Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi on pieni kansa maailman laidalla ja erityisominaisuus on

Vierailija
30.12.2020 |

Hiljaisuus. Kyky hiljaisuuteen.
Hiljaisuudessa pystyi lukemaan ja ajattelemaan. Niin eikö sitä haluta tuhota sisältäpäin.
Kirjastoista on tehty riemuliitereitä, joissa melu on vapauden symboli.
Ettei vaan tarvi enää miettiä mitään kun voi meluta. Oodi tuo suuri puhelinkoppi. Hiljaisuus tuhotaan falangilla ja paikallisesti. Luullaan että volyymin määrä korvaa laadun.
Että konserttikin pitää kirjastossa järjestää, vaikka musiikkitalo on vajaakäytöllä.
Kaikkia maailman kulttuureita pitää suojella, paitsi ei suomalaisia eikä Hiljaisuutta varsinkaan.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vähän pakko, koska tulokkailla oli niin paljon volyymia.

Vierailija
2/11 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huutaa voi, mutta miksi kirjastossa?

Eikö päättäjiä hävetä? Miksi meidän hiljainen kulttuurimme on huonompiarvoisempi kuin muut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomattu on, siellä missä on pari persua niin huutoa riittää

Vierailija
4/11 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan Kampissa oikein kappeli hiljaisuudelle.

Vierailija
5/11 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä suomalainen erikoiskyky on kaiken mahdollisen kieltäminen.

Vierailija
6/11 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastossa töissä tämä on aika hankalaa, toisaalta suurin osa asiakkaista toivoisi kirjastolta hiljaisuutta, mutta sitten se toinen puoli. Lapsia ja nuoria pitäisi tavoittaa ja nykylapsista valtaosa ei ole kirjastossa hiljaa, siis ihan mukavat ja fiksutkin lapset eivät vain osaa sitä ääntä rajoittaa. Jos jatkuvasti käyt muistuttamassa, alkaa sekä itsellä että lapsilla päätä kiristää ja lopputulos on, että lapset silti mekkaloi tai ei tule enää kirjastoon. Molempi pahempi.

Ja kun kirjastoista on päätetty tehdä jotain tapahtumakeskuksia, niin kyllä mulla alkaa olla korkea kynnys valittaa lapsille tai nuorille, tai kälättäville mummeleille äänestä, kun toisesta päästä otetaan ties mitä esittäviä taiteilijoita taiteellisesti joikaamaan keskelle kirjastosalia. Mielummin mä niiden kirjoja lainaavien asiakkaiden mekkalointia kuuntelen jos noista pitää valita.

Hassuinta on se, että mun nuoruudessa ysärillä, kirjastossa piti olla hiiren hiljaa ja silti nuoret viihtyi siellä.

Vierailija
7/11 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

😢

Vierailija
8/11 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä suomalainen erikoiskyky on kaiken mahdollisen kieltäminen.

Joillakin taas ei ole kritiikkiä ollenkaan.

Vierailija
9/11 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjastossa töissä tämä on aika hankalaa, toisaalta suurin osa asiakkaista toivoisi kirjastolta hiljaisuutta, mutta sitten se toinen puoli. Lapsia ja nuoria pitäisi tavoittaa ja nykylapsista valtaosa ei ole kirjastossa hiljaa, siis ihan mukavat ja fiksutkin lapset eivät vain osaa sitä ääntä rajoittaa. Jos jatkuvasti käyt muistuttamassa, alkaa sekä itsellä että lapsilla päätä kiristää ja lopputulos on, että lapset silti mekkaloi tai ei tule enää kirjastoon. Molempi pahempi.

Ja kun kirjastoista on päätetty tehdä jotain tapahtumakeskuksia, niin kyllä mulla alkaa olla korkea kynnys valittaa lapsille tai nuorille, tai kälättäville mummeleille äänestä, kun toisesta päästä otetaan ties mitä esittäviä taiteilijoita taiteellisesti joikaamaan keskelle kirjastosalia. Mielummin mä niiden kirjoja lainaavien asiakkaiden mekkalointia kuuntelen jos noista pitää valita.

Hassuinta on se, että mun nuoruudessa ysärillä, kirjastossa piti olla hiiren hiljaa ja silti nuoret viihtyi siellä.

Nimenomaan, juuri kirjastolaitos mahdollisti, että kaikilla on samanlaiset mahdollisuudet lukemalla sivistää itseään tai vaikka istua hankalia kotioloja paossa. Kirjastolla oli niin monta merkitystä. Hiljaisuus on aivan perustavaa laatua olevaa hyvää käytöstä.

Mutta hyvä käytös ei ole kirjaston työntekijöiden kontolla, vaan tässä on epäonnistuttu rakenteellisesti niin monella tasolla. Arkkitehtuurista lähtien. Ja Suomi ON vain pieni piste pallon laidalla, miksi juuri meidän alkuperäisväestön asioille haistatellaan.

Vierailija
10/11 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan Kampissa oikein kappeli hiljaisuudelle.

Ovi käy jatkuvasti turistien takia. Pian ei ole enää kirkkojakaan, vain moskeijoita.

Vierailija
11/11 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastossa pitää olla hiljaa ja lasten pitää oppia kuiskaamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme