Olen tässä kahden aiheilla. Kannattaako ryhtyä suhteeseen tapailemani naisen kanssa. Hänellä on kaksi lasta entisen miehensä kanssa.
Kommentit (37)
Jos lapset ovat "siedettäviä", eikä eksä ihan täysi kontrolloiva hullu, niin kannattaa.
Niihin pieniin tyyppeihin voi jopa kiintyä (!). Kannattaa hylätä kaikki ennakkoluulot ja vihamieliset ajatukset "toisen miehen lasten kasvattamisesta", ja kohdata nämä uudet, pienet ihmiset ihan omina itseinään.
Mikäli kuitenkin huomaat, että koko perhekulttuuri eroaa niin paljon, että et voi sietää heidän tapojaan (esimerkiksi siisteyskäsitys eroaa todella radikaalisti tmv), niin sitten siitä ei taida tulla oikein mitään.
T. Kahden lapsen isän kanssa suhteeseen ryhtynyt lapseton nainen, joka piti alussa lapsiasiaa pitkänä miinuksena, mutta omaksi yllätyksekseen kiintyikin niihin ihaniin, älykkäisiin, hyvin kasvatettuihin pieniin ihmisiin (meidän tapauksessa mies onnistuu lasten äidin tavoin aktiivisesti kasvatukseen ja lapset ovat vuoroviikoin isällään).
No ei pidä koskaan lapsia itsellään. Vähän rasittavaa sekin. Ja ei maksa yhtään kuluja. Saako tälläistä edes ajatella?
Ei kannata.
Älä ainakaan muuta yhteen ennen kuin lapset pois pesästä.
Jos tykkäät naisesta tarpeeksi niin vastaus on selvä.
Jos pelkäät että joudut lapsia elättämään niin sitten etsi lapseton nainen.
Eiköhän nainen ole tähänkin asti lapsensa itse elättänyt, kela maksaa elareita jos toinen vanhempi ei ole maksukykyinen.
Provohan tämä tietysti on, jokamiehenpelko on joutua elättämään jonkun muun miehen lapsia.
Vierailija kirjoitti:
No ei pidä koskaan lapsia itsellään. Vähän rasittavaa sekin. Ja ei maksa yhtään kuluja. Saako tälläistä edes ajatella?
Ehdoton ei suhteelle jos nyt jo rasittaa.
Ei todellakaan kannata alkaa kasvattaa toisen miehen lapsia. On naisen oma vika, jos on tehny lapsia sellaisen miehen kanssa, joka ei kykene niitä elättämään ja myös kärsiköön itse seurauksensa. On beta-miehen käytöstä käyttää aikaa ja rahaa toisen miehen tuotoksiin, en suosittele. Kyllä sun pitää siittää omat lapset tai oot muuten vaan säälittävä beta-mies.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan kannata alkaa kasvattaa toisen miehen lapsia. On naisen oma vika, jos on tehny lapsia sellaisen miehen kanssa, joka ei kykene niitä elättämään ja myös kärsiköön itse seurauksensa. On beta-miehen käytöstä käyttää aikaa ja rahaa toisen miehen tuotoksiin, en suosittele. Kyllä sun pitää siittää omat lapset tai oot muuten vaan säälittävä beta-mies.
Tämä on ihan paskapuhetta ja säälittävä "matcho-asenne", joka jättää huomiotta sen faktan, että myös tämä "beta-mieheksi" haukuttu voi saada jotain suhteestaan lapsiin (toisen miehen siittämiin, KYLLÄ!!).
Olen sama tyyppi, joka kirjoitti jo ylemmäs, että niihin vieraisiin lapsiin voi myös kiintyä. Olen nainen, kyllä, mutta omassa tapauksessani nämä lapset ovat samalla tavalla "vieraan naisen synnyttämiä". He ovat kuitenkin ihan oikeita ihmisiä, upeita, ajattelevia pieniä olentoja, joilla on jotain annettavaa myös minulle. Kun nämä pienet tyypit tulevat halaamaan minua tai ryömivät viereen kuuntelemaan iltasatua, en todellakaan ajattele, että "tässä ne toisen naisen munasolusta ja oman mieheni siittiöistä aikaansaadut tuotokset yrittävät hyötyä minusta", vaan, että "olenpa onnekas, kun olen saanut nämä pienet ihmeet elämääni." Ennen näiden lapsien kohtaamista en olisi voinut kuvitellakaan, kuinka syvällisiä ja hienoja ajatuksia jo niinkin pieni mieli voi tuottaa. Kuinka kumpikin lapsi on ihan oma persoonansa - toinen hiljainen, luova ja pohdiskeleva, toinen rohkea, sanavalmis ja voimakastahtoinen. Olen oppinut niin monta asiaa ihmisyydestä ja lapsista, että kyllä ei paljon paina se, kenen munasolusta kaikki on lähtöisin.
Vierailija kirjoitti:
Jos tykkäät naisesta tarpeeksi niin vastaus on selvä.
Jos pelkäät että joudut lapsia elättämään niin sitten etsi lapseton nainen.
Eiköhän nainen ole tähänkin asti lapsensa itse elättänyt, kela maksaa elareita jos toinen vanhempi ei ole maksukykyinen.
Provohan tämä tietysti on, jokamiehenpelko on joutua elättämään jonkun muun miehen lapsia.
Ei ole provo, vaan tämä on jo tapahtunut ajat sitten. Kammottava virhe tuli tehdyksi. Maksoi rahat ja terveyden.
Kukaan oikeasti rakastunut ei moisia mieti. Jos on rakastunut, haluaa olla yhdessä, vaikka toisella olisi kymmenen adhd-lasta viidelle psykohullulle miehelle. Eri juttu sitten, kun rakastumisvaihe on ohitse....
Vierailija kirjoitti:
En alkaisi elättää toisen miehen lapsia.
Miksi luulet, että joutuisit elättämään mahdollisen tulevan puolisosi lapsia? Hänhän on elättänyt lapsensa tähänkin asti kunniakkaasti ja vielä ilman lasten isän taloudellista ja ilmeisesti kaikkea muutakin apua. Eiköhän tässä käy niin, että naisesi hoitaa lapsena yhä ja tarvittaessa vielä sinutkin.
Joten huoli pois. Sinuna kuitenkin keskustelisin tämän potentiaalisen seurustelukumppanin kanssa, tuleeko sinulle seurustelun myötä jonkinlaisia velvollisuuksiakin kumppanin ja hänen lastensa suhteen. Jos nainen ei saa sinua tarpeeksi vakuuttuneeksi voit tietenkin unohtaa seurustelusuhteen solmisen kokonaan.
Tietysti voitte tehdä niinkin, että jatkatte asumista erillään ja tapailette silloin tällöin, kun molempien aikatauluun sopii treffit. Siinä pysyy suhdekin tuoreena eikä keskinäinen kipinä sammu niin nopeasti, kun naisen ei tarvitse keräillä likaisia kalsareitasi ja haisevia sukkiasi lattialta ja sängyn alta. Nainen tosiaan pääsisi paljon helpommalla, kun asuisit omassa kodissasi ja huolehtisit omista asioistasi. Kovin usein nimittäin miehet taantuvat itsenäisesti toimivista ihmisistä täysin passattaviksi heti, kun pääsevät seurustelun makuun.
Vierailija kirjoitti:
Onko söpöjä tyttölapsia? Poikariiviöille ei kannata todellakaa alkaa isäpuoleksi!
M35
Kuulostat epäilyttävältä. Toivottavasti kiinostuksenkohteesi ovat pelkästään aikuisia ihmisiä eikä pikkulapsia.
Ei kannata, jos ne ovat vielä pieniä. Teidän elämä tulee olemaan pelkkää lastenhoitoa. Jos muutatte yhteen, niin joudut maksumieheksi. Paitsi, jos haluat tuollasen elämän.
Yritin tapailla yhtä naista jolla oli vastaavasti 2 lasta. Exä kävi siellä naisen asunnolla kuin kotonaan. Oli niin vaivaannuttavaa hommaa, että ei siitä mitään tullut. Liian kiinni oli exässään edelleen. Ihmettelin miksi ovat edes eronneet kun exä kulki edelleen kuin omassa talossaan.
Vierailija kirjoitti:
Yritin tapailla yhtä naista jolla oli vastaavasti 2 lasta. Exä kävi siellä naisen asunnolla kuin kotonaan. Oli niin vaivaannuttavaa hommaa, että ei siitä mitään tullut. Liian kiinni oli exässään edelleen. Ihmettelin miksi ovat edes eronneet kun exä kulki edelleen kuin omassa talossaan.
Keskustelitko sinä sen naisen kanssa? Kysyitkö, miksi ex kulkee hänen asunnossaan kuin omassa talossaan? Kerroitko, millaisia huolia sinulla on seurustelukuvioidenne vuoksi? Vai lähditkö vaan suhteesta ja sanoit mennessäsi, että ei tästä tule mitään tai jotakin muuta yhtä ympäripyöreätä?
Ei ole omaa kokemusta, mutta sanoisin, että uusioperhettä kannattaa välttää. Ne ovat todella harvoin toimivia kokonaisuuksia.
Alaspeukkuja kaikilta uusioperhemammoilta odotellessa....
Kyllähän seurustella voit. Mutta älkää pitäkö kiirettä yhteenmuuton ja vastaavan kanssa.
Eikö se ole hyvä, jos ex ei ole kuvioissa mukana?