Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Postnord hukkasi pakettini?

Vierailija
06.06.2014 |

Sain viime viikolla toimitusvahvistuksen 400 euron tilauksestani, jonka olin maksanut ennakkoon. Viestissä oli tieto, että paketti on perillä kolmen arkipäivän sisällä, jopa aiemmin. No nyt yli viikon myöhässä laitoin kys. firmaan josta tuotteen tilasin viestiä ja he olivat yrittäneet soittaa sekä laittaneet sähköpostin. Pakettia ei ole MISSÄÄN ja kuljetusfirma oli luvannut selvittää asiaa tiistaihin mennessä. Seurantakoodilla näkyy vain, että kuljetusfirma on saanut paketin vastaan jo viime keskiviikkona, mutta mitään tapahtumia ei sen jälkeen löydy.

Jos pakettia ei löydy ja se ei löydä ikinä perille, onhan kuljetusfirma vastuussa sisällön korvaamisesta, onhan? Alkaa jo hermostuttaa että miten näin voi käydä ja miksei just jollekin 50e gina tricotin tms paketille...

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on kaksi Postnordin pakettia jäänyt jumiin Ruotsiin viikon sisällä. Seurantatiedoissa lukee, että " lähetys viivästynyt". Joku yhteinen syy näille täytyy olla.

Vierailija
2/22 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla PostNord on nyt useamman kerran luvannut toimittaa paketin illalla 16:30-21:00, mutta eipä ole näkynyt. Kotona on päivystetty jo kolmena ennalta sovittuna iltana.

Seurantapalvelussa lukee että yritetty toimittaa kahdesta mutta vastaanottaja ei paikalla.

Asiakaspalvelusta kerrottiin että paketti on ollut hukassa eikä sitä edes ole yritetty jakaa.

Kun Googleen kirjoitat PostNord niin näitä kirjoituksia on satoja.

Syvästi pettynyt. Ei edes anteeksipyyntöä.

Asiakaspalvelun henkilön sanoin "ei tässä nyt muutakaan voi".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
24.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähettäjällä voi olla kuljetusvakuutus joka saattaa korvata hukkuneen paketin jopa täysiarvoisesti. Kysy heiltä. Kuljetusyrityksillä on toki myös korvausvastuu mutta se on yleensä yleiseen kuljetussopimukseen liitetty eikä välttämättä korvaa lähetystä täysimääräisesti vaan tietyn määrän ns. "Special Drawing Rights" per kilo. Postin ulkomaanpakettien korvaus on 8,33 SDR/Kg - SDR/XDR valuuttakurssi Euroon nähden on tällä hetkellä jotain 1,25 Euroa.

Mutta kysy ensin lähettäjältä miten toimit - yleensä vain sillä osapuolella joka maksaa kuljetuksen (siis kuljetusyritykselle) on oikeus tehdä korvausvaatimus - yleensä tämä on lähettäjä vaikka sinä maksaisitkin sen kuljetuksen sille lähettäjälle.

Vierailija
4/22 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilannut ulkomaisista verkkokaupoista mm. vaatteita, minulla on vain hyvää sanottavaa PostNordista. Tosin kauhean paljon en ole aikaisemmin edes kiinnittänyt huomiota kuljetusfirmaan. Osa ulkomaisista verkkokaupoista lupaa turhan nopeita toimituksia, Suomi on kuitenkin kaukana Keski-Euroopan varastoista - varsinkin jos on kyseessä maantierahti. Zalando ainakin käyttää PostNordia. En usko että PostNordin toimituksissa olisi muita toimijoita enemmän ongelmia. Toimitusten perillemeno tilastoja seurataan varmasti jokaisessa yrityksessä ja mahdollisiin ongelmiin puututaan pikaisesti.

Vierailija
5/22 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua, niin tuttua Postnordilta. Suomen Posti toimii kuin unelma tuohon verrattuna.

Vierailija
6/22 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappas. Piti kurkata, että mikä pulju kuskaa Zalandolle tekemääni tilausta. Postnordhan se. Paketti on jo kotikaupungissani, mutta toimituksen ennakoitu aika on vasta maanantaina. Saa nähdä, onnistuvatko hukkaamaan sen terminaalin ja lähimmän Siwan välillä.

Vierailija
7/22 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tilannut ulkomaisista verkkokaupoista mm. vaatteita, minulla on vain hyvää sanottavaa PostNordista. Tosin kauhean paljon en ole aikaisemmin edes kiinnittänyt huomiota kuljetusfirmaan. Osa ulkomaisista verkkokaupoista lupaa turhan nopeita toimituksia, Suomi on kuitenkin kaukana Keski-Euroopan varastoista - varsinkin jos on kyseessä maantierahti. Zalando ainakin käyttää PostNordia. En usko että PostNordin toimituksissa olisi muita toimijoita enemmän ongelmia. Toimitusten perillemeno tilastoja seurataan varmasti jokaisessa yrityksessä ja mahdollisiin ongelmiin puututaan pikaisesti.

Onko tämä joku keinonurmetusviesti, vai mistä tällainen kehuviesti vanhaan ketjuun kumpuaa? Itselläni oli nimittäin juuri tällä viikolla vaikeuksia saada PostNordin toimittama paketti itselleni. Vaati paljon omaa aktiivisuutta ja paketin noutamista heidän varastolta itse. Ilmeisesti vaikeus johtui laajemmista ongelmista heidän päässä. Aspan sähköpostikin täysin ruuhkautunut eli en ole ainoa.

Vierailija
8/22 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittäjä ja toimitan tietyt tuotteet Post Nordilla. Jos toimitusten kanssa on ollut ongelmia niin asiakkaat ovat kääntyneet puoleeni ja olen selvittänyt asian Post Nordin kanssa. Vastaukset tulevat yleensä samana päivänä. Kerran oli yksi paketti hukassa, mutta se olikin ollut koko ajan noutopisteessä, kun joku oli unohtanut skannata paketin. Rikkoutuneista lähetyksistä olen aina saanut täydet korvaukset. Postin ja Schenkerin kanssa taas on saanut tapella vaikka mistä. 

Vierailija
9/22 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luottaisi siihen, että korvaavat mitään! Itselläni etukäteen maksamani ja matkahuollon kuljettama paketti hävitettiin lähi Siwassa. Kun menin hakemaan pakettiani Siwa ilmoitti, ettei sitä ole missään eivätkä he voi asialle mitään. Tämän jälkeen Siwa oli kuitenkin tehnyt seurantajärjestelmäänsä merkinnän, että paketti on luovutettu minulle. Soitin raivopuhelun matkahuoltoon, joka ilmoitti, ettei ole missään vastuussa asiasta ja firma, josta tavaran olin tilannut, vetosi siihen, että Siwan mukaan olen jo hakenut paketin. Matkahuollon mukaan voisin ehkä yrittää selvittää asiaa kuluttajaneuvonnan kautta. Harkitsin jo rikosilmoituksen tekemistä asiasta, tosin kyse oli onneksi vain noin 30 euron arvoisesta tavarasta, joka nosti kynnystä ryhtyä toimenpiteisiin. Sitten yhtäkkiä Siwasta ilmoitettiinkin, että paketti olikin yllättäen löytynyt jostain ja kävin sen hakemassa. Mutta jos pakettiani ei olisi löytynyt, tuskin olisin koskaan saanut siitä minkäänlaista korvausta mistään. Tuon tapahtuman jälkeen päätin, etten enää koskaan tilaa mitään kallista niin, että maksaisin sen etukäteen, kun kerran kukaan ei ota asiasta vastuuta, jos paketti häviää.

Vierailija
10/22 |
18.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se sieltä tulee, mutta voi kestää. Postnord jumittaa usein. Ja yleensä nettikauppojen lähetykset on vakuutettu, jolloin voivat tietyn ajan jälkeen laittaa uuden lähetyksen. Firma reklamoi postnordille ja vaatii saatavat sieltä jos paketti katoaa lopullisesti, ei se ole asiakkaan tehtävä. Mutta yleensä ne tulee jossain vaiheessa perille.

Vierailija
11/22 |
15.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En luottaisi siihen, että korvaavat mitään! Itselläni etukäteen maksamani ja matkahuollon kuljettama paketti hävitettiin lähi Siwassa. Kun menin hakemaan pakettiani Siwa ilmoitti, ettei sitä ole missään eivätkä he voi asialle mitään. Tämän jälkeen Siwa oli kuitenkin tehnyt seurantajärjestelmäänsä merkinnän, että paketti on luovutettu minulle. Soitin raivopuhelun matkahuoltoon, joka ilmoitti, ettei ole missään vastuussa asiasta ja firma, josta tavaran olin tilannut, vetosi siihen, että Siwan mukaan olen jo hakenut paketin. Matkahuollon mukaan voisin ehkä yrittää selvittää asiaa kuluttajaneuvonnan kautta. Harkitsin jo rikosilmoituksen tekemistä asiasta, tosin kyse oli onneksi vain noin 30 euron arvoisesta tavarasta, joka nosti kynnystä ryhtyä toimenpiteisiin. Sitten yhtäkkiä Siwasta ilmoitettiinkin, että paketti olikin yllättäen löytynyt jostain ja kävin sen hakemassa. Mutta jos pakettiani ei olisi löytynyt, tuskin olisin koskaan saanut siitä minkäänlaista korvausta mistään. Tuon tapahtuman jälkeen päätin, etten enää koskaan tilaa mitään kallista niin, että maksaisin sen etukäteen, kun kerran kukaan ei ota asiasta vastuuta, jos paketti häviää.

Eli kun Siwa hukkaa tavarasi, niin vika on PostNordin? Logiikka tuokin.

Vierailija
12/22 |
18.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postnord. Laittoivat tekstiviestin jossa kerrottiin toimitusyrityksestä. Otin ohjeiden mukaan yhteyttä soittamalla asiakaspalveluun sekä lähetin sähköpostia. Soittoihin eivät vastanneet (soitin n. 20 kertaa), soittopyyntöihin eivät myöskään vastanneet. Sähköpostiin vastasivat n. 2 viikon kuluttua (kun olin laittanut jo 2 uutta viestiä). Kertoivat asiakaspalvelun olleen ruuhkautunut ja paketin lähteneen takaisin lähettäjälle. Lähettäjän mukaan paketti ei koskaan tullut perille. Postnord ei vastuussa, lähettäjä ei vastuussa (koska seurannan mukaan olen vastaanottanut lähetyksen). Menetin rahat ja tavaran.

Vierailija
13/22 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Postnord. Laittoivat tekstiviestin jossa kerrottiin toimitusyrityksestä. Otin ohjeiden mukaan yhteyttä soittamalla asiakaspalveluun sekä lähetin sähköpostia. Soittoihin eivät vastanneet (soitin n. 20 kertaa), soittopyyntöihin eivät myöskään vastanneet. Sähköpostiin vastasivat n. 2 viikon kuluttua (kun olin laittanut jo 2 uutta viestiä). Kertoivat asiakaspalvelun olleen ruuhkautunut ja paketin lähteneen takaisin lähettäjälle. Lähettäjän mukaan paketti ei koskaan tullut perille. Postnord ei vastuussa, lähettäjä ei vastuussa (koska seurannan mukaan olen vastaanottanut lähetyksen). Menetin rahat ja tavaran.

No sähän idiootti olet. Kai vaadit nähdä kuittauksesi vastaanotetusta tavarasta?

Vierailija
14/22 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän erään henkilön henkilökohtaisesti joka ajaa lähetyksiä ja paketteja Espoon alueella post Nord ja logimint firmasta ja varastaa kaikkia saapuvia ja asiakkaille tarkoitettuja lähetyksiä omin silmin olen nähnyt pöllivän ja varastaa lähetyksiä. toi minullekin aikoinaan kun olin hänen niin sanottu rakataja joitakin meikkituotteita tuolloin En vielä tiennyt että hän työstään ja lähetys paketteja varastelee ne oli varastanut lähetyksistä.

tekisi mieli ilmiantaa työpaikalle Tämä henkilö häneltä lähtisi työpaikka ja joutuisi tuomiolle istumaan emme ole

Vierailija
15/22 |
19.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

PostNord_PohjaNoteeraus kirjoitti:

Minulla PostNord on nyt useamman kerran luvannut toimittaa paketin illalla 16:30-21:00, mutta eipä ole näkynyt. Kotona on päivystetty jo kolmena ennalta sovittuna iltana.

Seurantapalvelussa lukee että yritetty toimittaa kahdesta mutta vastaanottaja ei paikalla.

Asiakaspalvelusta kerrottiin että paketti on ollut hukassa eikä sitä edes ole yritetty jakaa.

Kun Googleen kirjoitat PostNord niin näitä kirjoituksia on satoja.

Syvästi pettynyt. Ei edes anteeksipyyntöä.

Asiakaspalvelun henkilön sanoin "ei tässä nyt muutakaan voi".

Mulla sama että pakettia oli muka yritetty toimittaa. Vitut oli, olin kotona. Jouduin ite hakemaan niiden varastolta koska "oli yritetty jo toimittaa max määrä kertoja".

Vierailija
16/22 |
31.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tiedän erään henkilön henkilökohtaisesti joka ajaa lähetyksiä ja paketteja Espoon alueella post Nord ja logimint firmasta ja varastaa kaikkia saapuvia ja asiakkaille tarkoitettuja lähetyksiä omin silmin olen nähnyt pöllivän ja varastaa lähetyksiä. toi minullekin aikoinaan kun olin hänen niin sanottu rakataja joitakin meikkituotteita tuolloin En vielä tiennyt että hän työstään ja lähetys paketteja varastelee ne oli varastanut lähetyksistä.

tekisi mieli ilmiantaa työpaikalle Tämä henkilö häneltä lähtisi työpaikka ja joutuisi tuomiolle istumaan emme ole

Tämä asia alkoi kiinnostamaan, vakavia syytteitä kyseisen yrityksen työntekijää kohtaan.

Ihmettelen vain että miten kukaan voi varastaa lähetyksiä, kun niistä on tarkat skannaus- ja kuittaustiedot..?

Vierailija
17/22 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skannauksista ja vastaanotto kuittauksia saa vältettyä ninenomaan sillä mitä täältä lueskellaan,eli siis ei viedä pakettia,ns kiiressä tai se kuitataan niin että asiakas ei paikalla tms.

Kusisia työntekijöitä ja ainakin tämä tuntemani kuski,kuulun ns huhua että olis siltä työ paikka lähöss alka muutoinkin,liikoja sairalomia ja pois oloja jne.

On se kumma että niitä vaa pystyy kiertää ja pöllii paketit ja lähetykset omaa kotiinsa.

Vierailija
18/22 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skannauksista ja vastaanotto kuittauksia saa vältettyä ninenomaan sillä mitä täältä lueskellaan,eli siis ei viedä pakettia,ns kiiressä tai se kuitataan niin että asiakas ei paikalla tms.

Kusisia työntekijöitä ja ainakin tämä tuntemani kuski,kuulun ns huhua että olis siltä työ paikka lähöss alka muutoinkin,liikoja sairalomia ja pois oloja jne.

On se kumma että niitä vaa pystyy kiertää ja pöllii paketit ja lähetykset omaa kotiinsa.

Olisiko mahdollista saada kyseisen kaverin nimi jotain kautta, olisi hyvä saada hänet vastuuseen tekosistaan..? 

Vierailija
19/22 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös. Paketti ei ollut varsinaisesti hukassa, vaan se oli lähetetty jonnekin random asuinalueelle Ruotsiin. Kahdesti. Sieltä se oli lähetetty palautuksena Zalandolle ja purettu. Sain kyllä rahat nopeasti takaisin. Ihme hommaa.

Vierailija
20/22 |
27.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla myös. Paketti ei ollut varsinaisesti hukassa, vaan se oli lähetetty jonnekin random asuinalueelle Ruotsiin. Kahdesti. Sieltä se oli lähetetty palautuksena Zalandolle ja purettu. Sain kyllä rahat nopeasti takaisin. Ihme hommaa.

Lähettäjän mokahan tuo. Labelissa väärä maakoodi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi