Mikä on elämän tarkoitus?
Kommentit (45)
Elämää ei ole, jollei sitä jatketa. Eli lapset on elämän tarkoitus. Sanokoon kuka ja mitä hyvänsä.
Toisten auttaminen tekee minut onnelliseksi. Luulen siis, että minun elämäni tarkoitus on auttaa ja ilahduttaa muita ihmisiä.
Elämäntarkoitus on ylikansoittaa ja raiskata luonnonvaroja.
Elämällä ei ole mitään objektiivista, ulkoa annettua tarkoitusta, mutta sillä voi olla subjektiivinen, ihmisen itse antama merkitys. Tai miksei yhtä hyvin useita merkityksiä! Ei ole mitenkään sanottu, että hyvä elämä koostuisi vain yhdestä Tärkeästä Asiasta. Itse asiassa onnellisustutkimukset osoittavat, että ihmiset ovat onnellisimpia, kun meillä on monta merkityksellistä asiaa.
Synnytään, jokainen elää tavallaan ja sitten kuollaan pois. Siinä se.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 18:44"]
Mikä on elämän tarkoitus?
[/quote]
Oikein lyhyesti sanottuna elämän tarkoitus voisi olla nämä 3+1 asiaa:
Antaa rakkautta ja saada rakkautta. - Antaa anteeksi ja saada anteeksi. - Löytää itsensä eikä itsekkyyttään. - Löytää edeltävät kolme asiaa (rakkaus, anteeksianto ja itsensä) myös omien voimien ja oman rajallisuuden ulkopuolelta eli "suuremmasta yhteydestä": http://www.fathersloveletter.com/Finnish/#4 http://www.healingrooms.fi/?sid=100
Ikävän karkoitus. Kelpaa ainakin minulle.
Elämän tarkoitus on totuuden; Jumalan löytäminen, ja sen mukana todellisen elämän toivo. Tämä maailma on vain väliaikainen, etsintäpaikka, jossa kukin valitsee tiensä, ja sen mikä omasta mielestään on hyvää. Valinnalla on seurauksena. Sitä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää. Kylvetään katoavaisuudessa, nousee katoamattomuudessa. Jeesus on tie, totuus ja elämä.
Raamatussa sanotaan "Lisääntykää ja täyttäkää maa."
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 19:22"]
Raamatussa sanotaan "Lisääntykää ja täyttäkää maa."
[/quote]
Se tehtävä on jo täytetty, liiaksikin.
Elämän tarkoitus on tuntea olevansa elossa.
mulla oli huono alku elämälle ja tosi surkeita kokemuksia siitä johtuen myöhemminkin. Olen asettanut omalle elämälleni tavoitteeksi sen, että elän loppuelämän siten, että kun katson vanhempana kokonaisuutta, voin antaa surullisen alkupuolen elämästäni itselleni anteeksi ja ajatella niinkin, että ilman sitä huonoa alkua minusta ei olisi tullut sitä ihmistä, joka myöhemmin sai aikaan ne hyvätkin asiat.
Kovaa työtä se tulee vaatimaan, mutta kun lopulta voin katsoa elämääni taaksepäin ja ajatella, että tullakseni täksi onnelliseksi ja oman elämänkohtalonsa hyväksyväksi ihmiseksi ,tarvitsin myös ne aallonpohjat, voin sanoa, että elämäni on kaikkine varjopuolineenkin saanut merkityksen.
Nussia ja nuolla, syödä ja kuolla.
Olla onnellinen. Ja tämä se tarkoittaa itsekullakin eri asioita. Toisilla rahaa ja statusta, toisilla läheisyyttä ja kolmannella omaa rauhaa.
Nro 6 on oikeassa. Ympäröivää luontoa tarkkailemalla voi huomata elämän tarkoituksen olevan lisääntyä. Ihmisellä vain on tuo kirouttu tietoisuus, joka panee hakemaan jotain erikoisempaa ja suurempaa.
Tee elämällesi itse tarkoitus.