Auttakaa! Linjasaneerauksen "yllätys"!
Avasin eilen saapuneen kirjekuoren. Linjasaneerauksen kustannusarvio. Ensin tuli paha olo, fyysisesti alkoi oksentamaan ja huimaamaan. Sitten tuli itku, nyt toivuttuani tästä kustannusarviopommista sain ryömittyä tietokoneelle. Asuntomme on huonokuntoinen ja osasin odottaa kalliimpaa laskua kun mitä saneeraukset on yleensä kustantaneet. Mutta nyt on kyse sellaisesta summasta että tulisi halvemmaksi muuttaa vuokralle, tappiota asunnon hankinnassa tuli tehtyä 10-30 000.
Onko samankaltaisia kokemuksia, kertokaa miten ikinä selvisitte? En ole töissä tällä hetkellä, ja jos en töitä pian saa, olen pulassa.
Olen ihan ahdistuskohtauksen kourissa, kädet tärisee toista tuntia, ja tuntuu kuin en saisi henkeä. Raha-asioitahan nämä vaan on, mutta tuntuu nyt että maailma kaatuu.
Kommentit (45)
Ei se nyt niin ole, että tuo summa tulee "takkiin". Remontti on aina myös omaisuuden hoitoa ja sillä taataan, että omaisuuden arvo säilyy.
Tiedäthän ap, että taloyhtiö ottaa remontiin lainaa ja sun ei tarvii maksaa sitä kerralla pois, vaan pikkuhiljaa vastikkeessa?
[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 13:33"]
Pitääkö meidänkin okt:ssa joskus uusia putket? Meillä on 2005 rakennettu talo ja tietääkseni putket on muovia?
[/quote]
Huoh. Toivottavasti miehesi ymmärtää omakotitalon huoltamisesta ja ylläpitämisestä vähän enemmän, muuten olette sijoittaneet rahanne kankkulan kaivoon.
myyt sitten kämpän kalliimalla, hyvä tulee.
Kuule ap tiedän todella tunteen!!! Tyhmyyttämme ostimme 30 tonnia liikaa maksavan asunnon uudelta paikkakunnalta ja emme varmaan ikinä saa omiamme pois. Itkin asiaa vuoden. Kunnes päätin, että kyllä tämä vielä voitoksi käännetään. Laitetaan asunto joskus vuokralle tms. Ja tosiaan rahaa se "vaan" on, olen ajatellut ettei sentään hometaloa ostettu niin kaikki on kuitenkin suht ok vaikka ottaakin niin suuresti päähän. Tsemppiä ja nauttikaa nyt vain asumisesta! Kyllä se arvokin siitä nousee.