Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen kipeänä ja huomenna töihin...

Vierailija
31.12.2020 |

Kuume saatu laskemaan, mutta muuten olo on kuin kuolema tulisi. Huomenna on pakko mennä töihin.
On otettu särkylääkkeet, sinkit, vitamiinit, inkivääri ja valkosipuli. Mitäs vippaskonsteja vielä jäljellä?

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muisto vuodelta 2008 :

Jalkaan tuli ruusu ja siitä seurasi lähes neljän viikon sairausloma (annettiin viikon pätkissä). Huokailin koko ajan hoitajille, että pitäisi päästä töihin. Minulle naurettiin: ei ole sinun ongelmasi miten työt työpaikalla järjestetään. Sanottiin, myös että luuletko olevasi korvaamaton. 

Kun palasin töihin, minulle alettiin muutaman päivän kuluttua valittaa, kun tehtäviini kuuluvia töitä oli kasapäin tekemättä (toki purin sumaa, mutta neljän viikon töiden purkamiseen menee aikansa). Vedottiin työsopimukseeni, jossa sanotaan, että työ x on tehtävä kk:n 10.päivään mennessä ja työ y 15.päivään mennessä. Minä vetosin sairauslomaani, mutta se ei kelvannut selitykseksi! Oli kuulemma menneen talven lumia.

En minä luule olevani korvaamaton, mutta kun kukaan ei tee niitä töitä poissaolon aikana. Ei hoitajille jää potilaita rästiin, jos ovat saikulla.

Sen jälkeen olen mennyt vaikka pää kainalossa töihin. Olen ollut saikulla päivän vuonna 2009, 1½päivää vuonna 2017 ja ½ päivää 2019. No hyvä on, viime vuonna lähdin myös yhtenä päivänä 40 minuuttia ennen työajan loppumista kun oli huono olo. 

Eli lomatkin on pitämättä, kun ei töissä kukaan osaa tuurata? Ikinä en ole ollut työpaikassa jossa tietyn työn osaisi tehdä vain yksi henkilö, päävastuu toki voinut olla yhdellä, mutta lisäksi ollut 1 tai 2 jotka voineet tuurata. Mitä, jos joudut onnettomuuteen ja olet sairaalassa?

Ja kun sinä et ole ollut sellaisessa työpaikassa, niin sellaisisa työpaikkoja ei voi olla. Jo on taas yksinkertaista ajattelua.

No eipä oo tututkaan olleet. Se on todella huonoa töiden järjestelyä työnantajalta, jos asian osaa vain ja ainoastaan yksi henkilö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi