Avautuminen: pienet rinnat ja kesä
Ahdistaa! Muita kohtalotovereita? Kävin tänään kaupassa kokeilemassa bikineitä. Miten aikuisena naisena kehtaan lähteä rannalle. Tissejä ei vaan ole. Ihan sama minkä mallisia koitan, näytän pikkutytöltä. Esimerkiksi topatut kolmioliivit, edestä katsottuna ei jää mitään tissivakoa. En ole mikään urheilullinen laiheliini, rasvaa on kyllä muualla. Siksi näytän niin epäsopusuhtaiselle. En ymmärrä, miten voin olla näin tissitön. Aloin itkemään taas sovituskopissa.
En voi pitää mitään avokauluksisia paitoja, koska rintoja ei juuri ole. Rintsikat näkyvät heti. Talvella sentään voi hukuttautua paksuun neuleeseen ja push up- liivit tuovat edes jotain täytettä paidan alle.
Kommentit (82)
Ap korjaa, siis isot tissit ovat varmaan itsetunnolle samanlainen haitta mitä pienet tissit. Huh, jopa tulee typoja :D
Tissit isot ihanat.
Yhteiskunnan pitäs maksaa köyhille pienirintaisille naisille silikonit.
Täällä kans yksi tissitön ja yritän hyväksyä tämän asian, mutta ihan vielä en ole sinut asian kanssa edes näin 35 v. En siis täytä kunnolla edes AA:ta merkistä riippuen. Mulle se "normaali" olisi A-B.
Mulla oli ihan sopivat pienet rinnat nuorempana, mutta nyt kun 40 on lasissa, nämäkin onnistuvat jo riippumaan ikävästi. Minkähänlaista olisi isojen tissien kanssa? Kaikessa on puolensa, sitä kai yritän sanoa. Jos tarkoitus on vaan miellyttää miehiä, ihan turhaan kukaan itkee. Ei ne miehetkään yleensä paljon mitään tee naisia miellyttääkseen.
Mä ostin Ellokselta muinoin sellaisen varsin topatun kaarituellisen bikiniyläosan, joka menee niskan taakse. Näyttää kyllä tosi hyvälle, tekee hieman tissivakoakin, jota mulla ei siis muutoin ole, vaikka kokoa on c-kupin verran... nimimerkillä "kainalotissi"
On paljon hankalampaa hyväksyä tissittömyys kuin liian pieni/iso takamus. Tämähän on yksi naiseuden merkki: naisella on tissit, miehillä ei ole. Toki tämä on pinnallista eikä tämä ole maailman suurin ongelma. Silti tuntuu vähän pahalle, että tämän merkitystä ihmisen elämänlaadulle vähätellään. Ylipainoinen voi laihduttaa ja monelle muulle ongelmalle voi jotain, mutta rintojen kokoon ei voi vaikuttaa paitsi kalliilla ja riskejä sisältävällä leikkauksella.
On mielestäni mukavaa herättää aiheesta keskustelua ja miettiä, että millainen pukeutuminen (tässä tapauksessa bikinit) sopisi parhaiten. Harmi, että tästäkin keskustelusta tuli näin negatiivinen.
Ap
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 18:18"]
Ahdistaa! Muita kohtalotovereita? Kävin tänään kaupassa kokeilemassa bikineitä. Miten aikuisena naisena kehtaan lähteä rannalle. Tissejä ei vaan ole. Ihan sama minkä mallisia koitan, näytän pikkutytöltä. Esimerkiksi topatut kolmioliivit, edestä katsottuna ei jää mitään tissivakoa. En ole mikään urheilullinen laiheliini, rasvaa on kyllä muualla. Siksi näytän niin epäsopusuhtaiselle. En ymmärrä, miten voin olla näin tissitön. Aloin itkemään taas sovituskopissa.
En voi pitää mitään avokauluksisia paitoja, koska rintoja ei juuri ole. Rintsikat näkyvät heti. Talvella sentään voi hukuttautua paksuun neuleeseen ja push up- liivit tuovat edes jotain täytettä paidan alle.
[/quote]
Olen kohtalotoveri siinä, että minulla on pienet rinnat ja on kesä. Mutta muussa en sitten olekaan. Mielestäni olen hyvin naisellisen näköinen, vaikka rintani ovatkin pienet. Olen siro ja ei minulle isot rinnat sopisikaan, näyttäisin lähinnä naurettavalta. Ja koska pidän liikunnasta myös kesällä, niin pienet rinnat sopii siihenkin paremmin.
Vinkki ap:lle. Jos koet, että pienet rinnat, eivät ole parasta ulkonäössäsi, niin korosta jotain muuta itsessäsi. Minulla ei ole ongelmia rintojeni kanssa, mutta tykkään silti kiinnottää huomion hyvään pyllyyni. Sinullakin varmaan on ap joku osa kropassasi mikä on hyvän näköinen. Keskity siihen ja korosta/paljasta sitä parhaasi mukaan. Kukaan ei edes huomaa, että sinulla on pienet rinnat kun keskittyvät siihen toiseen kohtaan :)
Ap, laihduta ne muut ylimääräiset rasvat pois niin pienet tissit eivät haittaa enää yhtään. Valitettavasti ikävin vaihtoehto niin miehellä kuin naisella on rasva väärässä paikassa. Pahempi kuin ei rasvaa lainkaan. Terv. 33v mies
Olen laihduttanut joskus paljonkin. Kaikki lähtee heti rinnoista, siis se hyvin pieni osuus mitä siellä edes on ollut. Kroppani ei näytä hyvälle kauhean laihana, hoikkana kylläkin. Mulla on tosiaan leveä selkä yms eli en ole sillä tavalla pikkuinen ja siro. Siksi näytänkin tissittömänä hassulle.
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 19:30"]
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 19:15"]
Jos on huono itsetunto, aina löytyy jotain, jota itkeä. Vaikka laittaisit ne silikonit, niin takuulla sitten löytyisi jotain uutta vikaa. Kannattaa hakea itsetuntonsa muun kuin ulkonäön kautta. t. isorintainen ja sen takia selkävaivainen
[/quote]
Samalla logiikalla kaikki, jotka värjäävät hiuksiaan, omaavat myös heikon itsetunnon. Hiusten värjäämiselläkin parannetaan ulkonäköä ja jos ulkonäön parantaminen on yhtä kuin heikko itsetunto, niin enemmistö naisista kärsii heikosta itsetunnosta.
[/quote]
Ei noita voi verrata. Silikoonit otetaan koska keskitytään yhteen ja ainoaan kauneusihanteeseen. Isot rinnat. Sen tavoite on aina sama, isot rinnat. Isot rinnat, isot rinnat, isot rinnat. Jos tissileikkauksia tehtäisiin tasaisesti niin, että tehtäisiin pieniä rintoja niin haluaville, isoja niin haluaville, keskikokoisia niin haluaville, niin ehkä sitten sitä voisi verrata hiustenvärjäämiseen.
Mutta ei kyllä silloinkaan kun rintaleikkaus on aina LEIKKAUS ja riski. Sillon on pakko miettiä, että mikä itsetunnossa mättää kun haluaa riskeerata itsensä, terveytensä ja jopa henkensä, leikatakseen tissinsä isommaksi. Minusta se kuulostaa aivan mielipuoliselta. Mutta minulla onkin hyvä itsetunto, vaikka rintani ovatkin A kupin rinnat.
Ja toisaalta jos nyt palataan tähän hiustenvärjäämis ja rintaleikkaus vertaukseen, niin siinä mättää myös se, että kaikki tietää toistensa värjäänneen hiuksiaan. Ei taida nykyaikana montaa olla joka ei värjäisi. Ja jos on hiuksiaan värjännyt, niin se ihan nolostelematta kerrotaan kaikille. Aika harva retostelee fb:ssä, että "kävinpä rintaleikkauksessa tänään".
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 19:48"]
Ap kiittää vastauksista :)
Mulla ei ole muita itsetunto-ongelmia, paitsi nämä rinnat. Kukaan ei ole todellakaan kateellinen rinnoistani :D. Jos kadehtii pienitissisiä, kadehtii silti tissejä eikä tissittömýyttä. Voisin koittaa noita topattuja rintsikkamallisia yläosia
[/quote]
Miksi sua pitäisi kadehtia? Miksi yleinsäkin naiset haluaa, että heitä kadehditaan? En ymmärrä???
Mies
En tarkoittanut tuolla viestillä, että haluaisin muiden kadehtivan. Viittasin noihin isorintaisiin, jotka tulivat tänne sanomaan noita vaihdetaanko osia yms.
Ap
Ikäsi ap? Helvetin lapsellinen porukolli ainakin olet. :D Olen vähän päälle parikymppinen lauta, AA-kuppi. Perin isäni tissit. :D En voisi kuvitella itkeväni asiasta! Kukaan mies ei ole pahaa sanaa sanonut, muutama kateellinen ämmä kyllä!
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 23:10"]Ikäsi ap? Helvetin lapsellinen porukolli ainakin olet. :D Olen vähän päälle parikymppinen lauta, AA-kuppi. Perin isäni tissit. :D En voisi kuvitella itkeväni asiasta! Kukaan mies ei ole pahaa sanaa sanonut, muutama kateellinen ämmä kyllä!
[/quote]
Kaikki isotissiset valittaja ovat lapsellisia. Isosta nenästä valittajat ovat lapsellisia. Ei kun miten se meni? Hienoa, että olet tyytyväinen kehoosi. Kaikki kuitenkaan ei ole. Miksi edes avasit tämän jos sulla ei ole mitään sanottavaa.
ap
Suosittelen balconette-mallisia bikineitä, istuu ainakin hyvin mulle hyvin pienirintaiselle! Niissä on kaarituet ja kupit jotenkin aika matalat, eivätkä yhdessä, en osaa selittää:D Seppälästä löysin omat sopivat bikinini kamalan tuskaisen etsinnän jälkeen.
Eikö balconetessa ole sama ongelma kuin bandeaussa? Eli litistävät tissit ja leventävät selkää entisestään. Katselin kauhistuneena tänään kaupungilla noita.. Leveydeltään sopiva koko olisi todennäköisesti liian iso rinnoista ja jäisi etumukseen ilmaa :(. Voisi koittaa etsiä semmoisia, jotka voi solmia takaa..
Ap
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 23:10"]
Ikäsi ap? Helvetin lapsellinen porukolli ainakin olet. :D Olen vähän päälle parikymppinen lauta, AA-kuppi. Perin isäni tissit. :D En voisi kuvitella itkeväni asiasta! Kukaan mies ei ole pa
haa sanaa sanonut, muutama kateellinen ämmä kyllä!
[/quote]
Sulla on varmaan shokkiväriset hiukset, tatska ja musta silmä välillä?
Minullakaan ei ole tissejä, kuppi on tosiaan A vai olisiko nykään jopa AA. Lisäksi minulla on leveä rintakehä, eli rinnan ympärys on jotain 80 cm. Olen siis aika hassun mallinen.. Kuitenkin koen, että pienet rinnat sopii vartalooni. Eihän ne mitkään näyttelyesineet ole..
Mielestäni olen sopusuhtainen, rinnoista huolimatta ylä- ja alaosani ovat tasapainossa. Olen myös suht. treenattu, joten lihakset erottuvat ainakin käsivarsissa ja hartioissa/selässä, sekä vatsa on litteä. Peppu onkin sitten paljon parempi kuin rinnat, ja vyötärö on kapea. Olen tyytyväinen siitä, että olen hyvässä kunnossa. Tissit on siitä sitten se hinta, kun rasva on vähissä. Onhan varmaan niitäkin, joilla on molemmat - timmi kroppa ja näyttävät rinnat. Mutta en silti itke itseäni uneen tissien takia, keskityn kroppani muihin hyviin puoliin.
Ehkä voisin laittaa silikonit, jos olisi siihen rahaa. Toistaiseksi pienet tissit eivät ole elämääni haitanneet enkä koe, että minua sen takia tuijotettaisiin tai toisaalta jäisin huomiotta. Myöskään miessuhteeni eivät ole ymmärtääkseni pieniin tisseihin kaatuneet. Sen sijaan olen saanut kehuja urheilullisesta vartalosta.
Ja pidän bikineitä, tällä hetkellä on kolmioliivit halterneck-kiinnityksellä. Minusta ne sopivat minulle parhaiten. Eipä ole juurikaan toppauksia.
Pitäisköhän treenata vähän timmimmäksi. Pelkään, että tissit katoavat taas KOKONAAN. Aina jos laihdun/rasvaa palaa, ne lähtee tisseistä. Todella rasittavaa. Parin kilon lihotus näkyy vatsassa, mutta laihtuessa lähtee tisseistä. En ymmärrä.
Ap
Isoissa rinnoissa on toki vielä fyysiset ongelmat päälle. Mutta. Rinnattomuus laskee itsetuntoa varmaan siinä missä pienetkin tissit. Tai siis, mitkä tissit...
Ap