Mieleenpainuvin lapsuusmuistosi?
Mikä muisto on jäänyt lapsuudesta vahvimmin mieleesi? Minkä ikäinen olit tuolloin? Voi kertoa toki useammankin :)
Kommentit (24)
Varhaisin muisto
Olin vuoden ikäinen, minun piti maata isossa sairaalasängyssä paikoillani ja äiti luki kirjaa. Hoitaja kiinnitteli elektroni(?)lappusia rintaani sydänfilmiä varten. Hoitaja sanoi että eikös olekin kivoja nallen kuvia niissä lapuissa. En vastannut mitään mietin vain että ne kutisivat ja pitää olla paikoillaan.
Aikuisena vasta kysyin äidiltä että onko tuo muisto oikea ja äiti sanoi että on ja häntä jännitti että miten mahdan pysyä tunnin paikoillaan kun se sydänfilmi otetaan.
Mieleenpainuvin muisto
Olin 3,5v ja juuri käynyt nukkumaan. Kuului veden loiskahdus ja äiti totesi "ohhoh", meni soittamaan isovanhemmilleni ja tuli kertomaan minulle että isovanhemmat tulevat kohta meille ja sitten äiti lähtee synnyttämään pikkuveljeä. Kysyin äidiltä että miksi se pissasi eteiseen. Äiti sanoi että se oli lapsivettä.
Lapsivesi kuulosti tärkeältä ja äiti oli niin jännittynyt ja tilanne oli todella juhlava koska kohta minusta tulisi isosisko :)
Olimme aika vähävarainen perhe, joten oli harvinaista että joku meistä lähti matkalle. Äitini lähti käymään Tallinnassa ja kun hän tuli takaisin hän toi tuliaisiksi peltirasiallisen kovia hedelmäkarkkeja. Lisäksi sain dalmatialais pitkikset ja villapuseron. Olin 6-7v.
Olin 3 tai 4 kun putosin mummolassa laiturilta lampeen. Makasin pohjassa selälläni ja muistan edelleen kuinka isäpuoleni kädet työntyi veden läpi nostamaan minua ylös. Syvää siinä ei ollut ja olisin kyllä itsekin siitä varmasti noussut ylös mutta melkoinen kokemus tuo on ollut koska muistan sen edelleen 33-34 vuoden jälkeen hyvin selvästi ja elävästi.