Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En suostu tähän työkkärin kyykytykseen!

Vierailija
06.06.2014 |

Sen lisäksi, että pitää hakea lukuisia työpaikkoja joita he ehdottelevat (viis siitä kiinnostaako tms mutta sehän on epäoleellista koska eihän työn tarvitse olla itselle mielekästä) niin sitten vielä nuo matkat joita moneen on eli 3-4 julkisella ja kas päivän pituudeksi tuleekin helposti 10-12h.

Mulla on muutakin elämää kuin (kiinnostamaton) työ, on lapset jne.

Miten noita paikkoja hakisi niin ettei tulisi valituksi haastatteluun ja jos sinne asti pääsisi niin miten sen haastattelun hoitaisi mahd heikosti?

Oikeasti, ei täsäs ihmisarvoa ole ollenkaan, pitää vain saada porukkaa pois listoilta ja järjestelmästä mutta sitten pääseekin toiseen järjestelmään eli terveydenhuollon ja mielenterveyspuolelle kun muut asiat prakaa.

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 12:52"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 11:57"]

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 11:43"]

5. Miten niin työkkäri ei auta työnhaussa, jos se lähettää sinulle tiedon työpaikasta? Ai niin, se ei ole kiva työpaikka?

[/quote]

Selitä sinä minulle, millä tavalla minun työnhakuani auttaa se, että saan kirjepostissa tiedon sellaisesta MOL:n sivulla haettavana olevasta paikasta, jonka auki tulosta olen tiennyt ajat sitten - ja josta tiedän jo etukäteen, että julkinen haku on vain muodollisuus, koska siihen otetaan se joka on ollut siinä määräaikaisena  noin 15 vuotta.

Luulisi työnantajienkin tuskastuvan siihen, että johonkin avoimeen paikkaan tulisi työvoimatoimiston määräyksestä kymmeniä toinen toistaan turhempia hakemuksia. Itse olen ollut sellaisessa tilanteessa, että hain työntekijää ja yksi hakija laittoi ilmeisesti nimenoman työkkärin määräyksestä hakemuksen. Lisäksi tuli sellainen viesti, jonka perusteella epäilin sen sinänsä varsin pätevän hakijan mielenterveyttä.

Tässäpä vinkki aloittajallekin, voisit lähettää työnantajalle jonkun typerän tekstarin. Tosin siinä piilee se vaara, että työnantaja voi ilmiantaa tekosesi työvoimatoimistoon. Minäkin harkitsin sitä, mutta enpä viitsinyt.

[/quote]

Sinustako jokainen työtön on jotenkin viallinen? Työttömille niitä työtarjouksia tehdään eikä työssäkäyville, joten epäkurantti tavara tulee siis työkkäristä?

Miten näet hakemuksesta, onko hakija saanut työtarjouksen? Tai että hakija on työtön? CV:ssä on helppo kirjata itsensä vaikka opiskelijaksi :-) eli ennakkoluulot ovat omassa päässäsi.

[/quote]

Vastaan sinulle, kun en pidä itseänikään akateemisen koulutuksen ja kohtuullisen pitkän työuran ansiosta millään tavalla viallisena, vaikka työtön olenkin.

Olen se sama, joka pitkän ja vaihtelevan pätkätyö- ja työttömyysuran aikana on saanut 3 (kolme) työtarjousta, muistaakseni vuosina 1984, 1992 ja 2013. Eli ei  aivan yhtenään, jos kerran vuosikymmenessä.

Kyseisen työnhakijan päättelin hakeneen työkkärin määräyksestä ensimmäisen puhelun perusteella. Jotenkin siitä ilmeni, että hän oli saanut työkkäristä siitä tiedon ja oli ollut jo jonkun aikaan lapsen kanssa kotona. Enkä ihmettele, kun halusi olla edelleen, niin minä tein aikanani itsekin.

Työttömyys paljastuu työnantajalle muuten usein siinä vaiheessa, kun työnhakija pyytää haastattelijaa täyttämään liikkuvuusavustushakemuksen.

Miksi kukaan,  ei edes aloittaja vastaa kysymykseeni siitä, millä ansioilla te niitä työtarjouksia saatte, ja millaisista paikoista?

Vierailija
2/64 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloinkahan korjataan tuo täysin väärä nimitys "työtarjous"? Työkkärin lähetelmät ovat nimenomaan hakukehotuksia. Niiden tosiasiallinen sisältö on, että tämmöinen paikka on avoinna, hae tätä. Sana työtarjous tarkoittaa oikeassa maailmassa sitä, että sinut on nyt valittu tähän tehtävään ja tarjoamme sitä sinulle palkalla X, milloin pääsisit allekirjoittamaan sopimuksen?

Hakukehotusta voitaisiin kutsua lakitekstissä vaikka suklaajäätelöksi, mutta se on silti hakukehotus eikä suklaajäätelö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 14:05"]

Milloinkahan korjataan tuo täysin väärä nimitys "työtarjous"? Työkkärin lähetelmät ovat nimenomaan hakukehotuksia. Niiden tosiasiallinen sisältö on, että tämmöinen paikka on avoinna, hae tätä. Sana työtarjous tarkoittaa oikeassa maailmassa sitä, että sinut on nyt valittu tähän tehtävään ja tarjoamme sitä sinulle palkalla X, milloin pääsisit allekirjoittamaan sopimuksen?

Hakukehotusta voitaisiin kutsua lakitekstissä vaikka suklaajäätelöksi, mutta se on silti hakukehotus eikä suklaajäätelö.

[/quote]

Ei korjata, koska työtönhän on nykyään työnhakija-asiakas. Totta kyllä, mielestäni työtarjouksen voi saada vain työnantajalta. Kysyin tuota TE-keskuksessa ja konsulttiyhtiön ideointia nämä työtarjoukset ja muut, joiden on siis ilmeisesti vähentää negatiivisiä ajatuksia työnhakija-asiakkuudesta

Vierailija
4/64 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 11:59"]

Ja nää "mene töihin-huutelijat" toivottavasti joskus näkevät sen päivän kun niiden työt siirretään Kiinaan tai muuten vaan teetetään harjoittelijoilla.

[/quote]

Sitä suuremmalla syyllä kannattaa mennä töihin niin kauan kuin vielä pääsee.

Vierailija
5/64 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sitten suostu, itsehän vastaat valinnoistasi.

Vierailija
6/64 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sun ole pakko suostua, ei sun ole pakko edes olla hakijana. Tee mitä itseäs huvittaa, eli ole niiden lastesi kanssa.

Vierailija
7/64 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmaasi on (kerrankin!) helppo ratkaisu: Katkaise työnhakusi. Eivät sen jälkeen tarjoa sinulle mitään. 

Etkö tosiaan tätä itse tajunnut?

Vierailija
8/64 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä missä kuplassa te elätte, ilm vakituisen työn kuplassa, mutta ihminen tarvitsee jotakin rahallista tuloa ns elääkseen. Ja jos se ei ole ansiotuloa työstä niin sitten sen on oltava työttömyyskorvausta. Vai vedellä ja näkkärilläkö te eläisitte ja maksaisitte muun elämisen kuten katon päänne päällä??

ap

Vierailija
9/64 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:tä, varsinkin naisia nyt jahdataan vaikka mihin kakka hommiin lähes 100 kilometrin säteellä. Ei ole minullekaan yksinhuoltajana helppoa mennä niihin.

Vierailija
10/64 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa itsellesi elättäjä? Etsi itse mieluisa työ? Kauanko olet ollut nyt työtön?

Vierailija
11/64 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Daa, jos sä tarviit rahaa eläääksesi, sun pitäisi mennä töihin ansaitsemaan sitä. Oletus on, että me veromaksajat maksetaan niille onnettomille, jotka ei töitä saa tai pysty tekemää; ei niille, joita ei vaan huvita. Eron tekeminen on aika tärkeää.

Vierailija
12/64 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 10:23"]

En tiedä missä kuplassa te elätte, ilm vakituisen työn kuplassa, mutta ihminen tarvitsee jotakin rahallista tuloa ns elääkseen. Ja jos se ei ole ansiotuloa työstä niin sitten sen on oltava työttömyyskorvausta. Vai vedellä ja näkkärilläkö te eläisitte ja maksaisitte muun elämisen kuten katon päänne päällä??

[/quote]

Työttömyyskorvaus ei ole mikään pysyvän perustoimeentulon lähde, vaan väliaikainen tuki.

Vierailija
13/64 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei sua kiinnosta tehdä tukiaistesi eteen edes pientä vaivaa, kuole nälkään. Siinä ratkaisu.

Vierailija
14/64 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle tuli pakkohaku ohjattuun työharjoitteluun. Miksi haet tälle kurssille kohtaan: koska minut pakotettiin hakemaan tälle kurssille. Ja muutenkin perseilin koko hakemuksen vastaavilla vastauksilla. Mitään kitinää työkkäristä ei ihme kyllä tullu.

Vierailija
15/64 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne työnantajat tyhmiä ole eikä niillä ole päämääränä saada työllistettyä sinua vaan löytää omaan, avoinna olevaan paikkaan paras mahdollinen työntekijä. Ei ne väkisin sinua ota monen tunnin matkojen päähän, vaikka mediassa sanottaisiin mitä.

Jopa vuosikausia pendelöineitä, oman alan paikkaa hakevaa katsotaan firmoissa usein vähän karsaasti. "Jos se ei jaksakaan käydä täällä."

Vierailija
16/64 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoista rahan tuhlausta se niiden haettavien paikkojen tyrkytys. Minä ainakin osaan etsiä ne samat paikat itsekin netistä ilman että joku "työvoimaneuvoja" tulostaa ja lähettää ne minulle paperilla. Lisäksi tiedän itse paremmin kuin he mitä osaan ja millaiseen työhön minut voitaisiin ottaa. Minulle on lähetetty aivan uskomattomia ehdotuksia, sellaisia pääasiassa joihin minulla ei ole minkäänlaista osaamista. Kuulemma ovat "Te-toimiston asiantuntijan osaamiseni perusteella valitsemia työtarjouksia"....! Sallikaa mun nauraa! Mikä "asiantuntija"?! Laittaisivat nuokin rahat ja resurssit johonkin tärkeämpään. Turha kuormittaa työnantajiakaan hakemuksilla, jotka menevät suoraan roskiin.

Vierailija
17/64 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

työttömyyskorvauksen ahtona on se työnhaku. muutenhan se olisi lorvausrahaa.

onko sulla sitten pelkona joutua töihin jos käyt haastattelussa johon menee 3-4 tuntia? älä pelkää, mestoihin on aina monta monta hakijaa ja mielellään ne ottaa sellaisen joka ei näytä daa-aa-vittumitäpaskaa-ilmettä haastattelussa.

Vierailija
18/64 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näille elämäntapatyöttömille pitäisi olla joku muu hengissäpitojärjestelmä. On väärin että työttömyystilastoja rumentaa tyypit, joilta puuttuu työn lisäksi myös työhalut.

Itse hankkiuduin pois työvoimaviranomaisten kyytyksestä siten että menin töihin.

Vierailija
19/64 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat torjua työmahdollisuudet, sinulla on myös oltava varaa siihen. Oletin tietenkin että sinulla on sitten muita keinoja kustantaa elämisesi.

Tiedätkö muuten, miksi työttömyyskorvauksia yleensä maksetaan? Ei siksi, että jaanasta on kivempaa saada ilmaista rahaa kuin käydä tylsässä työssä. Se perustuu perustuslain kohtaan, jossa "työvoima on valtiovallan erityisessä suojeluksessa". Ajatus on, että jos valtio ei pysty järjestämään jokaiselle halukkaalle duunia, se korvataan työnhakijalle. Loogisesti, jos työ ei huvita alun alkaenkaan, mitään syytä maksaa korvausta työttömyydestä ei synny.

Rautalangasta: työhön menemisen halu on vähimmäisvaatimus työttömyyskorvauksen saamiselle. 

4

4

Vierailija
20/64 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.06.2014 klo 10:18"]

Sen lisäksi, että pitää hakea lukuisia työpaikkoja joita he ehdottelevat (viis siitä kiinnostaako tms mutta sehän on epäoleellista koska eihän työn tarvitse olla itselle mielekästä) niin sitten vielä nuo matkat joita moneen on eli 3-4 julkisella ja kas päivän pituudeksi tuleekin helposti 10-12h.

Mulla on muutakin elämää kuin (kiinnostamaton) työ, on lapset jne.

Miten noita paikkoja hakisi niin ettei tulisi valituksi haastatteluun ja jos sinne asti pääsisi niin miten sen haastattelun hoitaisi mahd heikosti?

Oikeasti, ei täsäs ihmisarvoa ole ollenkaan, pitää vain saada porukkaa pois listoilta ja järjestelmästä mutta sitten pääseekin toiseen järjestelmään eli terveydenhuollon ja mielenterveyspuolelle kun muut asiat prakaa.

[/quote]

Eli olet lusmu! Yhteiskunnan ei pidä elättää sinua vaan sinun pitää ihan itse hankkia rahasi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi