Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko sinä tai joku perheestäsi sairastanut flunssaa nyt joulun tienoilla, oletteko käyneet korona-

Vierailija
30.12.2020 |

testissä vai ette?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli koronaa voi olla Suomessa nyt lukuja enemmän, mutta siitä ei vain tiedetä, kun ihmiset eivät käy testeissä.

No tuliko yllätyksenä, ettei kaikki käy testeissä?🤣 mitä helkkaria se testi muuttaa tilannetta? Kotona voi sairastaa, ilman että on määrätty pysymään kotona. Täysijärkinen älysi jo ennen uutisointia nuo joulun vähäiset koronaluvut, että mistähän johtuisi...

Hyvinkin johtuu siitä, mutta onko se hyvä asia? Ei. Yhteiskunnan kannalta, nyt toimitaan muutama päivä sokkona, kun ei tiedetä todellista tilannetta. Yksilön kannalta, harva testissä käymätön kuitenkaan malttaa käyttäytyä kuin olisi koronapotilas. On eri asia eristäytyä kokonaan kuin ”olla enimmäkseen kotosalla”. Ja päätellen ennen joulua olleesta testaustuloksesra kolme sadasta kuitenkin on.

Vierailija
22/29 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ollut kipeä. Testissä käytiin mutta lapsi pisti niin kovaa vastaan ettei testiä saatu otettua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun moni ei näköjään ymmärrä, niin jos ei testissä käydä, niin koronatapauksia ei löydetä. Siten ei päästä myöskään tekemään jäljityksiä eikä etsimään altistuneita ja asettamaan heitä karanteeniin. Kun altistuneet eivät tiedä karanteenitarpeesta niin koronan leviäminen ei pysähdy.

Testaamattoman koronatartunnan kantajan perheenjäsenet eivät myöskään tiedä ottaa tartunnantorjuntaa riittävän vakavasti, kun ei ole varmuutta siitä, että kyseessä on nimenomaan korona. Tartunnan saanut saattaa myös vähätellä tilannetta, jos ei tiedä taudin olevan koronaa. Näin hän saattaa herkemmin käydä vaikka kaupassa, jos oireet ovat vähäiset. Todettu tartunta sen sijaan käynnistää lähimmäisavun tai kunnallisen kauppa-avun.

Ja vielä testauksen kautta viranomaiset ja päättäjät saavat tietoa koronan levinneisyydestä, koronatoimien kohdentamistarpeesta ja oikea-aikaisuudesta. Jos ihmiset eivät käy testissä, viranomaisilla ei ole parasta mahdollista tietoa rajoituksista ja resursseista päätettäessä.

Tämä. Mikään alapeukkujen määrä ei muuta tätä tosiasiaa. Ja uskoisin, että sen tietää jokainen, sekin, joka siellä testeissä jättää jollain selityksellä käymättä.

Vierailija
24/29 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju osoittaa aukottomasti, miksi tällaisissa asioissa pitää antaa enemmän keppiä kuin porkkanaa. Ei suosituksia, vaan pakkoja rangaistuksilla höystettynä.

Miten tyhmiä ihmiset oikein voi olla? Iltalehti tehnyt kaikista asiantuntijoita selvästi.

Vierailija
25/29 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vähän kurkku karhea, yskittää vähän ja pientä nuhaa. En käy testissä, minulle on aivan yhdentekevää onko minulla korona vaiko eikö, ainoa millä tämä hulluus saadaan loppumaan on se, että ihmiset lakkaavat rehaamasta niissä testeissä.

Ja siis en edes tiedä, miten testiin mennään. Yritin netistä ottaa alueen sairaanhoitopiirin sivulta selvää, mutta tieto oli niin tehokkaasti piilotettu, ettei kiinnostanut enempää tonkia.

Vierailija
26/29 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime joulun jälkeen sain semmoisen kolme viikkoa kestävän rajun flunssan. Nyt minulla on viikon kestänyt päänsärky. Sisarusten muksuilta tulee aina jotain. Osa tuli pk-seudulta jouluksi kotiin. En ole käynyt testeissä, kun pitää käydä töissä.

Vierailija
27/29 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ollut jouluna mutta hieman aiemmin. Mies on tuonut vuosikaudet flunssat töistään. Eli hän aina sairastuu ensin ja minä sairastun jos sairastun siihen flunssaan. Nyt miehellä iski taannoin flunssa ja nousi kuumettakin. Hän kävi koronatestissä, samoin työkaverinsa joilla oli flunssaoireita. Tulos oli negatiivinen. Minun kehoni tappeli vastaan vajaan viikon ettei miehen flunssa iskisi mutta niin se vain iski sillä erotuksella ettei minulle noussut kuumetta. En käynyt koronatestissä koska on ilmiselvää että se oli mieheltä oleva flunssa koska kaikki muut oireet olivat identtiset.

Vierailija
28/29 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vähän kurkku karhea, yskittää vähän ja pientä nuhaa. En käy testissä, minulle on aivan yhdentekevää onko minulla korona vaiko eikö, ainoa millä tämä hulluus saadaan loppumaan on se, että ihmiset lakkaavat rehaamasta niissä testeissä.

Ja siis en edes tiedä, miten testiin mennään. Yritin netistä ottaa alueen sairaanhoitopiirin sivulta selvää, mutta tieto oli niin tehokkaasti piilotettu, ettei kiinnostanut enempää tonkia.

Mene osoitteeseen omaolo.fi ja kirjaudu pankkitunnuksilla. Vastaa siellä olevaan kyselyyn ja tee niin kuin neuvotaan. Niin pääset testiin.

Vierailija
29/29 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdella perheenjäsenellä nuhaoireita, melko lieviä. Molemmat kävivät testissä, tietysti. Negat.