Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tarkoittaa käytännössä työkkärin työtarjous?

Vierailija
05.06.2014 |

En tajua, jatko-opiskeluni alalleni loppuivat mutama päivä sitten ja tein selväksi työkkärissä toissa-aamuna että olen laittanut jo n.20 hakemusta ja ollut haastattelussakin ja sanaut 2 uutta haastattelukutsua ja nyt kun katsoin sähköisesti tietojani niin sen mukaan minun pitäisi ilm 18.6 mennessä tulokset 3 eri työtarjouksesta jotka olen heiltä saanut, paitsi etten ole vielä saanut yhtäkään tarjousta. Eli ilm tänään tai huomenna posti tuo kuoret niistä kotiin..

Entäpä jos paikat ovat jotenkin "huonoja"...tottakai soitan niihin mutta..

Mitä ne heti pommittaa minua, aina hankkinut työpaikkani itse ihan ilman työkkärin apuja ja sotkeentumisia!! ahdistavaa:(

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 08:52"]

Olen aina ihmetellyt, miten joillekin sieltä tyrkytetään haettavia paikkoja. Olin pari vuotta työttömänä, eikä työkkäristä tarjottu kertaakaan yhtään mitään.

[/quote]

Mä ehdin olla alle kaksi vuorokautta työttömänä, kun jo pamahti työtarjous eri alalta kuin josta olen valmistunut. Nyt tässä sitten mietin, että mitä ihmettä teen. Mulla on jo mahdollisesti tulossa töitä (omaa alaa toisin kuin tämä tarjottu), mutta en tiedä milloin saan tietää asiasta. Tottakai haluaisin ensin varmistaa sen asian, että pääsisinkö tuohon uran ja opintojeni kannalta sopivaan paikkaan ja sitten hakea muuta. Mitä mä nyt oikein teen? Mulla siis on kyllä työkokemusta tuolta tarjotulta alalta, mutta se on sellaista mekaanista suorittavaa hommaa kun taas opintotaustani on korkeakoulusta. En mä nyt ihan ajatellut, että saman tien pistetään joku tuollainen tarjous :(

Vierailija
2/13 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinä haet myös niitä paikkoja, mutta voit siellä sanoa haastattelijalle, että olet hakenut myös muihin paikkoihin. Sinä otat vastaan sen työpaikan minkä itse tahdot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtarjous ei tarkoita mitään. Sen on vapaanaoleva tylpaikka, jota sun kannattaa hakea ja johon sut saatetaan ottaa tai olla ottamatta. Työnosoitus tarkoittaisi, että tässä on sulle paikka, menet sinne. 

Jos olet kerta varma, että saat työpaikan heti omin neuvoin niin mitä siinä sätkyt. Otat sit sen.

Vierailija
4/13 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enhän voi olla mistään varma, koska en omista kristallipalloa. Sanoin vain että olen aiemminkin hankkinut ja saanut jokikisen työpaikkani ihan itse joten käyttäisivät paukkunsa niihin jotka ovat passiivisia ja lorvivat vasiten ansiosidonnaisella tai perusrahalla.

Onko siis tuollaisiakin kuin työhönosoitus heillä käytössä?

ap

Vierailija
5/13 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään mitään - sun on vain pakko hakea sitä "tarjottua" työtä.

Sain juuri itse pari tarjousta, laitoin siihen ihan normaalin palkkatoivomukseni (saman mitä sain ed työstä palkkaa) vaikka tiedän että se on lähes 1300 € yli sen mitä siitä työstä  voi saada. En aio myydä itseäni halvemmalla enkä halue mennä vielä töihin.

Vierailija
6/13 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hämäävää kun siellä tiedoissani seisoo tuo deadline mihin mennessä ilmoitetava "tulos" kys paikoista, mutta en siis ole vielä edes saanut noita työtrajouslappuja itselleni! eikä siellä sähköisessä muodossa lukenut muuta kuin missä paikat sijaitsevat eli Hgissä ja Vantaalla. Odottelenko nyt postia saapuvaksi vai otanko työkkäriin yhteyttä vai miten? tosin ei sinne pääse koskaan puhelimitse läpi, se on koettu:/

ap

Vierailija
7/13 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä en voi itseäni palkkatoiveella "mitätöidä" pois työntekijävaihtoehdoista koska alallani on tietty kvtessin mukainen palkkataso ja se siitä.

ap

Vierailija
8/13 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.06.2014 klo 08:20"]

Työtarjous ei tarkoita mitään. Sen on vapaanaoleva tylpaikka, jota sun kannattaa hakea ja johon sut saatetaan ottaa tai olla ottamatta. Työnosoitus tarkoittaisi, että tässä on sulle paikka, menet sinne. 

Jos olet kerta varma, että saat työpaikan heti omin neuvoin niin mitä siinä sätkyt. Otat sit sen.

[/quote]

Sellaista kuin työhönosoitus-> työpaikka sinulle - ei ole olemassakaan. Työtarjoukset ja työhönosoitukset ovat sama asia. Työvoimavirkailijan sinulle haulla valitsema paikka (tietosi syötetään järjestelmään, ja kone antaa lähimmäksi ennakkotietojasi vastaavia tehtäviä) on aina tarjous, joka työttömän työnhakijan on katsottava läpi, eli haettava paikkaa. Eri asia on sitten, jos työ ei sinulle sovi, voit toimia haastattelussa tavalla, ettei sinua valita. Tämän ei luulisi olevan hankalaa, koska yleensä ongelma on toisinpäin.

Vierailija
9/13 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aavistustakaan. Mulle ei niitä työtarjouksia ole koskaan tullut ... tai ehkä sellaiseksi pitäisi laskea yksi ilmoitus MOL:n sivulla avoinna olleesta paikasta. Kysyin sen lähettäneeltä, miksi tulivat ajateeksi ilmoittaa siitä minulle toiselle puolelle Suomea. Ei kuulemma ollut heillä lähialueella ketään sopivaa työtöntä hakijaa tiedossa.

Millaisia työttömiä te olette, jotka niitä tarjouksia saatte? Oletteko kirjoittaneet työnhakusuunnitelmaanne, että työvoimaviranomainen ilmoittaa teille avoimista työpaikoista? Mulla siinä lukee "omatoimista työnhakua". En näe mitään lisäarvoa sillä, että saan erikseen henkilökohtaisen paperikirjeen sellaisesta paikasta, jonka olen tiennyt olevan haettavana jo viime vuonna tähän aikaan, ja josta olen jo silloin tiennyt, kuka tulee valituksi.

Jos se tällaiseksi menee, että ne ilmoittavat kaikista julkisesti avoimiksi ilmoitetuista paikoista työttömille ja velvoittavat hakemaan, menee vaikeaksi. Luuletteko työnantajien enää ilmoittavan paikkojaan avoimiksi, jos saavat sitten ristikseen kymmeniä työttömiä työnhakijoita, joita on työkkärin kautta velvoitettu hakemaan.

Seulo siinä sitten ne, jotka hakevat työtä tosissaan ja ne, jotka turvaavat vain työttömyyskorvauksen jatkumista.

Vierailija
10/13 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luitko 9 minun tekstini?

Sellainen työtön minä olen.

ap

Vierailija
11/13 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tarkistaa sähköpostin roskapostit, ne työkkärin työtarjoukset voi olla sielläkin..

Av:lta opittua ;)

Vierailija
12/13 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt, miten joillekin sieltä tyrkytetään haettavia paikkoja. Olin pari vuotta työttömänä, eikä työkkäristä tarjottu kertaakaan yhtään mitään.

Vierailija
13/13 |
05.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin te-toimistoon ja sanoi, että he nykyään lähettävät erittäin aktiivisesti noita työtarjouksia heidän asiakkailleen, oli erittäin napakka siinä asiassa.

Ja ilmoitettava heille kun olen hakenut paikkoihin ja jos en hae niin syy.

Hymähdin että onkos sellainenkin vaihtoehto että eikös heti paukahda karenssi niin sanoi että "no jos vaikka oliis paikka missä vaaditaan autoa/ajokorttia eikä sellaista ole"...

Että tällainen kesä täällä, rentoudu tässä nyt sitten ja ole lasten kanssa, muutenkin helvetinmoinen stressi, paine ja ahdistus päällä ja nyt sitten tämä, sa apelätä jokaikistä postipäivää että mitä sieltä tulee ja miten käy, soitella ja hakea ties minne ja mitä vain jotta virasto tyytyväinen.

Jos olisin tämän tiennyt niin en olisi noita 20 hakemusta omatoimisesti edes lähettänyt, kyykytetään silti.

Jooo tekevät vain työtään, kiva että heillä on sellainen. Tuntuu vain äärimmäisen pahalta tämä tilanne ja se että sekin mahdollisuus viety että itse valitsisi mitä hakee ja mikä kiinnostaa.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän