Oudoin lapsen nimi, johon olette törmänneet
Kuulin menneellä viikolla, että erään samassa työpaikassa työskentelevän lapsi oli nimetty Einariksi. Luulin sitä vitsiksi aluksi. Tulee mieleen joku tuberkuloottinen kuoleva lähinnä. Kamala mielikuva vauvasta. Ovat kuulemma hiukan erikoisuutta tavoittelevia koko perhe muissakin asioissa.
Kommentit (845)
[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 19:04"]
Tällaisista ketjuista bongaa hyvin ne joiden lapset on/tulevat olemaan kiusaajia.
Ei lapset ole luonnostaan kiusaajia (yleensä), vaan asenne tulee kotoa.
Kotoa opitaan kaikki mistä voidaan kiusata.
[/quote]
Olen tavallaan samaa mieltä, mutta kyllä musta tietyt nimet on silti outoja. Tuskin sinunkaan mielestäsi on ihan fine, että joku antaa esim. sisaruksille nimiksi Yrjö ja Melena tai pojalle nimeksi Belladonna eli "kaunis nainen". Tosin suurin osa tässä ketjussa mainituista nimistä ei mielestäni ole kovin outoja. Edes Peppi Pitkätossu ei ole kovin paha, sillä eihän toista nimeä yleensä kerrota paljon kenellekään. Sitä vähän ihmettelen, että supisuomalaiset vanhemmat antavat ns. vaikeasti äännettävän englanninkielisen nimen - tyyliin Naomi, joka pitää lausua Neioumii.
[quote author="Vierailija" time="07.06.2014 klo 19:20"]Kaksosveljekset Seppo ja Ismo...myös Isla, Ukko ja Nooa aika erikoisia.
[/quote] Ukko Nooa Nieminen :D
[quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 00:00"]Beppi
Viimo
Albus ja Severus (veljekset :D )
[/quote] vanhemmat ilmiselcästi potterkansaa :D
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 19:04"]Kara-Perttuli ei kyllä ole keksitty. Kirjoitusasusta en ole varma.
[/quote]
Se on Kare-Perttuli....
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 23:04"]Tii ja Pii. Niistä kyllä saisi yhdysnimillä vielä omituisempia: Tii-Mari, Pii-Sami.
[/quote] Tii-Pii
Sisarusparvi Ymmi, Kouta ja Elegia.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 15:50"]Kaikki ne nimet missä vanhemmat eivät ole hokanneet peräkkäisistä sanoista tuleevaa tyylin s-loppuiset etunimet tapanin kanssa tai anu s-alkuisen sukunimen kanssa, LuukasTa pani Virtanen..
[/quote] tai vielä pahempi: Johannes Tapani Karhu
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 22:56"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2014 klo 23:04"]Tii ja Pii. Niistä kyllä saisi yhdysnimillä vielä omituisempia: Tii-Mari, Pii-Sami. [/quote] Tii-Pii
[/quote]
kyllä on Suomessa myös Tii-Mari
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 21:36"]
Islasta ei tod tule mieleen islam! Minulle tulee Islasta mieleen kauneus, sehän on siis täydellinen tytön nimi. Sillä kukapa tyttö ei haluaisi tulla noteeratuksi kauniina, ihanana ja arvokkaana. Kenelle vaikka tulee mieleen Ailasta sana maila, ei minulle ainakaan ja kyseessä on yhden kirjaimen ero.
[/quote]
Ja Maila on naisen nimi siinä missä Aila
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 14:53"]Kamala tarkoittaa Lootuskukkaa sanskriitiksi ja ja kaikilla siihen pohjautuvilla kielillä (Hindi jne.) Eli reilulle Miljardille ihmiselle ainakin.
[/quote]
Sorry, Kamala (ja mask. Kamal) tarkoittaa punaista. Lootus on Padma.
[/quote] nyt on pongattu tältä palstalta Albus Severus ja Padma :)
[quote author="Vierailija" time="22.03.2015 klo 22:47"][quote author="Vierailija" time="08.06.2014 klo 00:00"]Beppi
Viimo
Albus ja Severus (veljekset :D )
[/quote] Miksei Albus ja James?
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 09:18"]Oi toi Helmiina oli ihana! Saispa vielä tytön, niin vois antaa ton nimeks :)
Mutta kysymykseen vastatakseni. Minusta hirvein nimi, johon oon lapsitapahtumissa törmänny, on Perla. Eikä ollu mitään ulkomaisia sukujuuria. Perla on siis tyttö.
[/quote]
Mua aina säälittää ihmiset, joille tulee mieleen ihan tavallisista klassikkonimistäkin jotkut tuotteet. Tulee sellainen olo, että tällaisen ihmisen sielunmaisema on joku Prisman juustohylly, ja että ainoat äänet mitä hän kuulee, ovat jotain tv-mainosten rallatuksia. Hävetkää, aikuiset ihmiset.
Mälli (tyttö)