Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on elämän tarkoitus?

Vierailija
06.06.2014 |

Kerro mullekin, jos olet asiasta aivan varma.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 20:01"]

Nro 6 on oikeassa. Ympäröivää luontoa tarkkailemalla voi huomata elämän tarkoituksen olevan lisääntyä. Ihmisellä vain on tuo kirouttu tietoisuus, joka panee hakemaan jotain erikoisempaa ja suurempaa.

[/quote]

Mikä tarkoitus lisääntymisellä on? Elämän jatkuminenko? Mikä elämän jatkumisella sitten?

Vierailija
22/45 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olla onnellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvien, sienten, eläinten ja ihmisten geeneihin on koodattu käsky:lisääntykää. Miksikö? Siksi kun se on elämän tarkoitus. Se on vain kone, joka on joskus lähtenyt maapallolla käyntiin.

Vierailija
24/45 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetuntemus.

Vierailija
25/45 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä, minä ja sitten vielä minä.

Vierailija
26/45 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän tarkoitus on eläminen:). Hoidan työkseni vakavasti sairaita ja kuolevia ihmisiä, kuolinvuoteellaan levollisimpia ovat ne, joilla ihmissuhteet kunnossa, ovat rakastaneet ja olleet rakastettuja.

Yksikään ei ole harmitellut ettei ehtinyt haalia enenpää omaisuutta.

Tästä voi varmasti vetää johtopäätöksiä.

Vierailija
27/45 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu vastaa (ja kyllä olen Jehovan todistaja) Tähän ja moniin muihin arki elämän ongelma kysymyksiin vinkkejä jw.org Olen 16 vuotias Jehovan Todistaja tyttö.

Monet pohtivat, miksi he ovat olemassa tai onko heidän elämällään jokin tarkoitus. Raamattu osoittaa, että elämän tarkoitus on rakentaa ystävyyssuhde Jumalaan. Seuraavassa on joitakin Raamatun perustotuuksia.

Jumala on kaiken Luoja. Raamattu sanoo: ”Hän [Jumala] meidät on tehnyt emmekä me itse.” (Psalmit 100:3; Ilmestys 4:11.)

Jumalalla on jokin tarkoitus kaiken luomansa suhteen, myös meidän suhteemme (Jesaja 45:18).

Jumala on istuttanut meihin ”hengellisen tarpeen”, johon sisältyy halu löytää elämän tarkoitus (Matteus 5:3). Hän tahtoo meidän tyydyttävän tuon halun (Psalmit 145:16).

Tyydytämme hengellisen tarpeemme rakentamalla ystävyyssuhteen Jumalaan. Ajatus Jumalan ystävyydestä voi joistakuista tuntua mahdottomalta, mutta Raamattu kehottaa: ”Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä.” (Jaakobin kirje 4:8; 2:23.)

Jumalan ystävyys edellyttää sitä, että elämme sopusoinnussa hänen meitä koskevan tarkoituksensa kanssa. Raamatussa tästä tarkoituksesta sanotaan: ”Kunnioita Jumalaa ja tottele hänen käskyjään, sillä juuri sitä varten meidät on luotu.” (Saarnaaja 12:13, Good News Translation.)

Tulevaisuudessa voimme kokea täysin, mikä on Jumalan alkuperäinen tarkoitus meidän suhteemme, kun hän poistaa kärsimykset ja suo ystävilleen eli palvojilleen ikuisen elämän (Psalmit 37:10, 11).

Vierailija
28/45 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta elämällä ei ole tarkoitusta.

Vierailija
29/45 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 20:35"]

Elämän tarkoitus on eläminen:). Hoidan työkseni vakavasti sairaita ja kuolevia ihmisiä, kuolinvuoteellaan levollisimpia ovat ne, joilla ihmissuhteet kunnossa, ovat rakastaneet ja olleet rakastettuja.

[/quote]

Kyllä mun äiti ainakin harmittelee :O

Vierailija
30/45 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kysymysten kysymys, jota kaikki ihmiset kaikkina aikoina ovat varmasti joskus miettineet ja miettivät. Ja kuitenkin harva siihen vastausta kovin aktiivisesti tuntuu etsivän. Mielummin eletään hetkessä, eikä vaivata pientä päätä.

Vierailija
31/45 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvaa ihmisenä

Vierailija
32/45 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 20:01"]

Nro 6 on oikeassa. Ympäröivää luontoa tarkkailemalla voi huomata elämän tarkoituksen olevan lisääntyä. Ihmisellä vain on tuo kirouttu tietoisuus, joka panee hakemaan jotain erikoisempaa ja suurempaa.

[/quote]

Luulet tarkkailevasi luontoa, vaikka näet vain omat ennakkokäsityksesi ja uskomuksesi. Ei luonnossa oe mitään tarkoitusta tai päämäärää, vain biologisia mekanismeja joista lisääntyminen on yksi. Yhtä hyvin voisit sanoa, että elämän tarkoitus on tulla syödyksi, ulostaa tai aasua metsässä.

Vierailija
33/45 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppiminen.

Vierailija
34/45 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

syöminen, juominen, nukkuminen, pissaaminen, kakkaaminen, suvunjatkaminen.

Vierailija
35/45 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta elää elämänsä antaen maailmalle jotain hyvää itsestään, tehdä jälkeläisiä joille antaa sama tehtävä. Ne jälkeläiset eivät toki ole se itseisarvo.

Ja olla samalla onnellinen..=)

Vierailija
36/45 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 19:22"]

Raamatussa sanotaan "Lisääntykää ja täyttäkää maa."

[/quote]

Ja paljon muutakin.

Vierailija
37/45 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 20:45"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 20:35"]

[/quote]

Kyllä mun äiti ainakin harmittelee :O

No sano sille ettei saa mukaan monttuun.

Vierailija
38/45 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 20:35"]

[/quote]

Tämän vastauksen näytin miehellenikin, joka aina valittaa säästöjen vähyydestä. Tämän viestin myös tallensin omaan sydämeeni..Kiitos!

Aika lähellä on, että tästä viestistä tuli minun elämäni tarkoitus..=)

Vierailija
39/45 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat että me tulemme juttelemaan teille voit ottaa yhteyttä paikalliseen Jehovan Todistaja valtakunnasaliin tai tilaa jw.org sivustolta ilmainen raamattu kurssi. Voit myös soittaa haaratoimistoomme. Yhteystiedot löytyvät jw.org sivulta. :)

Vierailija
40/45 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 20:40"]

Raamattu vastaa (ja kyllä olen Jehovan todistaja) Tähän ja moniin muihin arki elämän ongelma kysymyksiin vinkkejä jw.org Olen 16 vuotias Jehovan Todistaja tyttö.

Monet pohtivat, miksi he ovat olemassa tai onko heidän elämällään jokin tarkoitus. Raamattu osoittaa, että elämän tarkoitus on rakentaa ystävyyssuhde Jumalaan. Seuraavassa on joitakin Raamatun perustotuuksia.

Jumala on kaiken Luoja. Raamattu sanoo: ”Hän [Jumala] meidät on tehnyt emmekä me itse.” (Psalmit 100:3; Ilmestys 4:11.)

Jumalalla on jokin tarkoitus kaiken luomansa suhteen, myös meidän suhteemme (Jesaja 45:18).

Jumala on istuttanut meihin ”hengellisen tarpeen”, johon sisältyy halu löytää elämän tarkoitus (Matteus 5:3). Hän tahtoo meidän tyydyttävän tuon halun (Psalmit 145:16).

Tyydytämme hengellisen tarpeemme rakentamalla ystävyyssuhteen Jumalaan. Ajatus Jumalan ystävyydestä voi joistakuista tuntua mahdottomalta, mutta Raamattu kehottaa: ”Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä.” (Jaakobin kirje 4:8; 2:23.)

Jumalan ystävyys edellyttää sitä, että elämme sopusoinnussa hänen meitä koskevan tarkoituksensa kanssa. Raamatussa tästä tarkoituksesta sanotaan: ”Kunnioita Jumalaa ja tottele hänen käskyjään, sillä juuri sitä varten meidät on luotu.” (Saarnaaja 12:13, Good News Translation.)

Tulevaisuudessa voimme kokea täysin, mikä on Jumalan alkuperäinen tarkoitus meidän suhteemme, kun hän poistaa kärsimykset ja suo ystävilleen eli palvojilleen ikuisen elämän (Psalmit 37:10, 11).

[/quote]

Minulta yläpeukku kristinuskolle ja raamatulle, ei jehovalaisuudelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän