Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin posti ohjaa kuolleen ihmisen postin, jos vanhaan osoitteeseen ei huolita?

Vierailija
30.12.2020 |

Vuokra-asunnoissa ainakin vaihtuu väki ja joku voi välissä kuollakin. Niin, kyllä minäkin luulin ennen, että kuolleille ei postia laiteta mutta olin väärässä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautausmaalle tietysti, toope!

Vierailija
2/15 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolinpesään yhteys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolinpesälle.

Vierailija
4/15 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah! Siihenkin huoneeseen yks hirtti. Oli pitkä auto pihassa.

Vierailija
5/15 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä varmaan kuolinpesälle, mutta se tarkoittaa että jonkun on täytynyt se muutos postille tehdä.

Vierailija
6/15 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolinpesälle jos osoitteenmuutos on tehty. Jos ei niin mahdollisuuksien mukaan takaisin lähettäjälle jos sellainen on tiedossa.

Vierailija
7/15 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkojaa et pääse karkuun vaikka muuttaisit maailman ääriin. Muista se!

Vierailija
8/15 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postit ohjataan yleensä joko hissikuiluun tai roskiin. Miten niin?

Vierailija
9/15 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee edellisen asukkaan posteja. Edellinen asukas kuoli vuonna 2017. Vien kirjeet aina postiin ja kirjaan että ei asu täällä/palautetaan lähettäjälle. Joskus sama kirje tulee takaisin minulle johon olen kirjoittanut ettei asu osoitteessa... Eli ei taida postikaan aina tietää mihin postit pitäisi viedä.

Vierailija
10/15 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille tulee edellisen asukkaan posteja. Edellinen asukas kuoli vuonna 2017. Vien kirjeet aina postiin ja kirjaan että ei asu täällä/palautetaan lähettäjälle. Joskus sama kirje tulee takaisin minulle johon olen kirjoittanut ettei asu osoitteessa... Eli ei taida postikaan aina tietää mihin postit pitäisi viedä.

Autonromujen veroja ja vakuutuksia niissä veivataan eestas. Kummittelee auto ja omistaja vaikka kumpikaan ei enää toimi.

Vierailija
11/15 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee paljonkin ohi, mutta kun kuolinpesän postista aloitus:

Isäni posti oli jo hänen eläessään käännetty veljelleni, joka hoiti laskujen maksun. Isäni kuoli ja kaksi kuukautta siitä veljeni. Tein postiin osoitteenmuutoksen isäni postista, ilmoitin samalla, että veljeni osoite on kuolinpesä.

Mitä tekee posti? Lähettää kuolleen leski-isäni osoitteeseen ilmoituksen postin kääntämisestä minun osoitteeseeni. Hän paljon sillä tiedolla tekikin!

Löysin sen mennessäni tyhjentämään asuntoa!

Verottaja osaa lähettää postinsa oikeaan osoitteeseen, onhan heillä perukirjatiedot. Mm. äitini kuolinpesää verottaja muisti aivan tarpeettomalla ilmoituksella osoitteeseeni 7 vuotta kuoleman jälkeen.

Aloitukseen: jos kuolleen vuokralaisen postia tulee, eipä siinä todella muu auta kuin palauttaa postille "Ei asu täällä"-lisäyksellä. Avatahan kirjeitä ei saa, eikä roskiin heittää,  nimellä saapuneen "avoimen" mainospostin käsittääkseni saa, siinä ei riko kirjesalaisuutta..

Uuden vuokralaisen on mahdotonta ottaa selvää, mihin vainajan posti pitäisi jälleenlähettää. Se on omaisen tehtävä tehdä osoitteenmuutos postille ja kaikille tahoille, joilta postia vainajalle tulee.

Vierailija
12/15 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osoitetiedot pitää kevyesti yliviivata, vaikka raksi osoitteen päälle. Jos olet pelkästään kirjoittanut "ei asu täällä", "kuollut" osoitteen viereen niin lajittelukone ei sitä tajua.

Ja jakajat ei saa tietoa kuka osoitteessa asuu, niiden pitää vain jakaa siihen osoitteeseen, joka lukee päällä.

Vierailija
13/15 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolinpesälle. Saatetaan osa ohjata kuolinpesälle ilman mitään valituksia. Itse asun pappavainaan talossa kuolinpesällä vuokralla. Osa papan postista tulee tänne, osa isälleni. Kukaan ei ole valittanut mitään kellekkään ja ei tää ketään häiritsekkään. Aina ku tulee posti tänne nii soitan vaan isälle, hän antaa luvan avata postin ja mie luen hälle et mitä siinä lukee.

Vierailija
14/15 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ihminen kuolee velkojat on perässä.

Vierailija
15/15 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän kuoleelle postia tulee, eihän kuolinpesä muuten tiedä perua tilauksia tai maksaa laskuja yms.