Mitä kautta Helsingistä Kuusamoon?
Pitäisi lähteä autolla. Google Maps antaa eri vaihtoehtoja, joissa ei paljoa km-eroja. Kun en ole koskaan autoillut sinne suuntaan, en osaa arvioida mikä kannattaa. Oulun kautta? Vai Kuopio-Kajaani?
Kommentit (24)
Usein ko väliä ajavana sanon Hki-lahti-mikkeli-juva-varkaus-kuopio-kajaani-suomussalmi-Kuusamo. Toinen vaihtoehto jyväskylä- kuopio- reitti mutta ensimmäinen vaihtoehto nopeampi. Hyvät taukopaikat juvan abc ja Kajaanin abc, meillä aina siis 2 pysähdystä ko. Matkalla.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 11:29"]Miksi ihmeessä ajaa LPR - Joensuu kautta??? Tulee turha mutka matkaan. Vitostietä kaikkein lyhin/nopein, Mikkeli, Varkaus, Kuopio jne.
[/quote]komppaan ehdottomasti tätä reittiä! Itäinen reitti tylsä ja melko huonosti kunnon huoltoasemia joensuun jälkeen. Olen ajanut kummankin reitin Kuusamoon asti.huom! Ämmänsaaren jälkeen 140 km ilman huoltsikkaa mutta näkeehän sen jo kartasta.
Helsinki, savuinen, sumuinen kaupunki
ihmiset ei tunne edes naapuriaan
kaikilla on kiire, harva täällä hymyilee
näkymättömät langat repivät ja nykivät sätkynukkeja
jotka poukkoilevat kuin saalis kalat sumpussa
kaikilla on kiire ei minnekkään
Kuusamo, nyt kutsuu mua Kuusamo
metsän näen jämäkän
ja vaaran sinertävän
Kuusamo, nyt kutsuu mua Kuusamo
sieltä vaan mä rauhani saan
Kuusamo...
Helsingissä ei asu enää helsinkiläisiä.
on vain joukko yksinäisiä, ja heitä on monta, liian monta
en tahtoisi olla yksi heistä
tahdon olla vapaa, ja hengittää havun tuoksua
täällä olen kuin vanki, lähden Kuusamoon
Viitostietä...kivat maisemat ja paljon pysähdyspaikkoja. Ajamme aina viitostietä (menemme taas heinäkuussa). Nelostie on tylsä (jyväskylä-oulu), pelkkää puuränniä koko matka.