Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En suostu tähän työkkärin kyykytykseen!

Vierailija
06.06.2014 |

Sen lisäksi, että pitää hakea lukuisia työpaikkoja joita he ehdottelevat (viis siitä kiinnostaako tms mutta sehän on epäoleellista koska eihän työn tarvitse olla itselle mielekästä) niin sitten vielä nuo matkat joita moneen on eli 3-4 julkisella ja kas päivän pituudeksi tuleekin helposti 10-12h.

Mulla on muutakin elämää kuin (kiinnostamaton) työ, on lapset jne.

Miten noita paikkoja hakisi niin ettei tulisi valituksi haastatteluun ja jos sinne asti pääsisi niin miten sen haastattelun hoitaisi mahd heikosti?

Oikeasti, ei täsäs ihmisarvoa ole ollenkaan, pitää vain saada porukkaa pois listoilta ja järjestelmästä mutta sitten pääseekin toiseen järjestelmään eli terveydenhuollon ja mielenterveyspuolelle kun muut asiat prakaa.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minustakaan työni ole mitenkään erikoisen mielenkiintoista, mutta arvaa mitä. Siitä maksetaan palkaa, jolla elätän itseni ja lapseni!

Vierailija
22/64 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 10:21"]

Ei sun ole pakko suostua, ei sun ole pakko edes olla hakijana. Tee mitä itseäs huvittaa, eli ole niiden lastesi kanssa.

[/quote]

AP voi tehdä mitä itaseä huvittaa jos hän elättää itsensä. Mutta jos yhteiskunta joutuu hänet elättämään niin silloin hän ei sitä voi päättää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se työ nyt on edes suhteellisen siedettävää, ja siitä saa edes kohtalaista palkkaa, niin ota se ja tee vaikka aluksi 6kk vaikka vituttaisikin. Kotona kakaroidesi kanssa jököttäessäsi sekoat lopullisesti ja luulet ennen pitkää, että jostain vauva-lehden palstalta löytyy totuus onnelliseen elämään. Ei löydy, vaan se elämä pitää käydä ulkona elämässä.

Vierailija
24/64 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se työ nyt on edes suhteellisen siedettävää, ja siitä saa edes kohtalaista palkkaa, niin ota se ja tee vaikka aluksi 6kk vaikka vituttaisikin. Kotona kakaroidesi kanssa jököttäessäsi sekoat lopullisesti ja luulet ennen pitkää, että jostain vauva-lehden palstalta löytyy totuus onnelliseen elämään. Ei löydy, vaan se elämä pitää käydä ulkona elämässä.

Vierailija
25/64 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 10:23"]

En tiedä missä kuplassa te elätte, ilm vakituisen työn kuplassa, mutta ihminen tarvitsee jotakin rahallista tuloa ns elääkseen. Ja jos se ei ole ansiotuloa työstä niin sitten sen on oltava työttömyyskorvausta. Vai vedellä ja näkkärilläkö te eläisitte ja maksaisitte muun elämisen kuten katon päänne päällä??

ap

[/quote]

Mene sinne töihin sitten. Pitäisikö sinulle maksaa kotona makaamisesta?

Vierailija
26/64 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 10:30"]Näille elämäntapatyöttömille pitäisi olla joku muu hengissäpitojärjestelmä. On väärin että työttömyystilastoja rumentaa tyypit, joilta puuttuu työn lisäksi myös työhalut.

Itse hankkiuduin pois työvoimaviranomaisten kyytyksestä siten että menin töihin.

[/quote]

Jaa. Mutta ei niitä töitä niin vain saada. Itse menisin riemumielin oman alani töihin tai johonkin muihinkin, mutta en ole päässyt ja pääsyyt ovat olleet: a) ylikoulutettu b) vääränlainen työkokemus c) liian vanhaa työkokemusta. Lisäksi minulla on mennyt tuhottomasti aikaa noiden työkkärin tarjousten takia ja aivan turhaan kun ei ne ole koskaan sellaisia,joihin edes voisin päästä. Sekin aika on pois oikeasta työnhausta.

Vierailija
27/64 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, sorry tuplasta tuossa yllä. Miksi tuo ns. bottiloota tuossa alla kysyy muuten joka kerran samaa numeroa?

Vierailija
28/64 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähetteleekö se työkkäri oikeasti tuhottomasti tarjouksia? miten on nykyään ja onko näissä kauheasti paikkakuntakohtaisia eroja.

kun minä olin - vuosia sitten kylläkin - työttömänä niin jouduin kyllä itse siellä ramppaamaan että sain jotain postia. sainkohan yhden kirjeen ja kävin haastattelussa. en voi puhuakaan että olisi mennyt tuhottomasti aikaa työkkärin tarjouksiin.

mieheni oli valmistumisen jälkeen vähän aikaa työtön eikä hänkään saanut kuin 1-2 kirjettä per kk.

duuni löytyi kyllä omatoimisesti soittelemalla ja tyrkyttämällä cv:tä milloin mihinkin, ei ne kaikki hommat vaan periydy työkkärin listoille..

Vierailija
29/64 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mene töihin".

Ei sinne töihin niin vain nykyään MENNÄ, ellei tule valituksi kyseiseen tehtävään.

Vierailija
30/64 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tehdään, av=aivot vapaalla, tyyliin ihmeellisiä olettamuksia ilman mitään sen kummempaa tietopohjaa mutta kun himo on vain oletella ja haukkua niin tulos on sitten kaltaistenne kusipäiden raakkuminen.

Olen ensimmäistä viikkoa työtön ja syystä että ede työpaikkani meni konkkaan ja syystä että lisäopiskeluni alalleni loppuivat juuri. Silti työkkäri pommittanut jo monilla lapuilla joista juuri "valitin". Ja vaikka mainitsin siellä käydessäni että olen ihan itse hakenut jo n.20 työpaikkaa ja saanut muutaman haastattelukutsunkin.

Toisin sanoen olen aktiivinen, en odota että minulle joku laitos hankkii (ei kiinnostavan) työpaikan jostakin hevonkuusesta kaunistaakseen tilastoaan.

Ja mitä korvaukseeni tulee jota saan niin olen 15v maksanut liitolleni rahaa mm sen vuoksi että työttömyyden sattuessa olen oikeutettu saamaan heiltä korvausta, korvausta joka mm liiton sivujen mukaan "korvaa hieman sitä menetettyä ansiotuloa ja turvaa toimeentuloa työttömyyden aikana". Ja maksanut luonnollisesti liki 30% veroja.

Että haistakaapa mustavalkoiset tuomaan torvet ja olettajat iso paska!

ap

Vierailija
31/64 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 10:28"]

Itselle tuli pakkohaku ohjattuun työharjoitteluun. Miksi haet tälle kurssille kohtaan: koska minut pakotettiin hakemaan tälle kurssille. Ja muutenkin perseilin koko hakemuksen vastaavilla vastauksilla. Mitään kitinää työkkäristä ei ihme kyllä tullu.

[/quote]

Mikä ihme on ohjattu työharjoittelu? Työkkäri ei tällaista tarjoa

Vierailija
32/64 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas, taas kerran suunä päänä ihmiset joilla on ollut munkki saada olla töissä ja jopa mielekkäissä töissä, huutelevat luuseria jne. Uskokaa, se arki sen oman työpaikkanne menetyksen jälkeen muuttaa ajatuksenne tyystin erilaisiksi. Ette edes kykene tajuamaan sitä todellisuutta mitä se on kun hakee ja hakee töitä, aina satojen muiden kanssa samaa paikkaa. Meillä on koko maassa vähintään 1000 työtöntä yhtä avointa työpaikkaa kohti, sitä työt ei riitä meille kaikille.

Vittu kun ottaa päähän nämä saatanan pullamössötyölliset, ilman kokemusta siitä, mitä oikea elämä on sen erilaiisne vivahteineen, on töitä ja sitten ei ole töitä, koskaan ei ole rahaa... Antakaa se oma työpaikkanne jollekin työttömälle muutamaksi kuukaudeksi ja kokeilkaa sitä työttömän arkea, ei se ole helppoa, eikä se edes onnistu kaikilta, vain vahvat selviää ja luuserit putoaa kelkasta. Sekin on vahvuutta, että jaksaa vielä nöyrtyä hakemaan yhteiskunnan mahdollistamaa tukea/tukia, ilman että kokisi sen maailmanloppuna.

Kuinkahan moni näistä todellisuudesta mitään tietävistä on sellaisia saamattomia kultalusikka suussa syntyneitä luusereita, joiden työpaikkakin on pedattu iskän tai äipän puolesta, eletään vanhempien maksamassa asunnossa ja ajetaan iskän kustantamalla autolla? Itse tunnen henkilökohtaisesti muutaman tällaisen ja kyllä, juuri he ovat sitä alinta paskasakkia jotka huomaavat sanoa joka hengenvedon välissä, että kyllä töitä tekevälle löytyy. Tuo on niin paskaa kuin vain voi olla, mutta nämä idiootit eivät vaan tajua.

Vierailija
33/64 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 10:43"]

Täällä tehdään, av=aivot vapaalla, tyyliin ihmeellisiä olettamuksia ilman mitään sen kummempaa tietopohjaa mutta kun himo on vain oletella ja haukkua niin tulos on sitten kaltaistenne kusipäiden raakkuminen.

Olen ensimmäistä viikkoa työtön ja syystä että ede työpaikkani meni konkkaan ja syystä että lisäopiskeluni alalleni loppuivat juuri. Silti työkkäri pommittanut jo monilla lapuilla joista juuri "valitin". Ja vaikka mainitsin siellä käydessäni että olen ihan itse hakenut jo n.20 työpaikkaa ja saanut muutaman haastattelukutsunkin.

Toisin sanoen olen aktiivinen, en odota että minulle joku laitos hankkii (ei kiinnostavan) työpaikan jostakin hevonkuusesta kaunistaakseen tilastoaan.

Ja mitä korvaukseeni tulee jota saan niin olen 15v maksanut liitolleni rahaa mm sen vuoksi että työttömyyden sattuessa olen oikeutettu saamaan heiltä korvausta, korvausta joka mm liiton sivujen mukaan "korvaa hieman sitä menetettyä ansiotuloa ja turvaa toimeentuloa työttömyyden aikana". Ja maksanut luonnollisesti liki 30% veroja.

Että haistakaapa mustavalkoiset tuomaan torvet ja olettajat iso paska!

ap

[/quote]

Mitä merkitystä sillä on, miten pitkään olet mitäkin maksua maksanut? Kassa maksaa sinulle silloin, jos olet työtön, mutta jos TE-toimisto sinulle töitä tarjoaa ja työpaikan saat, et enää ole työtön.

Kouutustasosi ei tarida olla kovin korkea, jos et erota työtarjousta ja työsopimusta toisistaan. TE-toimiston tehtävänä on tarjota sinulle töitä 1.5 tunnin yhdensuuntaisen matkan takaa. Mutta huom - he vain tarjoavat sitä, paikkaa et välttämättä saa. Tuolla asenteella työllistyminen voi muutenkin olla hankalaa, joten täytyy toivoa, että maksava kassasi myös maksaa ajallaan eikä vasta lomiensa jälkeen.

Vierailija
34/64 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä missä kuplassa te elätte, ilm vakituisen työn kuplassa, mutta ihminen tarvitsee jotakin rahallista tuloa ns elääkseen. 

ap

[/quote]Jep, minä elän juuri siinä vakituisen työn kuplassa saadakseni rahallista tuloa ns elääkseni. Sitä työtä ymmärtääkseni se työkkäri yrittää sullekin järjestää.

Ja kyllä, minä olen vahvasti sitä mieltä että työttömyyspäiväraha ja toimeentulotuki pitäisi olla vastikkeellista

Vierailija
35/64 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä korvaukseeni tulee jota saan niin olen 15v maksanut liitolleni rahaa mm sen vuoksi että työttömyyden sattuessa olen oikeutettu saamaan heiltä korvausta, korvausta joka mm liiton sivujen mukaan "korvaa hieman sitä menetettyä ansiotuloa ja turvaa toimeentuloa työttömyyden aikana"

Että olet maksanut työttömyyskassalle jäsenmaksua, ei vielä oikeuta yhtään mihinkään yksinään. 

Puhu siellä työkkärissä että eivät lähettäisi tarjouksiaan, jos kerran uskot pikaisesti saavasi töitä muuten. Jos vaikutat livenä järkevämmältä kuin täällä, ehkä saat sinne viestisi perille. Älä sitten raivoa ihan noin paljon kuin nyt. 

Vierailija
36/64 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita niin isot palkkatoiveet hakemuksiin, ettei varmasti pyydetä haastatteluihin. Ja jos silti pyydetään, perustele palkkatoivetta esim. pitkällä työmatkalla.

Vierailija
37/64 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä usko että aloittaja on juuri lopettanut entisen työnsä. Ei työvoimatoimistosta tule mitään lappuja ensi kuukausina kun jää työttömäksi.

Uskon että kyseessä tässä elämäntilanteessaan työhaluton ihminen. Hoitaa työttömyysturvan avulla lapsiaan kotona. Niin minäkin tein. Minulla oli hyvät tulot ennen lasten syntymää ja sain hyvää ansiosidonnaista. En ollut halukas menemään töihin heti kun se olisi ollut mahdollista. Muuton vuoksi entiseen työpaikkaan en voinut palata ja siksi valinta oli työttömyys.

En koe huonoa omatuntoa että vietin 500 työttömyyspäivää kotona.

Vierailija
38/64 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ollut vasta viikon työtön ja olet jo saanut paljon paikkoja, joihin pitää hakea?

Älä huoli, ellet ole erittäin pätevä, mukava yms niin et joudu töihin pitkiin aikoihin!

Vierailija
39/64 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalauta, ap on ekaa viikkoa työtön ja työkkäri oikein pommittaa papereilla ja mahdollisilla paikoilla!

Minä olen ollut vuoden työtön, satunnaisia keikkoja lukuunottamatta, ja hyvä jos työkkärissä käydessä saa hymyn ja päivänjatkot.

Vierailija
40/64 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä missä kuplassa te elätte, ilm vakituisen työn kuplassa, mutta ihminen tarvitsee jotakin rahallista tuloa ns elääkseen. Ja jos se ei ole ansiotuloa työstä niin sitten sen on oltava työttömyyskorvausta. Vai vedellä ja näkkärilläkö te eläisitte ja maksaisitte muun elämisen kuten katon päänne päällä??

ap

[/quote]

No sun vastine tuolle rahalle on se, että olet "kyykytettävänä". Ilmaiseksiko sitä pitäisi tulla? Lapsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme