoitraa vain sinun kypsymättömyyttä.

Vierailija
42/142 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahdistaa kyllä

Mietin omaa peruskouluaikaa 1980-luvulla Heinolassa. Minut pelasti se, ettei tuolloin käytetty itseäni kohtaan fyysistä väkivaltaa - no, ehkä kerran työnnettiin portaista alas. Tyttönä sain osakseni vain pilkkaamista, syrjintää ja vähättelyä. 10vuotiaana mietin, että voisi olla helpompi olla kuollut. Yhdeksännellä luokalla ko vähän helpotti, kun pahimmat vainoajat lintsasivat niin paljon koulusta. Terveiset Tommolan ala-asteelle ja Kymenjartanon yläadteellw. Ps. Osa näistä ihmisistä rupesi opettajiksi aikuisena.

Kymenkartanon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/142 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivalta on ahdistavaa. Jos on erityisherkkä ihminen, niin ahdistus voi kasvaa isommaksi kun 'samaistuu' uhrin kokemaan julmuuteen. Yksityiskohtia ei edes tarvitse tietää - ahdistus kasvaa jo siitä, että miettii tai kuvittelee miten asia on tapahtunut, miltä uhrista on tuntunut ja miten voi olla mahdollista että ei ole päässyt pois tilanteesta. Häntä vastassa oli kolme, hän oli alakynnessä. Ainahan se on niin että heikompaa kiusataan, kuka nyt itseään isompaa alkaisi nokkia? 

Maailma on turvaton paikka, tuo mitä uhrille tehtiin todistaa sen taas kertaalleen meille, jotka yritämme joskus tuudittautua siihen luuloon että ''tapahtuu vain muille, ei meidän perheessä, kaveripiirissä ole tällaista...''

Oli miten oli... pelkomme ja ahdistuksemme taitaa olla aiheellista. Maailma on sen verran vihamieliseksi muuttunut, että koskaan ei tiedä milloin joku päättää viedä sinulta kaiken. Mutta mitä he nyt sitten itselleen tästä saivat, nämä tekijät? Sen tilanteessa saadun sadistisen mielihyvän, niin, mutta siitä eteen päin? Kukapa heidän päänsä sisään pääsisi tutkimaan, jatkuuko mielihyvä kenties koko loppuelämän? Että on uskaltanut ja pystynyt tekemään teon.

Ahdistaakohan heitä yhtään? Sentään näkivät kaiken livenä ja halusivat kiusaamista myös taltioida.

Vierailija
44/142 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa. Tekijätkin olivat vielä lapsia. Minun on mahdotonta ymmärtää mitä heille on tapahtunut, että ovat kasvaneet noin kieroon. 

Maailma on julma.

Vierailija
45/142 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ahdistaa tämä hyvä paha ajattelu ja lynkkaus. Se on niin helppoa tehdä niistä pojista toisia eli pelkästään pahoja.

Enemmän vaatiikin se, että näkee myms muita värejä kuon musta ja valkoi rn. Tämäsama ajatus koskee myös esim seinäjoen tapausta. Aina kun kyseon lapsista.

Vierailija
46/142 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Setä kirjoitti:

Ahdistaa. Tekijätkin olivat vielä lapsia. Minun on mahdotonta ymmärtää mitä heille on tapahtunut, että ovat kasvaneet noin kieroon. 

Maailma on julma.

Mä taas tajuan kyllä sen, että on hauskaa kiusata jotakuta reppanaa. Mutta sitä en tajua, että se ei mennyt niin, että välillä Atso ois kiusannut heitä, osat vaihtuneet. Enkä sitä, että he eivät lopettaneet ei-pysyvästi-vahingoittavaan kiusaamiseen. Kyllähän uhrin ois ollut syytä mennä terapiaan jo senkin takia, että noin arvottomana itseään piti. Ja kiusaajien teot julistettava vääryyksiksi.

Vierailija
47/142 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahdistaa kyllä

Mietin omaa peruskouluaikaa 1980-luvulla Heinolassa. Minut pelasti se, ettei tuolloin käytetty itseäni kohtaan fyysistä väkivaltaa - no, ehkä kerran työnnettiin portaista alas. Tyttönä sain osakseni vain pilkkaamista, syrjintää ja vähättelyä. 10vuotiaana mietin, että voisi olla helpompi olla kuollut. Yhdeksännellä luokalla ko vähän helpotti, kun pahimmat vainoajat lintsasivat niin paljon koulusta. Terveiset Tommolan ala-asteelle ja Kymenjartanon yläadteellw. Ps. Osa näistä ihmisistä rupesi opettajiksi aikuisena.

Ajatuksesi on siis, että sinä olet hyvä ja nämä kiusaajat ovat pahoja. Pysyvä ominaisuus. Siihen kai viittaat sanoessasi että osa on opettajia.

Vierailija
48/142 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa.Kuten jokaista normaalia ihmistä.Maailmanmeno on mennythulluksi.

Vierailija
49/142 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ahdistaa tämä hyvä paha ajattelu ja lynkkaus. Se on niin helppoa tehdä niistä pojista toisia eli pelkästään pahoja.

Enemmän vaatiikin se, että näkee myms muita värejä kuon musta ja valkoi rn. Tämäsama ajatus koskee myös esim seinäjoen tapausta. Aina kun kyseon lapsista.

Mäkin toivon lapsimurhaajille sitä, että tajuaisivat jonain päivänä, mitä tekivät, tajuaisivat tunnetasolla kaiken sen, mitä riistivät tappamaltaan ihmiseltä ja kantaisivat sen jälkeen sitä tuskaa mukanaan elämänsä jokainen päivä sen loppuun asti. Aina kun meinaisi ilon purskahdus nousta huulille, niin ei s**tana, mä tapoin lapsen, ei muuta kuin leuka rintaan ja muistamaan, että olen syntinen s **tanan paska ja ihmishylkiö. MUIDEN ei tarvitse sanoa sitä, vaan heidän itsensä. Se ois mun tavoite, jos oisin heille terapeutti.

Vierailija
50/142 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Setä kirjoitti:

Maailma on julma.

Ahdistaa kyllä. Ja on turhan laimeasti sanottu että joukossa tyhmyys tiivistyy, tuossa teossa on tiivistynyt sairaalloinen sadismi ja raakuus kaikkien kolmen pojan toiminnassa. Oma järki ei riitä ymmärtämään sitä ettei heille yhdellekään välähtänyt mieleen että pitää lopettaa vaan jatkoivat. Ja seuraavana päivänä kaksi heistä vielä palasi tapahtumapaikalle ja siitä taas kotiin jatkamaan elämää.

Voin fyysisesti pahoin kun kuvittelen että oma lapsi olisi ollut osallisena tuollaisessa teossa. En ikinä pystyisi suhtautumaan häneen normaalisti.

Vierailija
51/142 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ahdistaa. Eniten ahdistaa aina ne harvinaiset tapaukset, joissa lapset mur haa lapsen, mutta tämä tapaus on raakuudessaan ihan omaa luokkaansa.

Vierailija
52/142 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Setä kirjoitti:

Maailma on julma.

Ahdistaa kyllä. Ja on turhan laimeasti sanottu että joukossa tyhmyys tiivistyy, tuossa teossa on tiivistynyt sairaalloinen sadismi ja raakuus kaikkien kolmen pojan toiminnassa. Oma järki ei riitä ymmärtämään sitä ettei heille yhdellekään välähtänyt mieleen että pitää lopettaa vaan jatkoivat. Ja seuraavana päivänä kaksi heistä vielä palasi tapahtumapaikalle ja siitä taas kotiin jatkamaan elämää.

Voin fyysisesti pahoin kun kuvittelen että oma lapsi olisi ollut osallisena tuollaisessa teossa. En ikinä pystyisi suhtautumaan häneen normaalisti.

Sama. Jos oma lapseni ois ollut t a p p a m a s s a, lopettaisin luultavasti yhteydenpidon kokonaan ja kuolisin häpeästä ja ahdistuksesta.

Vierailija
53/142 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ahdistaa, kun tiedän miten retuperällä suomalainen lastensuojelu tällä hetkellä on. Tietenkin asiat on hyvin moniin muihin maailman maihin verrattuna.

Lakiin on kirjattu tavoitteet ja kansanedustajat puhuvat, miten lapsia tule suojella, projekteja syntyy, mutta mikään ei näy siellä käytännön tasolla.

Lasten ongelmat ovat nykyään niin vakavia, että ainoa ratkaisu ongelmaan tuntuisi olevan poliisivirkojen lisääminen. Karkuunlähteneitä edes joku etsisi.

Vierailija
54/142 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko mitä hyvää niissä pojissa pitäisi nähdä? Reippaita, rohkeita ja tavoitteellisia kun tappavat ikätoverinsa pitkään jatkuneen väkivallan seurauksena? Vai mitä?

Kyllä tuossa ollaan pahuuden ytimessä.

Vierailija
55/142 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Setä kirjoitti:

Maailma on julma.

Ihan varmasti jokainen niistä on tiennyt koko ajan, ja hetkittäin enemmän, että pitää lopettaa.

Vierailija
56/142 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ahdistaa, kun tiedän miten retuperällä suomalainen lastensuojelu tällä hetkellä on. Tietenkin asiat on hyvin moniin muihin maailman maihin verrattuna.

Lakiin on kirjattu tavoitteet ja kansanedustajat puhuvat, miten lapsia tule suojella, projekteja syntyy, mutta mikään ei näy siellä käytännön tasolla.

Lasten ongelmat ovat nykyään niin vakavia, että ainoa ratkaisu ongelmaan tuntuisi olevan poliisivirkojen lisääminen. Karkuunlähteneitä edes joku etsisi.

Ja taustalla ovat aikuisten ongelmat. Ovat nekin vakaviaja vain pahempaan päin menossa. En tajua laisinkaan sitä, miksi ketään KANNUSTETAAN synnyttämään. Käsitykseni mukaan vain niiden ihmisten tulisikin hankkia lapsia, jotka siihen täysin henkisesti kannustamatta haluavat ryhtyä. Toki silti joukossa on mätämunia, mutta siis miksi lastensaamista pidetään jotenkin tärkeänä? En vain tajua. Elämä ainoastaan on tärkeää, ei niiden lukumäärä.

Vierailija
57/142 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kannattaa olla lukematta aiheeseen liittyviä uutisia, jos saa niistä vahvoja oireita. Teko on julma ja voimakkaita tunteita herättävä, mutta jos on niin herkkä että noin paljon ahdistaa, kannattaa oman mielenterveyden suojelemiseksi keskittyä muuhun.

Minua ei ahdistaa, koska asia ei koske henkilökohtaisesti ja on oman edun mukaista kyetä hallitsemaan julmuuksien herättämät negatiiviset tunteet. Maailma on täynnä pahuutta ja asian kanssa pitää pystyä elämään voidakseen toimia normaalisti. Muuten ahdistaisi koko ajan.

Vierailija
58/142 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idioottien on annettu luulla itsestään liikoja niin luulevat saavansa tehdä mitä vain.

Vierailija
59/142 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Setä kirjoitti:

Maailma on julma.

Ihan varmasti jokainen niistä on tiennyt koko ajan, ja hetkittäin enemmän, että pitää lopettaa.

Miksi eivät lopettaneet? Kasvatuksen puute?

Vierailija
60/142 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua eniten oksettaa aikuiset! Vierestä vaan ovat vuosia seurannut kiusaamista eikä kukaan tehnyt mitään.

Jos yhteiskunnan aikuiset hyväksyvät väkivaltaa ja välinpitämättömyyttä, niin miten kuvittelette että nämä tapaukset vähenevät.

Mua ottaa päähän tämä nykyajan lepsu meininki. Ihan oikeasti jossan sitten menee se raja että kuria tarvitaan.

Kuri on rakkaus ja välinpitämistä! Suomessa kaikki saavat rellestää aivan miten huvittaa ilman seurauksia koska BYHYY YKSILÖN VAPAUS!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi