Amanda Harkimo ei huoli bussikuskia, mutta sen bussiyhtiön toimitusjohtajan kyllä!
Nolo. Saahan noin ajatella toki, mutta kuinka älytön pitää ihmisen olla sanoakseen noin julkisesti. Ja itkukin tuli, kun piti pestä maski pois.
Kommentit (614)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen väliä on miehen työpaikalla? Kunhan käy töissä tai ainakin aktiivisesti etsii töitä, niin ammatilla ei ole mitään väliä.
Mun mies on vartija eikä palkka päätä huimaa, siksi mulla on oma kokopäivätyö millä hoidan omat laskuni.
En mä parisuhteeseen ruvetessani ajatellut että miehellä on velvollisuus olla mun lompakko ja Otto-automaatti.
Kotona on opetettu että jokainen tienaa omat rahat, joten aivan sama onko puoliso bussikuski vai bussifirman pomo.
N27Olen samaa mieltä kanssasi. Minusta parisuhteessa tärkeintä on sama arvomaailma ja tietysti samat toiveet tulevaisuutta varten.
Amandan arvomaailmassa tärkeintä on raha ja status, ja ne tuskin ovat sitä bussikuskille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulle ainakin merkitsee, miten paljon ihmisessä on draivia ja kunnianhimoakin! Bussikuskilla on harvemmin tarvetta kehittää itseään ja osaamistaan, kun taas tyyppi, joka pystyy ajattelemaan ja hallitsemaan isoa kokonaisuutta ja ottaa hallittuja riskejä on todnäk älykkäämpi, eteenpäin pyrkivämpi ja paremmin perillä siitä mitä maailmassa tapahtuu. Toki poikkeuksia on, mutta ne pitää sitten yksitellen selvittää. Mutta yleisellä tasolla ja kokemuksen mukaan kuitenkin näin.
Bussikuskin ei tarvitse työdä töitä kotiin niin voi vapaa-ajalla kehittää itseään muilla itseään kiinnostavilla tavoilla. Surullista jos työ on niin tärkeä sisältö elämässä että sen kautta pitää arvottaa koko elämänsä.
Tämä. "Vaativassa asiantuntijatehtävässä" työskentelevillä ystävillä kehittäminen ja uuden oppiminen tuntuu rajoittuvan todella monen osalta työtehtäviin joissa työaika on vieläpä vähän venyvä käsite, ja itseasiassa siinäkin taitaa olla usein kyseessä vieläpä TYÖN ja TYÖNANTAJAN kehittäminen, ei heidän itsensä. Vapaa-aika menee netflixin ja pullon kanssa. Ei harrastuksia.
Itse suorittavassa työssä työaika on määritelty ja vapaa-ajalla matkustelen oppimaan uusia kulttuureita, liikun todella monipuolisesti, keksin uusia harrastuksia, opettelen kieliä, opettelen remontoimaan asuntoa, solmin ja hoidan ihmissuhteita jne.
Kumpi näistä esimerkeistä kehittää itseään ja menee eteenpäin elämässä?
Se kumpi hankkii enemmän rahaa ja statusta.
Sitä naiset tarkoittavat "elämässä eteenpäin menemisellä".
Hoitaja ei ole kyllä sen tärkeämpi kuin bussikuskikaan tai roskakuski. Tärkeitä ammatteja ovat. Turhaan nostat itseäsi millekkään jalustalle.
Vierailija kirjoitti:
Kuka normaali yksityisehenkilö edes haluaa puolisoksi julkkiksen?
Tämä. Näkisin, että Amandan haluaa puolisoksi joku, joka katsoo hyötyvänsä Amandan julkisuudesta (tai firmansa hyötyvän siitä).
Tottuus kirjoitti:
Hoitaja ei ole kyllä sen tärkeämpi kuin bussikuskikaan tai roskakuski. Tärkeitä ammatteja ovat. Turhaan nostat itseäsi millekkään jalustalle.
Tärkeys = puhdasta sanahelinää, jos se ei näy palkassa.
Amanda sopisi hyvin yhteen Tempparit-Iiron kanssa.
Yllättävää, kuinka jälleen ruvettiin keulimaan lukematta itse uutista, johon ei ollut edes linkkiä.
Mutta onhan se hauskempaa öyhöttää tunteellisesti kuin että pitäisi käyttää aivojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen väliä on miehen työpaikalla? Kunhan käy töissä tai ainakin aktiivisesti etsii töitä, niin ammatilla ei ole mitään väliä.
Mun mies on vartija eikä palkka päätä huimaa, siksi mulla on oma kokopäivätyö millä hoidan omat laskuni.
En mä parisuhteeseen ruvetessani ajatellut että miehellä on velvollisuus olla mun lompakko ja Otto-automaatti.
Kotona on opetettu että jokainen tienaa omat rahat, joten aivan sama onko puoliso bussikuski vai bussifirman pomo.
N27Olen samaa mieltä kanssasi. Minusta parisuhteessa tärkeintä on sama arvomaailma ja tietysti samat toiveet tulevaisuutta varten.
Amandan arvomaailmassa tärkeintä on raha ja status, ja ne tuskin ovat sitä bussikuskille.
Jäi vaan epäselväksi että mitä tällainen Amanda siihen yhteenliittymään tuo jos vastapuolen pitää tuoda sekä rahat että status.
Minä rakastun aina nätteihin rokkareihin:(
Rahaa ei oo..mut ihanaa käydä yhdessä keikalla ja pussailla ja paneskella.
En tiennyt että voi vain valita jonkun rikkaan ja rakastua siihen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin miehenä totean että melkoisen hämmentävää katsottavaa. Katsoin neljä jaksoa ja ihmettelen että tätäkö nykydeittailu tosiaan on? Nuo naiset eivät ole edes kovin kummoisen näköisiä (vaikka ilmeisesti kaunottarina itseään pitävätkin) ja muutenkin aika yksinkertaisen oloisia. Ja silti pitäisi saada komea ja rikas mies, joka ostaa Vuittonin laukkuja ja suhde rahaan pitäisi olla tietynlainen (eli luultavasti juuri sellainen että mies hemmottelee naistaan jatkuvalla syötöllä).
Mitä annettavaa näillä naisilla on parisuhteeseen? Kolo elämä pyörii oman ulkonäön ja somen ympärille, ja miehen pitäisi mahdollistaa heidän unelmansa. Mitä se mies tästä kaikesta saa? Tuskin noiden kanssa kovin henkeviä keskustelujakaan voi käydä :)
Lisäksi vielä itkevät joka ilta kun meikit pitää poistaa. Melkoinen lottovoittocombo siis miehille!
Amanda on kasvoiltaan max 7/10. Kapea lantio ja pieni pylly. Kuin teinipojan kroppa silareilla.
High maintenance mimmi jolla ei ole juuri mitään annettavaa vastineeksi korkeatasoiselle miehelle joka pääsee valitsemaan. Varsinkaan sillä henkisellä puolella.
tyttösestä kertoo kaiken se, että kävi paneskelemassa ruotsin paratiisihotellissa eikä osannut kertoa yhdessä suomalaisvisassa mistä sanoista dj on lyhenne (ja itse siis on dj). Näillä spkeseillä on selvää, että hänen täytyy löytää itselleen mies, joka tienaa 2x keskivertomiehen palkan (jotta voisi elää miehen palkalla). tällöin vainta ei voi olla bussikuski. toki meillä voi olla rahakkaitakin bussikuskeja, ihmisen varallisuutta kun ei voi pätellä ammatin perustella (jos amanda lukee tämän, hän saattaa sivistyä taas hitusen)
Eipä huolisi tuossa tilanteessa kukaan muukaan nainen, mutta Amanda kehtaa sen sanoa. 10/5 pistettä siitä.
Ihan viihdyttävää lukea näitä naisten tekopyhiä jeesusteluja. Onhan se helppoa ja kivaa anonyyminä esitellä itsensä hyvänä ja avarakatseisena ihmisenä. Taputella itseänsä selkään, että kyllä minäkin sen bussikuskin itselleni ottaisin. Varmasti ottaisin.
Jokainen mies voi mennä Tinderiin ja laittaa sinne saman profiilin bussikuskina ja korkeakoulutettuna johtajana. Siinä karisevat haaveet naisten avarakatseisuudesta melko nopeaan. Mutta kyllä mä uskon miesten tämän jo tietävän. Bussikuskeillekin on naisia, mutta niitä on vain huomattavasti vähemmän eivätkä nuo naiset todellakaan ole mitään korkeakoulutettuja menestyjiä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan viihdyttävää lukea näitä naisten tekopyhiä jeesusteluja. Onhan se helppoa ja kivaa anonyyminä esitellä itsensä hyvänä ja avarakatseisena ihmisenä. Taputella itseänsä selkään, että kyllä minäkin sen bussikuskin itselleni ottaisin. Varmasti ottaisin.
Jokainen mies voi mennä Tinderiin ja laittaa sinne saman profiilin bussikuskina ja korkeakoulutettuna johtajana. Siinä karisevat haaveet naisten avarakatseisuudesta melko nopeaan. Mutta kyllä mä uskon miesten tämän jo tietävän. Bussikuskeillekin on naisia, mutta niitä on vain huomattavasti vähemmän eivätkä nuo naiset todellakaan ole mitään korkeakoulutettuja menestyjiä.
Oletko sinä Helsingin yliopiston kasvatti?
Vierailija kirjoitti:
hmm... otin aikoinaan itselleni työttömän masennuksesta toipuvan miehen. Olin yliopistokoulutettu, oli oma yritys ja ihan riittävästi sijoitusrahaa. Rakkaus ei katso toisen lompakkoon, tällä hetkellä mieheni on sitten korkeasti palkatussa työssä (asia,jota ei ollut nähtävillä silloin kun yhdistimme elämämme). meillä on koko ajan rakkaus määrittänyt suhdettamme. avarakatseiseksi en kyllä itseäni sano. Pidän narkkareita , rikollisia ja alkoholisteja sekä tupakoitsijoita tyystin turhina ihmisinä ja alkoholistin raja täyttyy minulla siinä, että juo itsensä känniin ja pitää sitä tärkeänä. ymmärrän tiukkapipoisuuteni tuossa kohtaa, työstän sitä, saa nähdä vapaudunko siitä.
Olen monesti yrittänyt takoa tätä monen kaltaisesi katkerotiuneen ihmisen päähän: sillä ei ole väliä millainen tai miten paksu lompakkoi miehellä on, tai onko nainen menestyvämpi kuin mies, tai koulutetumpi, tai tavoitellumpi, vaan sillä on väliä, että oli mies mitä tahansa, niin on sitä rehellisesti ja on ylpeä itsestään. Ihan kaiken muun voi saavuttaa elämässään sitten erinäisiä valintoja tekemällä. kuten koulutus. minä aikoinana etsin älykästä ja sivistynyttä miestä, joka omasi myös korkeampia moraalisia ja eettisiä kykyjä ja tämä työtön masennuksesta toipuva mies niitä sitten omasi. Hetken epäilin onnistuuko suhteemme, koska hän ei ollut vielä virallisesti päässyt masennuksest eroon ja niin hänkin epäili, siksi me päätimme yrittää ja se kaiketi sitten onnistui, kun vieläkin olemme yhdessä ja onnellisia.
nuo missukat, jotka tahtovat itselleen rikkaan ison yhtiön omistajan, joutuvat tahtomaan, koska heillä ei ole kykyä enestyä muuten kuin myymällä itseään tai alkamalla somettajaksi tai influenceriksi ja kuvittelemalla, että se on jokin high-end duuni. noista missukoista kiinnostuu sitten miehet, jotka tahtovat vain leikkiä vähän aikaa barbilla ja ostella barbille uusia laukkuja. mikä on ihan fine sekin: he kyllä löytävät toisensa, koska ihmiset etsivät kaltaisiaan eikä se minulta ole pois, koska barbi-intoilijamiehet eivät ole minun makuuni, liian muovinen käsitys elämästä ja barbietyttösistä en tykkää, en tykännyt edes lapsena. minulla oli kyllä barbi, mutta hän lähti aika nopeasti pakkauksesta vappautamisensa jälkeen yliopistoon ja perusti yrityksen ja lopulta osti itselleen oman planeetan, jonne perusti sivistyneiden ja älykkäiden ihmisten lomasiirtolan. pardon kirjoitusvirheet, palaveri alkaa 10 minuutin kulutta enkä ehdi korjaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä Helsingin yliopiston kasvatti?
Olen. Miten niin?
Vierailija kirjoitti:
Miten niin tekopyhää jeesustelua? Itse olen ollut pitkässä parisuhteessa kahden miehen kanssa, toinen oli autonasentaja ja toinen on kokki. Itselläni on yliopistotutkinto ja oma yritys. Mikä tässä on ihmeellistä? Sinkkuna kävin treffeillä mm taksikuskin ja rakennusmiehen kanssa ja ihan tinderissä nämä tapasin. Se, että korkeakoulutettu johtaja saa enemmän mätsejä tinderissä, johtuu tasan näistä Amandoista eikä meistä taviksista.
Tämän päivän iltasanomissa Amanda selittelee, että ei tarkoittanut palkkaa vaan yrittäjyyttä ja itsevarmuutta. Puhuu vain itseään syvemmälle suohon. :D Enpä puhuisi firman kehittämisestä ja jonkin oman tekemisestä, kun itsekään ei ole saanut yritystään menestymään.
"Minä enemmän tarkoitin sitä, että kun mulla on yritys ja teen dj-hommia ja tykkään itsevarmoista ja seikkailunhaluisista miehistä. Niin mun pointti nyt ei ollut se, että bussikuski ei saa tarpeeksi rahaa vaan enemmän, että tykkään miehistä, jotka vaikka kehittää oman firman tai idean tai tekee jotain omaa, Harkimo selitti."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin tekopyhää jeesustelua? Itse olen ollut pitkässä parisuhteessa kahden miehen kanssa, toinen oli autonasentaja ja toinen on kokki. Itselläni on yliopistotutkinto ja oma yritys. Mikä tässä on ihmeellistä? Sinkkuna kävin treffeillä mm taksikuskin ja rakennusmiehen kanssa ja ihan tinderissä nämä tapasin. Se, että korkeakoulutettu johtaja saa enemmän mätsejä tinderissä, johtuu tasan näistä Amandoista eikä meistä taviksista.
Kuten sanoin, prosenttiosuudet ovat täysin erilaiset, kun tosi on kyseessä. Tällä palstalla on hyvä hyvesignaloida, että kyllä mulle se matalatuloinen amisäijä kelpaa, mutta tositilanteessa näin ei enää olekaan. Kiva, että sulle löytyi oikea alemmalta tasolta, mutta et edusta valtavirtaa.
Minähän en mitään parturi-kampaaja, merkonomi / muun roska alan naista alkaisi elättämään. Pitää ajatella rationaalisesti. Nainen saattaa näyttää hyvältä nuorena mutta entä sitten kun pyöräytetään vaikka 3 lasta ja akka rupsahtaa?! Ei siinä sellaista siipakkoa enää jaksa. Kyllä vähintään pitää olla jossain vakuutusyhtiössä johtotehtävissä.