Ikää 25v. Juon kaljaa yksin kotona! Ei ole eka ilta tänä syksynä..
Eikä toinen vaan yksi sadoista tänä vuonna.
Minulla ei ole yhtään mitään ja olen kaikkea muuta, kuin haluttu kaikilla osa-alueilla. Miksi yrittäisin tai kannattaisi yrittää .
En kerjää sääliä. Haluan vain vastauksen, että minkä ihmeen takia viettäisin elämäni jotenkin muuten kärvistellen?
T. Poika25
Kommentit (37)
Aloittajalle kysymys, oletko ns. "kilttis"? Uskotko, että yhteiskunta on sinulle velkaa kauniin naisen, ja uskotko, että naiset ovat sinulle automaattisesti velkaa seksiä?
Kun yhäkin kysyn, että syytä minun on olla jyomatta?
Pilaan elämäni okei. Mutta mitä helvetin väliä sillä on jos mitää pilattavaa ei ole?
Kukaan ei vastaa tähän.
T.ap
Vierailija kirjoitti:
Pilaan elämäni okei. Mutta mitä helvetin väliä sillä on jos mitää pilattavaa ei ole?
Kukaan ei vastaa tähän.
T.ap
No pilaa vaan! Ei sillä olekaan väliä. Turhaa tää elämä on joka tapauksessa ja ihan sama miten sitä aikaa tappaa täällä maan päällä ollessa. NYt vastaa kysymykseen oletko kilttis?
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei vastaa tähän.
T.ap
Lue tuolta edelliseltä sivulta ja vastaa, äläkä kieriskele itsesäälissä.
Sääli on sairautta. Paska katoaa jossain vaiheessa maan päältä.
Tunnen monta, joiden elämä pyörii alkoholin ympärillä. Huonolla säkällä olisin samassa jamassa itsekin. Ymmärrän täysin, että elämä ei aina tunnu elämisen arvoiselta, koska elämä ei aina ole reilu ja jotkut saavat enemmän kantaakseen kuin toiset. Siitä tilanteesta ulospääsy vaatii valtavasti voimia ja usein myös ulkopuolista apua.
Täytyy vain luottaa siihen, että jos yrittää, jotain parempaa löytyy. Aina on olemassa tie ulos, aina löytyy syy elää, aina löytyy rakkautta (en nyt tarkoita vain seksuaalista rakkautta vaan rakkautta ylipäätään). Pullosta näitä et tosin löydä. Mene terveysasemallesi juttelemaan sairaanhoitajalle, selvitä mitkä ovat sinun mahdollisuutesi saada tukea ja apua.
Olet niin nuori ja sinulla on koko elämä edessä. Pystyt vaikka mihin kun et anna nyt periksi.
Toivon elämääsi kaikkea hyvää ja paljon rakkautta. Äläkä välitä näistä, jotka vastaavat sinulle tällä palstalla ivallisesti tai arvostelevasti. Heillä ei ole tarjota sinulle mitään, mitä sinun kannattaisi kuunnella.
Olen tavannut ihmisiä, jotka ovat juoneet aivonsa ja toimintakykynsä pilalle.
50-vuotiaana hoivakodissa vaippojen kanssa, hädin tuskin rollaattorin ja hoitajan kanssa pääsee sängystä vessaan kolmen metrin matkan, muistia ei ole ollenkaan...
Voin taata, että alkoholi on just se asia, joka voi saada sun elämän vielä enemmän piloille. Ole hyvä ja kokeile toki, omapa on elämäsi.
Elämä ei ole täydellistä, mutta kaikilla meillä on mahdollisuus omien valintojemme kautta tehdä siitä parempaa. Jokainen uusi päivä on uusi mahdollisuus. Jos elät, olet saanut tämän mahdollisuuden. Sinun valintasi on miten käytät tämän mahdollisuuden.
Kannattaa juoda mieluummin vodkaa kuin kaljaa. On tutkittu, että jos on ihan pakko juoda alkoholia niin mahdollisimman puhdas on parasta.
Itsekin nautin valtavasti alkoholista. Tosin urheilen myös paljon ja olen perheenisä. Kalja on teineille joten juon vain vodkaa ja viskiä. Alkoholi on Suomessa halpaa.
Samoissa tunnelmissa kuin aloittaja hukkasin kymmenen vuotta elämästäni. Varsinaista murmelinpäivää viettäen. Ja siitä se ajatus sitten lähti, elokuvaa mukaillen. Itse piti alkaa järjestämään elämääni parempiin uomiin, päivä kerrallaan ja tehtävä kerrallaan. Alkoholista en ole vielä täysin päässyt irti, mutta uusia ystäviä ja muutama määräaikainen työpaikka sun muuta elämäntäytettä on löytynyt.
Toivon että ap herää nopeammin kuin minä, onhan hän vielä nuorempikin. Oikeasti se harmittaa sitten kun puolivuosisataisena ja fysiikan jo pettäessä havahtuu elämään.
Samahan se juoda, kun ei muutakaan ole.
Mihinkään en näitä ylös ole kirjannut, mutta varmaan 30-40 kännit olen tänä vuonna vetänyt. Ja aina yksin kotona istuen. Yleensä viikonloppuisin, mutta joskus myös viikolla. Edes muutama tunti menee noin unohtaen sen arjen, jota en enää jaksa. Ennen olin toiveikas, pirteä ja yhteiskuntakelpoinen. Nyt on enää tämä tyhjyys.
m40
Juominen syventää ja ylläpitää masennusta. Se saa kaiken tuntumaan toivottomalta ja näköalattomalta. Masennusta vastaan pitää taistella. Se ei katoa itsestään, vaan muuttaa peroonaa yhä negatiivisempaan suuntaan jos ei tietoisesti lähde taistelemaan ajatuksiaan ja toimintaansa positiivisempaan suuntaan. Tunteet seuraa kyllä sitten viiveellä perässä, alkuun pitää vaan jaksaa vaikka kuinka turhalta ja toivottomalta tuntuisi. Muuta keinoa ei ole! Ei kukaan oikeasti halua heittää elämäänsä hukkaan! Sen tekee vain siksi ettei usko että mikään voisi muuttua.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaljaa kittaava nuori mies saa heti hirveästi vastauksia ja huomiota , mutta kun minä, kaljaa kittaaava nainen postaan tänne niin ketään ei kiinnosta?
N27
Ettekö te vois ruveta kavereiksi?
Luulen että ap valehtelee itselleen sanoessaan ettei välitä miten elämä menee. Kyllä hän välittää, mutta on luovuttanut kun ei tiedä mitä tehdä jotta asiat olisivat paremmin. Yksin kaikki on monin verroin vaikeampaa kuin jos on ystäviä, tai jos kuuluu johonkin yhteisöön. Yksinäinen ihminen on heikossa asemassa lähtiessään muuttamaan elämäänsä, ja tämä on tosi ikävää, koska juuri hän tarvitsisi muutosta ja tukea siihen enemmän kuin kukaan! Ap on nyt yksin pimeyden ja toivottomuuden keskellä, eikä pääse pois omin voimin. Jos hän saisi jostain voimaa ja kannustusta repiä itsensä irti tuosta suosta, näkisi hän varmasti itsekin minkälaisessa synkkyyden kierteessä on elänyt. Kaikki muuttuisi paremmaksi, mutta irti pääseminen on vaikeaa kuin vankilapako. Omassa milen vankilassaan ap oikeastaan onkin, kuten moni muukin ihminen. Tämä on kamalaa, mutta miten voisimme nämä ihmiset löytää, ja auttaa heitä taas uskomaan itseensä ja hyvään elämään?
No ei varmasti ole jos sä ryyppäät koko ajan. Mä tiedän sen, olen myös juonut pitkät tovit ja pilannut monet alkavat suhteet sillä. Voin sanoa että parhaat suhteet ikinä.