Asutko tulojesi mukaisella asuinalueella?
Eli pystyisitkö hankkimaan asunnon ”paremalta ja kalliimmaltakin” alueelta vai asutko vähän liiankin kalliisti suhteessa tuloihin?
Kommentit (31)
Olemme molemmat hyvätuloisia ja asumme itä-Helsingissä. Meillä on älyttömän kiva kämppä, primaremontoitu hienolla näköalalla tuikitavallisessa kerrostalolähiössä. Ostimme tämän alun perin sijoitusasunnoksi, mutta jäimme itse, kun tämä on niin kiva. Olemme paljon kotona, ja se kiva koti on se, mikä ratkaisee.
En asu.
Olen ylemmän korkeakoulututkinnon suorittanut, töissä julkisella sektorilla.
Asun naapurustossa, jossa miltei kaikki muut työssäkäyvät ovat duunareita ja työskentelevät läheisellä paperitehtaalla. He vetävät itseeni verrattuna suunnilleen tuplapalkkaa.
Koko postinumeroalueella on tietysti enemmän pienituloisia, mm. eläkeläisiä ja työttömiä.
Minulla ei ole tuloja lainkaan, mutta varallisuutta on paljon. Sekä rahaa tilillä. Puhutaan miljoonista. Ei ne tulot kaikkea kerro tässä lottovoittajien maassa.
Asun huomattavan pienituloisella alueella omien tulojen ollessa jonkin verran keskitulojen päälle. Tunteepa itsensä rikkaammaksi, kun naapurit eivät ajele uudenkarheilla Corolloilla, mersuista puhumattakaan.
Pidän alueesta, mutta tiedostan, että oma taloyhtiö on ns. parempi taloyhtiö, jossa paljon vanhahkoja omistusasujia ja nuoremmat vuokralaisetkaan (kuten itse) eivät metelöi tai muutenkaan juuri häiriköi
Tarkoitatko pahvilaatikkoa? Näillä palkoilla ei pk-seudulla vuokraa makseta ilman tukea.
Vierailija kirjoitti:
En asu.
Asun naapurustossa, jossa miltei kaikki muut työssäkäyvät ovat duunareita ja työskentelevät läheisellä paperitehtaalla. He vetävät itseeni verrattuna suunnilleen tuplapalkkaa.
Koko postinumeroalueella on tietysti enemmän pienituloisia, mm. eläkeläisiä ja työttömiä.
Onneksi voit olla moraalisesti ylemmyydentuntoinen, sillä olethan sentään AKATEEMINEN NAINEN, tai sanotaanko NAISOLETETTU!
Asumme yhdellä Suomen kalleimmista postinumeroalueista. Tuloni ovat reilusti yli alueen mediaanitulojen, mutta eivät kuitenkaan lähelläkään top 10%, sillä täällä on myös superrikkaita Suomen mittapuun mukaan. Alue on kaunis ja viihtyisä, teimme myöskin asuntokaupat tosi hyvään aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En asu.
Onneksi voit olla moraalisesti ylemmyydentuntoinen, sillä olethan sentään AKATEEMINEN NAINEN, tai sanotaanko NAISOLETETTU!
En ole nainen enkä naisoletettu. Sori siitä.
Lisätään vielä viestiini, että siinä mielessä asuminen täällä ei tee rahallisesti tiukkaa, koska paikkakunta on (vähemmän yllättäen) muuttotappioseutua, eli talo oli nopeasti maksettu.
Enkä ole työajoista paperimiehille kateellinen. Saunalisästä korkeintaan.
Asun tulojeni mukaisella asuinalueella - täällä asuu vähän kaikenlaista väkeä duunareista ja eläkeläisistä it-mijonääreihin. Mutta itselleni oleellisempaa on, että tämä on myös kulttuurini mukainen asuinalue: täällä asuu vähän joka sortin väkeä, niinpä mukaan mahdun myös minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En asu.
En ole nainen enkä naisoletettu. Sori siitä.
.
Eikun: yllähön juuri joku oletti, että olet nainen. Se teki sinusta naisoletetun. Välittömästi ja yksiselitteisesti. Se ei välttämättä tehnyt sinusta naista, mutta naisoletetun kyllä. Tämä ero näillä oletetuilla sukupuolille ja sukupuoli-identiteeteillä juuri on: toinen on sitä, mitä olet omasta mielestäsi ja toinen on sitä, mitä olet muiden mielestä.
Mulla ei ois ikinä varaa asua tässä, jos en olisi tätä asuntoa perinyt. Kolmio Helsingin keskustassa.