Oudoin lapsen nimi, johon olette törmänneet
Kuulin menneellä viikolla, että erään samassa työpaikassa työskentelevän lapsi oli nimetty Einariksi. Luulin sitä vitsiksi aluksi. Tulee mieleen joku tuberkuloottinen kuoleva lähinnä. Kamala mielikuva vauvasta. Ovat kuulemma hiukan erikoisuutta tavoittelevia koko perhe muissakin asioissa.
Kommentit (845)
Sisarukset Alli ja Anssi :D Isänsä huutaa aina "Allianssi!" kun ovat pihalla
En ole itse asiassa koskaan törmännyt lapsen nimeen. Eikö se satu ap?
Luulin pitkään, että eräs hyvänpäiväntuttu puhuu kissastaan, kun kertoili Miskasta (syystä x tiesin, että koira se ei ole, koiran nimihän tuo on ennemmin...). Onneksi en kommentoinut mitään typerää.
Viliam. Luulin ensin että poika on William mutta kirjoitettuna se onkin Viliam. Ööh?
Nia ja Kian, samassa perheessä.
Blondiina tai Blondina, en tiedä kummin kirjoitetaan. Jadessa Jamilia.
Terttu & Raisa! entisen naapurin pikkulikat..
Outoa, että joku pitää vanhoja suomalaisia nimiä outoina: Hintriikka, Hinni ym. Tai sitten Seela, sehän on vanha nimi (Seela Sella) ja nykyisin melko yleinen.
No, mun mielestäni esim. Nuppu on outo nimi - vielä se pikkuisella menee, mutta 50-vuotias nuppu kuulostaa jo vähän omituiselta.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 15:39"]Madonna
Petronella
Ea
Mona
Nämä kaikki siis Suomessa.
[/quote]
Mona on ruotsinkielinen nimi ja sopii sellaisen sukunimen kanssa
Mielestäni Luna on kaunis nimi. Monia muitakin "erikoisia" nimiä oli listoillanne jotka olivat mukavia. Miten aikuiset ihmiset edes arvostelevat toisten ihmisten nimiä? näinhän opetette lapsillenne ainakin kiusaamisen alkeet! kuulevat vanhempiensa haukkuvat naapurin lapsen nimeä ruokapöydässä ja avot, siinä lapset ymmärtävät että jaahas, tämän haukkuminen onkin OK
Pii ja Roo olivat lapsia samaan aikaan kuin minä. Sisarukset siis kyseessä.