Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttaako efexor depot epätodelliseen oloon? Paniikkihäiriöön?

Vierailija
06.06.2014 |

Hei! Auttaako efexor lääke epätodelliseen oloon mitenkään? Helpottuuko olo? Olen nyt n. 2 viikkoa syönyt kyseistä lääkettä..ja ahdistus ja huono-olo on pahenneet! Olo on todella tokkurainen epätodellinen ja mua ahdistaa ulkona valo ja haluaisin vain maata pimeessä huoneessa kaikelta valolta ja hälinältä.. :/   elämäni on todella rajoittunut enkä uskalla mennä enää minnekkään! Jäänkö tälläiseksi ja mikä auttaa? auttaako tää lääke sairauteeni ja epätodelliseen oloon..kokemuksia toivon myös lääkkeestä! :)

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ns. SNRI-masennuslääke. Niiden auttaminen paniikkihäiriöön on erittäin vaihtelevaa. Mutta et vielä voi tietää auttaako sulla, se kestää kuukauden verran että elimistö sopeutuu. Ja on hyvin tavallista että alussa olo huononee silloinkin, jos lääke myöhemmin sopii. Odota vielä pari viikkoa että miten sopii.

Mutta mitään takeita ei ole että auttaa... Itselleni paniikkihäiriöön ei ollut noista masennuslääkkeistä mitään apua. Sivuoireita tuli paljonkin. Mutta sain sitten bentsoja eräältä lääkäriltä otettavaksi tarpeen mukaan. Se oli ihana helpotus, koska oli tieto että kun paniikki tulee, voin ottaa napin ja saada lähes heti helpotuksen. Se vei paljon pois paniikin pelottavuutta. Eikä tarvinnut olla minkään lääkkeen vaikutuksen alainen koko aikaa vaan tosiaan voi ottaa vaikka vain kerran viikossakin.

Vierailija
2/12 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut tuota lääkettä masennukseen ja mulle ennemminkin tuli siitä outo olo, ehkä sellainen oudon tasainen... seksihalutkin meni.

Siinähän laajenee pupillit, ehkä siksi valo tuntuu pahalta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle se on sopinut hyvin. Jos vielä kuukauden päästä olo tuntuu ehnolta kannattaa kysyä jotain muuta lääkettä. alkuun tuntui tosiaan oudolta.

Vierailija
4/12 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa, ainoita lääkkeitä jotka auttaa. Hitaasti alkaa vaikutus, kokeile vielä ainakin viikko alkaako auttaa.

Vierailija
5/12 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin noita masennukseen joskus muutaman kuukauden, atuuoivat hyvin ja mieli piristyi. Sitten alkoi tuntua siltä, että itse lääkkeet aiheuttavat masennusta. Lopetin lääkkeet vähitellen itsekseni, enkä ole sen jälkeen tarvinnut mitään, poistin vain ongelmien aiheuttajat elämästäni.

Vierailija
6/12 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille kokemuksista! :) <3 toivotaan että auttaa.. tää on menny jo liian pitkälle. :(

Vierailija
7/12 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia oireita sinulla ap on ollut ennen noita lääkkeitä, ja missä tilanteissa eniten? Jotenkin silloin kun itselle määrättiin nuo mielialalääkkeet, oli aika hataralla pohjalla se muu hoito ja selvitys, tarkempaa keskusteluapua olis saanut vasta monen viikon kuluttua siitä, kun tilanne oli akuutti. Sanottiin vaan, että voin tuoda reseptin uusittavaksi toimistolle aina kun haluan. Monta kertaa tullut mietittyä, että jos olisi ollut oikeasti jotain todella pahaa mielenterveysongelmaa, ei ulkopuolisista asioista aiheutunutta masennusta, niin tuossa ajassa olisi kerinnyt tehdä jotain epätoivoistakin.

Muutamalle tuttavalle määrätty myös jotain lääkettä, ja kun ei olekaan enää auttanut, annosta on vain nostettu, sen sijaan että kokeiltaisiin uutta lääkettä tai elämää ilman lääkettä. Näiden ihmisten käytös ja puheet ovat muuttuneet vain oudompaan suuntaan, todellisuudentaju hämärtynyt aika pahasti.

Vierailija
8/12 |
07.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla paniikkihäiriö tullut Efexorin puutteesta?

Eikö olisi parempi selvittää mistä se on tullut ja miksi.

Syihin vaikuttamalla.

Vierailija
9/12 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paniikkihäiriöön auttaa vain rauhoittavat täsmälääkkeet! Benzon puolikas kielen alle niin olo helpottuu 10-15 minuutissa.

Mielialalääkkeet vaan pahentaa oloa eli ahdistaa, lihottaa ja turhauttaa.

Vierailija
10/12 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras neuvo on se että eliminoi elämästäsi kaikki negatiiviset ihmiset.

Yllättäen huomaat että paniikkikohtauksia ja ahdistusta ei enää ole eikä tule.

Vierailija
11/12 |
24.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, miten lääkärit määrää masennuslääkkeitä paniikki- ja ahdistushäiriöön?

En ottaisi mitään jatkuvaa lääkitystä, ainoastaan sellaista jota tarvitsee tilannekohtaisesti.

Vierailija
12/12 |
20.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun auttaa,sit se efe alkaa tekee ko oloa ym haittaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän