Avoerossa huonekalujen jako
Mulla ja mun miehellä on tullut ero. Mies lähti pois meidän kodista, joka on mun nimissä. Oon lukenut lakitekstiä avoerosta ja siinä sanotaan, että jos ei ole erikseen kuitteja siitä, että jompi kumpi olisi ostanut jonkun huonekalun, niin kumpikin omistaa yhtä suuren osuuden ja omaisuus jaetaan puoliksi. Osa huonekaluista on mun ja osa miehen. Kun muutettiin yhteen niin mies myi osan huonekaluistaan pois kun meillä oli esim kaksi ruokapöytää. Mistään ei ole mitään kuitteja ei sellaisia olla osattu miettiä. Miten tää omaisuuden jako siis menee? 3 lusikkaa mulle ja 3 lusikkaa miehelle? Niin ja onko mun edes pakko päästää miestä hakemaan mitään huonekaluja kun tää asunto on vain mun nimissä?
Kommentit (51)
Toivottavasti olisi puisia huonekkaluja. -Jos noin pienestä oli kiinni, niin ero oli oikein.
"Ystävinä eroaminen" on karmeaa, ottakaa kunnon ero, jotta "vanha" ei jää roikkumaan. Jos ruokot estävät, niin voinee ottaa osaa.
Ihan naurettavaa tapella kipoista ja kupeista, tvstä ja sohvatyynyistä..... Sopikaa, miten haluatte. Kunhan sovittu.
Järjetöntä alkaa lakikirjaa selaamaan. Tai no, voi tietenkin kääntyä asianajajan puoleen ja me laskutetaan sitten.... Yli niiden tavaroiden arvon. Ei järkeä.
Mulla kyllä tapaamisaika löytyy ensi viikolle...
F, asianajaja
Me jaettiin arvoltaan about puoliksi. Toinen otti sohvan, toinen sängyn. Toinen sai pyykkikoneen, toinen imurin ja sohvapöydän. Tuohon tyyliin.
Saatiin ihan sovussa sovittua mitä kumpikin ottaa, huonekalut katsottiin vähän senkin mukaan että mikä sopii kenenkin uuteen asuntoon.
Jos niin vähällä kuin tv ja sänky pääset lopullisesti eroon niin kiitos ja heippa ! Ilman noita pärjää vähän aikaa ja sohvalla nukkuessa ja tv:tä ei katsoessa voi miettiä kuinka hyvin ero hoituikaan.
Vierailija kirjoitti:
Kysy siltä eksältä että miten hän oli ajatellut toimia kalusteiden suhteen. Usein toinen osapuoli ei halua mitään tai vain jonkun tietyn jutun. Etkä tarvitse kuitteja jos olet ostanut luottokortilla, luotolla tai suoraan tililtä mennyt raha. Ne maksut näkyvät silloin siellä. Jos olet ostanut käteisellä niin sitä ei tietenkään voi todistaa sitten ilman kuitteja.
Ei vuosi sitten luotolla ostettuja löydy mistään. Siis Korjaan luottokortilla.
Entä, jos on kassakuitti. Ei siitä tiedä, kuka sen on maksanut ja kenen rahoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy siltä eksältä että miten hän oli ajatellut toimia kalusteiden suhteen. Usein toinen osapuoli ei halua mitään tai vain jonkun tietyn jutun. Etkä tarvitse kuitteja jos olet ostanut luottokortilla, luotolla tai suoraan tililtä mennyt raha. Ne maksut näkyvät silloin siellä. Jos olet ostanut käteisellä niin sitä ei tietenkään voi todistaa sitten ilman kuitteja.
Ei vuosi sitten luotolla ostettuja löydy mistään. Siis Korjaan luottokortilla.
Entä, jos on kassakuitti. Ei siitä tiedä, kuka sen on maksanut ja kenen rahoista.
Kassakuitista kyllä selviää millä kortilla on maksettu. Jos on käytetty käteistä, niin sitten on hankalampi selvitellä maksajaa.
Vierailija kirjoitti:
No hei, minunkin ex-mies halusi sängyn. Senkus vaan. En olisi edes halunnut enää nukkua samassa sängyssä. Lisäksi sain ostaa uuden, ja oli mukava sanoa kohta tapaamalleni nykyiselle aviomiehelle, ja elämäni rakkaudelle, että olin muuten ostanut uuden sängyn. Kukaan mies ei halua nukkua samassa sängyssä kuin eksä.
Telkkarit vanhenee tosi nopeesti. Ostat uuden nyt joulun alennusmyynnistä, saat paremman.Jos nyt heti ei ole varaa, ei haittaa. Ei ollut minullakaan heti. Oli silti aivan ihanaa päästä eroon siitä törkimyksestä. Siitä hyvästä vaikka nukuin ilmapatjalla hetken aikaa, että sain siivota hänet elämästäni heti kunnolla.
Omasta avoerostani on jo kauan aikaa. Jaoimme tavarat sulassa sovussa, kämpästä ei edes puhuttu, koska asunto oli minun.
Noin vuosi eron jälkeen ex-ukkeli päätti kärsineensä tappiota "osituksessa". Mies raahasi veljensä ja raskaana olevan tyttöystävänsä asuntooni. Mukaan lähti sänky! Siis tämä pariskunta halusi sängyn, jossa ex minä olimme nukkuneet ja vähän muutakin...
En pahemmin itkenyt kulahtaneen runkopatjan perään, vaan ostin uuden.
Ps. Kokemuksesta kehottaisin teitä tekemään paperin, jossa kumpikaan ei vaadi toiselta enää mitään. Katkeruus erosta voi pistää muistamaan asioita vähän oudosta vinkkelistä.
Mies ON vielä asunnossa kirjoilla.
t. ap