Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävin muutama vuosi sitten lääkärissä, joka oli erikoistunut myös painonhallintaongelmiin

Vierailija
30.12.2020 |

Halusin hyvät, järkevät ohjeet laihdutukseen ja harkitsin hänen laihdutusryhmäänsäkin. Painoin hieman alle 90 kg.
Hän sanoi minulle, että pystyn kyllä laihduttamaan muutaman kilon, muttei hän näe mahdollisena, että voisin olla hoikka enää koskaan. Lähdin hämmentyneenä kotiin.
Mutten antanut periksi.

Nyt kolmen vuoden kuluttua BMI on 22 ja vaatekoko 38. Onko se hoikka? Minusta on!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei kannata kyllä kertoa muille, miten sen teit?

Vierailija
2/6 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit on ilkeitä pessimistilyttääjiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, miten sen tein: pätkäpaastolla ja hyvin tarkasti miettimällä, mitä kehoni tarvitsee. En karppaa, mutta hiilarit on tarkassa syynissä. Ap

Vierailija
4/6 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen elimistö muodostaa niin sanotun painon tavoitetason, jonka se pyrkii pitämään kaikin keinoin. Siksi erittäin kovalla työllä saatu painon aleneminen ei yleensä pysy vaan heti seuraavana heikkona hetkenä ihminen lihoaa takaisin samaan painoon kun syö hieman vapaammin. Varmaan tuota se lääkäri ajatteli.

Vierailija
5/6 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea, kuulut siihen muutamaan prosenttiin sitten jotka onnistuu. Mutta lukuisten tutkimusten osoittama fakta tosiaan on että yli 15 kilon painonpudotuksessa pysyvästi onnistuu vain noin 5% ihmisistä, on yleensä järkevä puhua kohtuullisten laihdutustavoitteiden puolesta. Kun siitä 5-10% painonlaskustakin on jo terveydelle isot hyödyt vaikka olisi edelleen lihava, ja on suurempi todennäköisyys pysyä uudessa painossa.

Vierailija
6/6 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lihava vain muutaman vuoden. Miksi sen tulisi määritellä minua loppuelämäni? Olin aina hoikka, olin lasten saannin jälkeen hoikka, olin vaihdevuosien alkuun asti hoikka, mutta sitten hormonimuutos ja se, etten tarpeeksi ajoissa oikein edes tajunnut lihoneeni ja olin myös vähän masentunut ja sitten olin tilanteessa, jossa olin nopeasti lihonut 20 kg. Halusin ne kilot pois ja olen onnistunut siinä ja ymmärrän nyt, että ikäiseni nainen ei voi enää syödä kuten nuorempana. Ap