Ystäväpariskunta on tulossa käymään ja he ovat ostaneet säkillisen ilotulitteita. En halua olla osa tuota ilmaston ja luonnon pilaamista.
Painotin puhelimessa nimeenomaan, että juhlitaan uutta vuotta vain hyvän ruoan ja seurapelien parissa ja että ilotulitteiden ostaminen on vain rahan tuhlausta. No nyt ovat sitten ”meidän iloksi” ostaneet vaikka minkälaista rakettia ja paukkupataa, ja rehellisesti sanottuna minua suorastaan etoo vatsanpohjasta. En todellakaan aio lähteä noita raketteja ampumaan ja suorastaan hävettäisi edes kulkea tuolla ulkona ympäristöä pilaten.
Aion ilmoittaa päivällisen jälkeen, että minulla on huono olo ja jään kotiin. Hiukan olen pettynyt ystävääni.
Kommentit (6)
Joo joo.
Mutta jos ne luuli ettei teillä ole varaa raketteihin ja koska heillä on, niin ostivat.
Sanot ettet hyväksy ilotulitteita ja pyydä ystäviäsi hakeutumaan jonnekin muualla juhlimaan. Vuodenvaihteen jälkeen voit alkaa etsimään uusia ystäviä.
Pidä kiinni periaatteistasi ja menetä ystäväsi. Hehän eivät ole sinulle tärkeitä. Älä sitten valita.
Olisit alunperin kertonut ystävällesi miksi et halua raketteja. Kun esitit asian noin, hän tietenkin tulkitsi sen niin ettei teillä ole ylimääräistä rahaa laittaa raketteihin, ja siksi ajattelu että tuo niitä sitten tuliaisina.
Keksi kaikkea ohjelmaa illaksi, ettei tarvitse lähteä ampumaan.
Eivät sitten kovin hyviä ystäviä ole. Meille ei ensinnäkään korona-aikana tule ketään sisälle ja toiseksi, jos tuisi niin tulisi vain niin läheisiä ystäviä, jotka tietävät, etten siedä raketteja.