Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Reumaa sairastavat oletteko saaneet infoa koronarokotteen suhteen?

Vierailija
30.12.2020 |

Itselläni on biologinen lääkitys ja olen löytänyt netistä hyvinkin ristiriitaista tietoa siitä saanko/kannattaako tämä Rna-rokote ottaa.
Työskentelen vanhusten ympärivuorokautisessa asumispalveluissa, joten sen suhteen olisi oma rokotusaika piankin jo tulossa. Onko joku hoitsu jo saanut tietoa asian suhteen?

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla puhkesi reuma pari viikkoa sikapiikin jälkeen. Yhtäkkiä oli vaan ärhäkkä niveltulehdus päällä. Biologinen lääke käytössä nyt ja remissiossa en ole ollut kertaakaan. Suhtaudun epäilevästi covid rokotteeseen.

Vierailija
42/61 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla puhkesi reuma pari viikkoa sikapiikin jälkeen. Yhtäkkiä oli vaan ärhäkkä niveltulehdus päällä. Biologinen lääke käytössä nyt ja remissiossa en ole ollut kertaakaan. Suhtaudun epäilevästi covid rokotteeseen.

Huh huh! Ei siis mikään ole vielä selvää, mutta mitä niistä pitäisi oppia?

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/429aec8c-cdee-4c8f-ab16-fa03e…

tuolta????

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirullinen tilanne kyllä, kun varmuutta rokotuksen turvallisuudesta autoimmuunisairaille ei voi kukaan luvata. Sekoaako immuunipuolustus siitä niin että alkaa entistäkin innokkaammin tuhota omaa kehoa vai käykö niin hienosti, että tulee vain vastustuskyky covidiin eikä autoimmuunisairauksiin ole mitään vaikutusta. Sen kun tietäisi.

Vierailija
44/61 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset kysy omalta reumalääkäriltäsi. Tuskinpa sille rokotteelle mitään estettä kun ei ole muillekaan rokotteille.

Biologinen lääkitys on este monille asioille mm. kaikille heikennettyä taudinaiheuttajaa sisältäville rokotteille.

Vierailija
45/61 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pirullinen tilanne kyllä, kun varmuutta rokotuksen turvallisuudesta autoimmuunisairaille ei voi kukaan luvata. Sekoaako immuunipuolustus siitä niin että alkaa entistäkin innokkaammin tuhota omaa kehoa vai käykö niin hienosti, että tulee vain vastustuskyky covidiin eikä autoimmuunisairauksiin ole mitään vaikutusta. Sen kun tietäisi.

http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?p=1158713&sid=48f13e46af50484c…

Vastauksia odotellessa luettavaa...

Vierailija
46/61 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä rokotetta ole vielä pakko ottaa. Itsekään en hoitajana ottanut vielä, mutta myöhemmin mahdollisesti kyllä.

Vierailija
47/61 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän sitä rokotetta ole vielä pakko ottaa. Itsekään en hoitajana ottanut vielä, mutta myöhemmin mahdollisesti kyllä.

Olipa hassusti kirjoitettu minulta. Siis ei ole tietenkään missään vaiheessa pakko ottaa, mutta jos epäilyttää nyt ja sinun aikasi pian tulisi, niin kai voit vielä miettiä ja ottaa myöhemmin jos tulet siihen tulokseen? Vai?

Vierailija
48/61 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut penisilliinistä allergisen reaktion jossa huuli ja kieli turposi, lisäksi sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa ja 2. tyypin diabetestä , oi voi

Vierailija
49/61 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen saanut penisilliinistä allergisen reaktion jossa huuli ja kieli turposi, lisäksi sairastan kilpirauhasen vajaatoimintaa ja 2. tyypin diabetestä , oi voi

Vaikuttaako tuo lääkeaineallergia sitten rokottamiseen ?

Vierailija
50/61 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä

Vierailija
51/61 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäiskö kukaan aiheesta enempää ?

Vierailija
52/61 |
31.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa hassusti kirjoitettu minulta. Siis ei ole tietenkään missään vaiheessa pakko ottaa, mutta jos epäilyttää nyt ja sinun aikasi pian tulisi, niin kai voit vielä miettiä ja ottaa myöhemmin jos tulet siihen tulokseen? Vai?

Ap tässä. Itse siis haluaisin rokotteen mahdollisimman pian. Olen ottanut kaikki tarjotut rokotukset, sillä en halua heikentää terveydentilaani entisestään. Biologinen lääkitys on saanut minut muuten täysin oireettomaksi, mutta pienenkin flunssan yhteydessä alkavat nivelsäryt uudelleen. Kiitän tiedettä siitä, että olen biologisen lääkkeen kautta saanut elämäni takaisin. Elämänlaatu kompensoi vahvasti biologisten lääkkeiden aikaansaamat riskit.

Vierailija
53/61 |
01.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti vaikuttaa, mutta ei sitä kukaan katso ennen rokotusta, jos et itse muista kolmeen kertaan sanoa. Yks kerta menee yleensä ohi ja toinen saa aikaan toisen "asiantuntijan" ja kolmannesta ei voi tietää jne.

Vierailija
54/61 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Vierailija
55/61 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikapiikin jälkeen tuli uniapnea,perheessä autoimmuunia.

Vierailija
56/61 |
02.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sikapiikin jälkeen tuli uniapnea,perheessä autoimmuunia.

Minkäniminen se oli?

Oliko mitään samaa kuin tässä nyt:

https://pharmacafennica.fi/spc/83541343

Vierailija
57/61 |
03.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuuu, voisitko vastata edelliseen?

Vierailija
58/61 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
59/61 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppista!

Vierailija
60/61 |
16.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla rajun sikainfluenssan sairastumisen myötä puhkesi kilpirauhasen vajaatoiminta ja keskivaikea astma. Sairastin sen jo ennen rokotusten alkamista. En todellakaan halua koronaa, koska pelkään, että se saattaisi aiheuttaa uusia sairauksia, ja olen elänyt melko rajoitettua elämää koko korona-ajan. Mutta myös rokote mietityttää kovasti, en uskalla ottaa sitä. Lähisuvussa on reumaa ja psoria ja ties mitä muuta, en tunne kaikkien sairaushistoriaa, mutta pelkään, että joko rokote tai korona voisi aiheuttaa seuraavan sairauden puhkeamisen. Kummastahan sitten olisi pienempi todennäköisyys saada ai sairaus tai muu sairaus :(