Amanda Harkimo ei huoli bussikuskia, mutta sen bussiyhtiön toimitusjohtajan kyllä!
Nolo. Saahan noin ajatella toki, mutta kuinka älytön pitää ihmisen olla sanoakseen noin julkisesti. Ja itkukin tuli, kun piti pestä maski pois.
Kommentit (614)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan viihdyttävää lukea näitä naisten tekopyhiä jeesusteluja. Onhan se helppoa ja kivaa anonyyminä esitellä itsensä hyvänä ja avarakatseisena ihmisenä. Taputella itseänsä selkään, että kyllä minäkin sen bussikuskin itselleni ottaisin. Varmasti ottaisin.
Jokainen mies voi mennä Tinderiin ja laittaa sinne saman profiilin bussikuskina ja korkeakoulutettuna johtajana. Siinä karisevat haaveet naisten avarakatseisuudesta melko nopeaan. Mutta kyllä mä uskon miesten tämän jo tietävän. Bussikuskeillekin on naisia, mutta niitä on vain huomattavasti vähemmän eivätkä nuo naiset todellakaan ole mitään korkeakoulutettuja menestyjiä.
hmm... otin aikoinaan itselleni työttömän masennuksesta toipuvan miehen. Olin yliopistokoulutettu, oli oma yritys ja ihan riittävästi sijoitusrahaa. Rakkaus ei katso toisen lompakkoon, tällä hetkellä mieheni on sitten korkeasti palkatussa työssä (asia,jota ei ollut nähtävillä silloin kun yhdistimme elämämme). meillä on koko ajan rakkaus määrittänyt suhdettamme. avarakatseiseksi en kyllä itseäni sano. Pidän narkkareita , rikollisia ja alkoholisteja sekä tupakoitsijoita tyystin turhina ihmisinä ja alkoholistin raja täyttyy minulla siinä, että juo itsensä känniin ja pitää sitä tärkeänä. ymmärrän tiukkapipoisuuteni tuossa kohtaa, työstän sitä, saa nähdä vapaudunko siitä.
Olen monesti yrittänyt takoa tätä monen kaltaisesi katkerotiuneen ihmisen päähän: sillä ei ole väliä millainen tai miten paksu lompakkoi miehellä on, tai onko nainen menestyvämpi kuin mies, tai koulutetumpi, tai tavoitellumpi, vaan sillä on väliä, että oli mies mitä tahansa, niin on sitä rehellisesti ja on ylpeä itsestään. Ihan kaiken muun voi saavuttaa elämässään sitten erinäisiä valintoja tekemällä. kuten koulutus. minä aikoinana etsin älykästä ja sivistynyttä miestä, joka omasi myös korkeampia moraalisia ja eettisiä kykyjä ja tämä työtön masennuksesta toipuva mies niitä sitten omasi. Hetken epäilin onnistuuko suhteemme, koska hän ei ollut vielä virallisesti päässyt masennuksest eroon ja niin hänkin epäili, siksi me päätimme yrittää ja se kaiketi sitten onnistui, kun vieläkin olemme yhdessä ja onnellisia.
nuo missukat, jotka tahtovat itselleen rikkaan ison yhtiön omistajan, joutuvat tahtomaan, koska heillä ei ole kykyä enestyä muuten kuin myymällä itseään tai alkamalla somettajaksi tai influenceriksi ja kuvittelemalla, että se on jokin high-end duuni. noista missukoista kiinnostuu sitten miehet, jotka tahtovat vain leikkiä vähän aikaa barbilla ja ostella barbille uusia laukkuja. mikä on ihan fine sekin: he kyllä löytävät toisensa, koska ihmiset etsivät kaltaisiaan eikä se minulta ole pois, koska barbi-intoilijamiehet eivät ole minun makuuni, liian muovinen käsitys elämästä ja barbietyttösistä en tykkää, en tykännyt edes lapsena. minulla oli kyllä barbi, mutta hän lähti aika nopeasti pakkauksesta vappautamisensa jälkeen yliopistoon ja perusti yrityksen ja lopulta osti itselleen oman planeetan, jonne perusti sivistyneiden ja älykkäiden ihmisten lomasiirtolan. pardon kirjoitusvirheet, palaveri alkaa 10 minuutin kulutta enkä ehdi korjaamaan.
Et kuitenkaan korkeakoulutettuna tajua, että empiirisestä kokemuksesta ei voi vetää laajempia johtopäätöksiä? Kyseessä on vain sinun kokemuksesi ja mielipiteesi. Ei enempää. Menestyvä, korkeakoulutettu mies on aina naisten silmissä vetävämpi kuin matalapalkattu duunari. Poikkeuksiakin toki on, mutta yleisesti näin.
aivan niinkuin sinun väitteesi perustuu vain omalle mielipiteellesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan viihdyttävää lukea näitä naisten tekopyhiä jeesusteluja. Onhan se helppoa ja kivaa anonyyminä esitellä itsensä hyvänä ja avarakatseisena ihmisenä. Taputella itseänsä selkään, että kyllä minäkin sen bussikuskin itselleni ottaisin. Varmasti ottaisin.
Jokainen mies voi mennä Tinderiin ja laittaa sinne saman profiilin bussikuskina ja korkeakoulutettuna johtajana. Siinä karisevat haaveet naisten avarakatseisuudesta melko nopeaan. Mutta kyllä mä uskon miesten tämän jo tietävän. Bussikuskeillekin on naisia, mutta niitä on vain huomattavasti vähemmän eivätkä nuo naiset todellakaan ole mitään korkeakoulutettuja menestyjiä.
hmm... otin aikoinaan itselleni työttömän masennuksesta toipuvan miehen. Olin yliopistokoulutettu, oli oma yritys ja ihan riittävästi sijoitusrahaa. Rakkaus ei katso toisen lompakkoon, tällä hetkellä mieheni on sitten korkeasti palkatussa työssä (asia,jota ei ollut nähtävillä silloin kun yhdistimme elämämme). meillä on koko ajan rakkaus määrittänyt suhdettamme. avarakatseiseksi en kyllä itseäni sano. Pidän narkkareita , rikollisia ja alkoholisteja sekä tupakoitsijoita tyystin turhina ihmisinä ja alkoholistin raja täyttyy minulla siinä, että juo itsensä känniin ja pitää sitä tärkeänä. ymmärrän tiukkapipoisuuteni tuossa kohtaa, työstän sitä, saa nähdä vapaudunko siitä.
Olen monesti yrittänyt takoa tätä monen kaltaisesi katkerotiuneen ihmisen päähän: sillä ei ole väliä millainen tai miten paksu lompakkoi miehellä on, tai onko nainen menestyvämpi kuin mies, tai koulutetumpi, tai tavoitellumpi, vaan sillä on väliä, että oli mies mitä tahansa, niin on sitä rehellisesti ja on ylpeä itsestään. Ihan kaiken muun voi saavuttaa elämässään sitten erinäisiä valintoja tekemällä. kuten koulutus. minä aikoinana etsin älykästä ja sivistynyttä miestä, joka omasi myös korkeampia moraalisia ja eettisiä kykyjä ja tämä työtön masennuksesta toipuva mies niitä sitten omasi. Hetken epäilin onnistuuko suhteemme, koska hän ei ollut vielä virallisesti päässyt masennuksest eroon ja niin hänkin epäili, siksi me päätimme yrittää ja se kaiketi sitten onnistui, kun vieläkin olemme yhdessä ja onnellisia.
nuo missukat, jotka tahtovat itselleen rikkaan ison yhtiön omistajan, joutuvat tahtomaan, koska heillä ei ole kykyä enestyä muuten kuin myymällä itseään tai alkamalla somettajaksi tai influenceriksi ja kuvittelemalla, että se on jokin high-end duuni. noista missukoista kiinnostuu sitten miehet, jotka tahtovat vain leikkiä vähän aikaa barbilla ja ostella barbille uusia laukkuja. mikä on ihan fine sekin: he kyllä löytävät toisensa, koska ihmiset etsivät kaltaisiaan eikä se minulta ole pois, koska barbi-intoilijamiehet eivät ole minun makuuni, liian muovinen käsitys elämästä ja barbietyttösistä en tykkää, en tykännyt edes lapsena. minulla oli kyllä barbi, mutta hän lähti aika nopeasti pakkauksesta vappautamisensa jälkeen yliopistoon ja perusti yrityksen ja lopulta osti itselleen oman planeetan, jonne perusti sivistyneiden ja älykkäiden ihmisten lomasiirtolan. pardon kirjoitusvirheet, palaveri alkaa 10 minuutin kulutta enkä ehdi korjaamaan.
Et kuitenkaan korkeakoulutettuna tajua, että empiirisestä kokemuksesta ei voi vetää laajempia johtopäätöksiä? Kyseessä on vain sinun kokemuksesi ja mielipiteesi. Ei enempää. Menestyvä, korkeakoulutettu mies on aina naisten silmissä vetävämpi kuin matalapalkattu duunari. Poikkeuksiakin toki on, mutta yleisesti näin.
Niin, mutta se ei vielä tarkoita läheskään sitä, ettei duunari kelpaisi. Aika helkkarin monella duunarilla on naisystävä/ vaimo.
Tätä laukkujen hinkumista en tajua. Mikä ihme on että aikuiset naiset haluaa laukkuja. Urpoja..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin tekopyhää jeesustelua? Itse olen ollut pitkässä parisuhteessa kahden miehen kanssa, toinen oli autonasentaja ja toinen on kokki. Itselläni on yliopistotutkinto ja oma yritys. Mikä tässä on ihmeellistä? Sinkkuna kävin treffeillä mm taksikuskin ja rakennusmiehen kanssa ja ihan tinderissä nämä tapasin. Se, että korkeakoulutettu johtaja saa enemmän mätsejä tinderissä, johtuu tasan näistä Amandoista eikä meistä taviksista.
Kuten sanoin, prosenttiosuudet ovat täysin erilaiset, kun tosi on kyseessä. Tällä palstalla on hyvä hyvesignaloida, että kyllä mulle se matalatuloinen amisäijä kelpaa, mutta tositilanteessa näin ei enää olekaan. Kiva, että sulle löytyi oikea alemmalta tasolta, mutta et edusta valtavirtaa.
Mitä sinä nyt jauhat hyvesignaloinnista, kun jokainen sanomani sana on totta? Ja ympärilläni näen paljonkin naisia, joille on kelvannut amisäijä, joten millä perusteella sinä kutsut tätä jeesusteluksi tai hyvesignaloinniksi? Jos sinä olet saanut tuhat kertaa pakit näiltä amandoilta, kannattaa katsoa peiliin, mikä mahtaa olla vikana.
Vierailija kirjoitti:
Tämän päivän iltasanomissa Amanda selittelee, että ei tarkoittanut palkkaa vaan yrittäjyyttä ja itsevarmuutta. Puhuu vain itseään syvemmälle suohon. :D Enpä puhuisi firman kehittämisestä ja jonkin oman tekemisestä, kun itsekään ei ole saanut yritystään menestymään.
"Minä enemmän tarkoitin sitä, että kun mulla on yritys ja teen dj-hommia ja tykkään itsevarmoista ja seikkailunhaluisista miehistä. Niin mun pointti nyt ei ollut se, että bussikuski ei saa tarpeeksi rahaa vaan enemmän, että tykkään miehistä, jotka vaikka kehittää oman firman tai idean tai tekee jotain omaa, Harkimo selitti."
Tässä kiteytyy myös hierarkia, varsinkin nuorilla ihmisillä on 2000-luvulla erilainen asenne työntekoa kohtaan kuten esimerkiksi 60-luvulla syntyneillä. Jos olet jonkun toisen firmassa duunissa, vaikkapa bussikuskina, pankkivirkailijana, ravintolakokkina taikka myyjänä (siis vaikka olisi OK palkka ja ylempi toimihenkilö/vastuu) niin olet ns. "wage-slave" joka raataa niska limassa jotta firman isoin CEO pomo voi nauttia vielä isommasta palkasta. Ymmärrän ajattelutavan, mutta en silti tajua että miten kolmekymppinen voi olla näin oman kuplan sisällä. Se joka yhdistää Wahlrooseja, Herlinejä, Ehrnrootheja ja Harkimoita on lähtökohtainen korkea sosio-ekonominen status joka mahdollistaa sen että voi kehittää sen oman firman jonkun oman idean kautta. Hän ei tunnu tajuavan sitä että bussikuski voi myös olla innovatiivinen ja kunnianhimoinen - mutta syystä tai toisesta ei ole sitä taloudellista turvaa ja vakauttaa toteuttaa jotain uutta bisnes-ideaa noin vaan. Varsinkin jos on perhe elätettävänä jne.
Elämä kohtelee meitä kaikkia hyvin julmasti, ei voi koskaan tietää mitä kaikkea kaupan kassamummo on käynyt läpi elämässä. Kunnioitetaan toisiamme ammatista riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulle ainakin merkitsee, miten paljon ihmisessä on draivia ja kunnianhimoakin! Bussikuskilla on harvemmin tarvetta kehittää itseään ja osaamistaan, kun taas tyyppi, joka pystyy ajattelemaan ja hallitsemaan isoa kokonaisuutta ja ottaa hallittuja riskejä on todnäk älykkäämpi, eteenpäin pyrkivämpi ja paremmin perillä siitä mitä maailmassa tapahtuu. Toki poikkeuksia on, mutta ne pitää sitten yksitellen selvittää. Mutta yleisellä tasolla ja kokemuksen mukaan kuitenkin näin.
Bussikuskin ei tarvitse työdä töitä kotiin niin voi vapaa-ajalla kehittää itseään muilla itseään kiinnostavilla tavoilla. Surullista jos työ on niin tärkeä sisältö elämässä että sen kautta pitää arvottaa koko elämänsä.
Tämä. "Vaativassa asiantuntijatehtävässä" työskentelevillä ystävillä kehittäminen ja uuden oppiminen tuntuu rajoittuvan todella monen osalta työtehtäviin joissa työaika on vieläpä vähän venyvä käsite, ja itseasiassa siinäkin taitaa olla usein kyseessä vieläpä TYÖN ja TYÖNANTAJAN kehittäminen, ei heidän itsensä. Vapaa-aika menee netflixin ja pullon kanssa. Ei harrastuksia.
Itse suorittavassa työssä työaika on määritelty ja vapaa-ajalla matkustelen oppimaan uusia kulttuureita, liikun todella monipuolisesti, keksin uusia harrastuksia, opettelen kieliä, opettelen remontoimaan asuntoa, solmin ja hoidan ihmissuhteita jne.
Kumpi näistä esimerkeistä kehittää itseään ja menee eteenpäin elämässä?
Siinäpä kehität ja lopulta kuitenkin oot kasa luita kuuden jalan syvyydessä tai tuhkauskin toki vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin tekopyhää jeesustelua? Itse olen ollut pitkässä parisuhteessa kahden miehen kanssa, toinen oli autonasentaja ja toinen on kokki. Itselläni on yliopistotutkinto ja oma yritys. Mikä tässä on ihmeellistä? Sinkkuna kävin treffeillä mm taksikuskin ja rakennusmiehen kanssa ja ihan tinderissä nämä tapasin. Se, että korkeakoulutettu johtaja saa enemmän mätsejä tinderissä, johtuu tasan näistä Amandoista eikä meistä taviksista.
Kuten sanoin, prosenttiosuudet ovat täysin erilaiset, kun tosi on kyseessä. Tällä palstalla on hyvä hyvesignaloida, että kyllä mulle se matalatuloinen amisäijä kelpaa, mutta tositilanteessa näin ei enää olekaan. Kiva, että sulle löytyi oikea alemmalta tasolta, mutta et edusta valtavirtaa.
Mitä sinä nyt jauhat hyvesignaloinnista, kun jokainen sanomani sana on totta? Ja ympärilläni näen paljonkin naisia, joille on kelvannut amisäijä, joten millä perusteella sinä kutsut tätä jeesusteluksi tai hyvesignaloinniksi? Jos sinä olet saanut tuhat kertaa pakit näiltä amandoilta, kannattaa katsoa peiliin, mikä mahtaa olla vikana.
Taisi mennä tunteisiin?
Se on jeesustelua, jos bussikuskin kelpuuttaisi tämän palstan keskustelussa 90% naisista, mutta oikeassa elämässä korkeintaan 40% ja korkeakoulutetuista naisista alle 10%. Ja kyse ei ole mistään "Amandoista" vaan kaikista naisista. Ammatilla on pariutumisessa suuri merkitys eikä bussikuski ole siellä listan kärjessä. Turha sitä kiistää ja kirjoittaa mustaa valkoiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään huolisi roskakuskia tai rekkamiestä. Jotain tasoa pitää olla, että kehtaa miestä esitellä edes vanhemmilleen.
Molemmat tekevät kuitenkin todennäköisesti yhteiskunnallisesti tärkeämpää työtä kuin sinä.
Todennäköisyys ei nyt pätenyt. Olen teho-osastolla hoitajana.
Eli et pidät oman tasoistasi miestä huonotasoisena?
Hoitaja on samaa tasoa kuin roskakuski ja rekkakuski, saman tasoisia ammatteja.Naurattaa ajatuskin, että joku hoitaja kuvittelisi olevansa työnsä puolesta tasokkaampi kuin roskakuski tai rekkakuski :D
Itseasiassa se riippuu onko hän lähäri vai sairaanhoitaja. Sairaanhoitaja on AMK-ammatti, eli sh:t ovat korkeakoulutettuja ihmisiä. Toisin kuin rekka- ja roskakuskit.
No enpä millään amk-tutkinnolla keulisi yhtään. Sitä yritetään korkeakoulututkintona markkinoida, mutta ei se sitä ole. Eiköhän suuri osa ihmisistä nykyään ole vähintään sen amkin käyneet, jos meinaavat työllistyä muihin kuin vuokrafirmojen juoksupojiksi/tytöiksi.
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa myös oli, että ohjelmassa oli kauppatieteiden maisteri, joka oli nyt sitten osoitus siitä, että kaunis nainen voi olla älykäs. Juu, ei varmasti ole tyhmimmästä päästä, mutta itse kauppatieteiden opinnoissa kyllä havaitsin isoja eroja eri pääaineiden opiskelijoissa. Ne "bimbot pintaliitäjät" olivat markkinoinnin ja johtamisen pääaineissa, kun taas taloustieteissä, laskentatoimessa ja rahoituksen puolella oli porukkaa, joilla oli vähän enemmän paukkuja. Tästä hyvä esimerkki BB-ohjelmassa ollut Sasa, joka luuli, että metri on 60 senttiä. Ei tule mitenkään yllätyksenä, että BB-Sasa ja tämän deittiohjelman Saara olivat nimenomaan markkinoinnin maistereita. Tiedän, että tämä on ikävästi sanottu, mutta tämä vain on ihan tosielämässä tullut huomattua.
Kiva että itse sitten ylläpidät noita kliseitä ja ennakkoluuloja. Minä olen KTM, markkinointi pääaineena. Olen melko varmasti sinua älykkäämpi, ellet sitten satu kuulumaan 4 %:n joukkoon suomalaisista, jotka ovat vielä älykkäämpiä. Pääainetta valittaessa markkinoinnissa kiinnosti monikin asia, esim. psykologinen puoli. Numerot eivät ole minua koskaan innostaneet, vaikka koulussa olin matematiikassa tietysti erittäin lahjakas. Mutta niinpä olin kaikissa muissakin aineissa, myös taitoaineissa. Noh, liikunnassa en ollut kovin hyvä. Olisin voinut opiskella käytännössä mitä tahansa, mutta kauppatieteet ja markkinointi nyt sattuivat vetämään pisimmän korren. Työelämässä olen ihan menestynyt, mutta en ole koskaan tavoitellut mitään huippu-uraa. Intohimoni ovat muualla, vaikka työstäni pidänkin ja olen oikein tyytyväinen alan valintaan.
Jos nyt sitten lähdetään tuolle yleistämisen linjalle, mielestäni "kaikki" laskentatoimen opiskelijat olivat tylsääkin tylsempiä hiirulaisia, ja rahoituksen opiskelijat puolestaan röyhkeitä pelkän rahan perässä juoksijoita. Itse en ole enkä ollut mikään bilettävä bimbo. Enkä oikeasti tietenkään ole tuota mieltä muiden pääaineiden opiskelijoista.
Bussikuskit ei alennu ottamaan vanhaa kokkelpissistä riesaksi. Tuskin osaa edes makaroonia keittää.
Mikäs hieno tutkinto tällä pimulla sitten on, kun on niin nirso, niin nirsoa että. Onko varaa valita ja mitäs ne entiset suhaset sit on ollu. Junot. ym. 🤔
Niin aika valikoivia naiset on ammatinkin suhteen . Viestittely loppuu heti kun kerron olevani maansiirtoalan yrittäjä eikä liiemmin kouluja ole käyty. En tosin ole kertonut että pystyn jäämään jo alle 50 vuotiaana eläkkeelle talouden puolesta . Voi paskaduuneissakin pärjätä aika kivasti kun tekee kovasti töitä . Aiemmat puolisot olleet myös duunari naisia . Ei korkeakoulutettuja . Itse en määrittele ihmistä tulojen tai ammatin kautta. Kaikki työ on tärkeää ja arvostan ihmisiä jotka tekee mitä tahansa työtä .
m44
Vierailija kirjoitti:
Bussikuskit ei alennu ottamaan vanhaa kokkelpissistä riesaksi. Tuskin osaa edes makaroonia keittää.
Miksi herätit neljä vuotta vanhan ketjun henkiin tämän takia?