Jahas, se onki tässä perheessä molemmilla omat rahat
Nyt meni kuppi nurin! Olen tässä taloudessa se, joka aina suunnittelee budjetin ja maksaa laskut ja kysyy onko järkevää ostaa esim. uutta paitaa. Rahaa ei kummallakaan paljoa ole, mutta järkevällä suunnittelulla rahat riittäisivät ok elämään.
Noh, tänään mieheni sai päälle 400e rahaa sossusta ja mitä tämä keksi tehdä? Juoda ja kuluttaa taxiin koko summan! Itse olin laskenut, että sillä rahalla saadaan ruokaa kaappiin ja ehkä muutaman oluen kaupasta ostaa. Jeps, ei tarvitse suunnitella ei.
Päätin, että jos miehellä on oikeus tuhlata oma osuutensa tuolla tavalla, niin minäkin aion jatkossa ostaa vain itselleni. Mies syökööt kynsiä ja kerätköön vaikka pulloja kadulta. Minua ei enää kiinnosta.
Ja joo, ei tarvitse kysyä mistä tuommoisen helmen olen löytänyt, tuolta noita löytyy mistä vain. Nyt en enää yhtään ihmettele, miksi joissain parisuhteissa on omat rahat käytössä. Eletään sitten eriarvoisessa parisuhteessa, kun toinen on niin päättänyt.
Ja ei, en ole mikään miljonääri ja palkkani olisi tonneja kuussa. Minulle jää työnteosta ihan yhtä paljon ruokarahaa käteen, kuin mitä mies saa toimeentulotukea. Minä vain osaan käyttää rahaa suht järkevästi.
Kommentit (8)
Hyvä päätös, vielä parempi varmasti olisi, että jättäisit sen kuluttamaan niitä pieniä rahojaan muutenkin itsekseen, ei suhteessa ole pakko olla!
Miehesi on siis sinun ja sossun elätti?
Turhauttaa oikeasti, kun toinen ei tajua rahasta yhtään mitään. Mitä järkeä on hummailla tasan yksi päivä, jonka jälkeen kärsii vielä kamalasta krapulasta ja loppukuu sitten möllötetään ja syödään kaurapuuroa?!?!?!?!??!?!! Tommosesta juomisesta jää edes hauskoja muistoja, ku muisti menee kokonaan.
Noh, huomenna saa kieriä itsesäälissä ja surkutella itseään, kun latelen ääneen hänen luomat sääntönsä.
Noh, sen verran olen pakotettu asumaan yhdessä hänen kanssaan, että yksiön saaminen on varmasti hankalaa ja kallista kaupungissamme. Meillä on vielä vuokrasopimus, jota ei voi sanktioitta purkaa vuoteen. Vakavan keskustelun paikka tässä on. Mies saa vaihtaa toimeentulotukihakemukseen mun tilinumeron, tai sitten se on ovi.
Ja on siis omalta osaltaan useimmiten osallistunut kustannuksiin, mutta ennen sain rahat heti käteen. Tänään ei tullutkaan käymään työpaikallani tuomassa rahaa, kun vakuutti että osti tarpeeseen. Totuus oli toinen, kun pääsin kotiin.
Virheitä saa toki tehdä, mutta että pitää ihan idioottimaisuuksiin mennä! Veikkaan, ettei ukkoa edes näy tänään, ei se uskalla tulla kotiin ku tiesi mokanneensa. Onneks en omista pesäpallomailaa, sille tulis varmaan nyt tarvetta.
No etpä tosiaan kauheasti tienaa, jos miehes sossusta toimeentulotukea nostaa.
Kannattaa olla omat rahat, itse maksaa omat laskut ja yhteiset laskut puoleksi. ellei toisella oo rahaa niin se on sitten voi voi.
semmoinen juttu pisti silmään ap tuossa sun aloituksessa, että vaikka ette selvästikään ole erityisen varoissanne, niin silti sinäkin olit suunnitellut oluen ostamista miehesi sossusta saamilla rahoilla. Whaaat? Miksi siis tuomitset miehesi hankinnat? Ja jos se bisse niin tärkeetä on, niin sähän voit ostaa omilla rahoillasi sitä ihan mielin määrin
Tuollaisen takia mäkin olen tiukasti omien rahojen kannalla.