Ompas Madde mammaantunut :)
Kommentit (47)
Leonore ei näytä erityisen jäntevältä. Ei kuitenkaan ole enää mikään vastasyntynyt.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 17:55"]
Ihana, onko hilkka jo vanhanaikainen sana? Minkä ikäinen ihmettelijä on, jos saa kysyä? Tottahan se on, että sanasto vanhenee.
[/quote]
Tiedän kyllä, mikä hilkka on. Olen 29-vuotias. "Naineen naisen hilkka" kuulosti vain törkeältä kiertoilmaukselta, kun kerran puhe oli naisen ulkonäöstä. Ei tullut mieleen, että kansallisasuun kuuluu ihan konkreettinenkin hilkka. -11
Madeleine on edelleen kaunis, mutta mun mielestä hänellä on sellaiset kasvot, että oli kauneimmillaan teininä. Victorialla toisin päin.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 18:25"]
Ihana, onko hilkka jo vanhanaikainen sana? Minkä ikäinen ihmettelijä on, jos saa kysyä? Tottahan se on, että sanasto vanhenee.
[/quote]
Tiedän kyllä, mikä hilkka on. Olen 29-vuotias. "Naineen naisen hilkka" kuulosti vain törkeältä kiertoilmaukselta, kun kerran puhe oli naisen ulkonäöstä. Ei tullut mieleen, että kansallisasuun kuuluu ihan konkreettinenkin hilkka. -11
[/quote]
No et sitten ihan kauheasti tiedä mistään mitään.
Suomessakin kansallispuvuissa nauhapäähine on naimattomille naisille (= ei avioliitossa oleville) ja hilkka naimisissa oleville (Avioliiton solmineille). Itselläni on Isomummon kansallispuku, johon kuuluu molemmat päähineet, nauhat ajalta ennen mummin avioliittoa ja hilkka avioliiton ajalta.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 18:01"]
Ryppyjä niitä tulee rinsessoillekin.
[/quote]
Varmaan lähtee yhdessä Silvian kanssa Brasiliaan rypynoikaisulomalle.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 18:31"]
No et sitten ihan kauheasti tiedä mistään mitään.
[/quote]
Se, ettei välittömästi muista kansallispuvuissa olevan hilkkaa, taroittaa, etten tiedä "mistään mitään"? Okei, kiitos tästä analyysistä. Kansallispuvun olen nähnyt viimeksi livenä ehkä kaksikymmentä vuotta sitten. -11
Niin, tietääkö joku, miksi sitä hilkkaa ei Maddella ole?
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 18:41"]
Ryhmäkuva on viime vuodelta.
[/quote]
Ei sillä ollu sitä päähinettä tossa kuvassa missä se on Leonorenkaan kanssa.
Tuossa linkki.
31
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 18:25"]
[/quote]
[/quote]
Siis mitä törkeää tuossa nyt oli? Madeleinehan on nainut nainen, joten hilkan puuttumisen ihmetteleminen oli täysin asiallinen kysymys.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 18:43"]
Tuossa linkki.
31
[/quote]
Viime vuodelta tuo kuva, näkee Estellestä.
Joo onhan se ihan kauheeta kun päälle kolmekymppinen äiti-ihminen ei näytäkään enää parikymppiseltä bilehileeltä :D:D:D
http://is13.snstatic.fi/img/978/1288697794364.jpg
Estelle ja George ois hyvä pari, niin yrmyjä kumpikin :D Hitto miksei mun ikäluokassa oo prinseejä... ehkä tehtaan heti tänään illalla lapsia, jos tulee tyttö niin naitan sen georgelle, jos poika niin estellelle tai Eleonorelle
Ryhmäkuva on otettu vuosi sitten ja Madeleine ei ollut vielä naimisissa. Sitä en tiedä miksi ei ollut pukenut hilkkaa kuvassa jossa pitää Leonorea sylissään.
Suomalaisissa kansallispuvuissa naimisissa olevien naisten päähine on kylläkin nimeltään tykkimyssy
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 17:13"]
Eipä ollut imarteleva kuva. Tämä on
[/quote]
Tuo olikin nätti kuva.
Minulle tuli mieleen Kesäkummun Marikki:
Olen kai sitten outo, mutta mielestäni Madde näyttää tuossa kuvassa paremmalta kuin ennen. :D Luonnollisempi
Voi että tuo Estelle on niin söpö! :)
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 18:02"]
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 17:46"]
Mikseiköhän Maddella ole sitä naineen naisen hilkkaa päässä, mikä on Silvialla ja Vickanilla?
[/quote]
ulkolaista pippeliä ei lasketa
[/quote]
Kyllä lasketaan, kun kerran Kalle Kustaakin on sen hyväksynyt. Lasketaanhan Danielkin, ja sekin on ihan tavallinen pulliainen :)