Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vegaaneja paikalla?

Vierailija
03.06.2014 |

Miten aloit vegaaniksi? Itseäni kiinnostaisi vegaanius ja nyt jo koko perhe syömme todella kasvispainotteisesti. Mies valmisti tänään kasvislinssipataa ja hyvää oli.

Miten sinulla kävi siirtyminen vegaaniksi? Vaihdoitko kertarysäyksellä vai pikkuhiljaa? Siis pikkuhiljaalla tarkoitan niin, että kasvisruokalajien repertuaari kasvoi vähitellen, kunnes huomasit, ettet enää syö eläinperäistä.

Onko ruokavalio helppo pitää monipuolisena? Entä kasvoiko ruokakauppalaskusi paljon? Meillä nelihenkinen perhe ja vain minä tienaan, joten sekin on tärkeää. Kaikki kiinnostaa :)

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 19:40"]

Kun otat suihin, niin miten varmistat, ettet niele tippaakaan siemennestettä? Vai eikö ihmistä lasketa tässä yhteydessä eläimeksi?

[/quote]

Kerropa, millä tavalla ihmistä tässä riistetään?

Vierailija
22/30 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vegaani, mutta pelkkä vege olen ollut 11-vuotiaasta asti. Silloin päätin vaan eräänä päivänä etten eläimiä enää syö koska kävi heitä sääliksi ja ällötti ajatus siitä että syön ruumista. Syön soijaa ja tofua, ja tietysti paljon hedelmiä ja kasviksia. Ihan vegaani en siis kuitenkaan ole. (Vielä) N19

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutaman vuoden ajan keväisin ollut muutamia viikkoja ilman lihaa, kalaa, kananmunia, maitotuotteita, ja myös ilman alkoholia ja sokeriherkkuja laskiaisesta pääsiäiseen. Mulla tää on ihan vain oman mielen kehittämistä, ei mitään eettistä. Paaston aikanakin voin kylästellessä ja muuten muiden seurassa ruokaillessa syödä ihan mitä vain, kunhan pidän sen satunnaisena enkä hakeudu itse näihin syömisiin. Ja mitään e-koodeja en ole opetellut paaston vuoksi.

Vierailija
24/30 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teitä huolestuta soijan korkeat hormonipitoisuudet? Muuten korvaisimme lihan kokonaan kasvisperäisillä jutuilla, mutta luomulihan edut ovat niin paljon isommat vaikkapa soijarouheeseen nähden.

Vierailija
25/30 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 19:51"]

.Jännä, kun katsoo vaikka googlella kuvahausta vegaaneja tai karppeja, niin kummat näyttävät hyvinvoivemmilta ja terveemmiltä...

[/quote]

en tiedä millä sanoilla hait, mutta ainakin mulle "vegans" kuvahaku löysi sporttisia, iloisia ja hyvinvoivia ihmisiä ja "karppaaja" laihduttamisesta haaveilevia plösöjä (kuvaulla "karppi" löytyy kaloja ja kalastajia)

Vierailija
26/30 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisia aterioita viikossa?

Vierailija
27/30 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanit on juuri niitä joista aiheutuu kauheat menoerät yhteiskunnalle kun ne vaativat reseptillä soijamaitovastiketta lapsilleen kun eivät itse halua maksaa ja lehmänmaito ei kelpaa. Ihan rikollista jos minulta kysytte.

Vierailija
28/30 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaa tää aihe, oon viimeaikoina siirtyny yhä enemmän kasvisruokiin. On vaan ruvennu tökkiin punanen liha ja kana. Kalaa ja mereneläviä ja kananmunia vielä syön, maitotuotteetkin jääny melkein kokonaan pois, ainoastaan jotain juustoja joskus syön.

Vierailija
29/30 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin kaikenlaisen lihan syömisen 16 vuotta sitten ja siitä parin vuoden jälkeen jätin loput eläinperäiset aineet. Hengissä ja hyvinvoivana oon pysynyt kaikki nämä vuodet, myös opiskelu- ja työttömyysaikoinani. Joku mainitsikin kuivatut pavut ja linssit, ne on halpoja ja niillä on helppo "korvata" lihaa. Soijarouheet ym. -tuotteet ajaa tietysti saman asian, mutta suosittelen käyttämään monipuolisesti eri kasviproteiineja. Siemenet ja pähkinät sisältää usein proteiinin lisäksi myös kalsiumia, rautaa ym. tärkeitä hivenaineita.

vegaanituotteet.net -sivulle on listattu Suomesta tavallisista kaupoista löytyviä vegaanisia tuotteita: valmisruokia, jogurtteja, jätskejä, irtokarkkeja ym. Eli sinne vaan, jos sisällysluetteloiden lukeminen ei nappaa. :) Tuota sivua päivitetään jatkuvasti, ja useimmat uutuudet löytää myös tiensä sinne.

Ja kuten joku jo mainitsi, chocochili.net on todella hyvä ruokablogi!

Vierailija
30/30 |
16.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 12v tyttö, olin eka puolvuotta vegetaristi ja sit vaihdoin vegaaniksi, Olen ollut nyt jo yli vuoden vegaani

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä