Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imetyksen lopetus

Vierailija
03.06.2014 |

Vinkkejä imetyksen lopetukseen. Minulla on tarve saada 1-vuotiaan imetys loppumaan kesän aikana. Miten sen teen? Miten te olette tehneet? Lapsi hamuaa rintaa vähän väliä ja saa vielä aamuyölläkin tissimaitoa. Yöimetys ainakin saisi nyt loppua melko pian. Olen ihan poikki, kun on vuoden univelat. Ollaan siis jo unikoulutettu niin, ettei syö vieressä koko yötä vaan vain aamuyön...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pudottanut syötön kerrallaan niin, että aloitin lapselle vähemmän tärkeästä ja lopetin tärkeimpään. Minusta oli lapselle kivempi niin ja minäkään en olisi selvinnyt täysstopista. Näin sai maidontuotto loppua hiljakseen omalla painollaan.

Vierailija
2/9 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrasta poikki?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinnasta on muodostunut lapselle lohduke. Ei syö tuttia/pulloa, eikä rauhoitu tällä hetkellä millään muulla (jos olen paikalla), jos on jostain hermostunut =(

ap

Vierailija
4/9 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrasta poikki on aika radikaalia!

Vierailija
5/9 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin samaa. Minulla myös iso univelka ja olisihan se kiva joskus käydä 4h pidemmällä retkellä. Oon nyt 1v 4kk imettänyt ja lapsi ei koko aikana ole juonut juuri mitään muuta nestettä. Vettä joskus vähän maistaa nokkamukista, mutta siihen se jääkin. Öisinkin huutaa usein maitoa kovaan ääneen ja antaakseni muun perheen nukkua oon imettänyt silloinkin. Tuntuu siltä, että lapsi ei edes osaa nukahtaa herätessään uudelleen ilman sitä rintaa.

Vierailija
6/9 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin oon niin väsynyt etten jaksa tehdä yhtään mitään. Koti kauheessa kaaoksessa ja lapset nitisee =( vois mieskin joskus tulla töistä kotiin=(

Vierailija
7/9 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toimin niin, että luovuin ensin yösyötöistä. Äitini nukkui pojan kanssa yön ja lohdutti aina, kun poika huusi lohtutissiään. Vaavi oli muistaakseni reilu puolivuotias. Hirmu hyvin onnistui. Sain nukkua 8 tuntia keskeytyksettä (aah!) ja poika ei seuraavana yönä ollut juuri millänsäkään.

Päiväimetystä kesti vielä vuoden, kunnes tuntui sopivalta lopettaa. Silloin vähensin ehkä viikon aikana imetyskertoja. Ei poju edes valittanut. ☺️

Vierailija
8/9 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika oli todella kiinni tississä, joten vähensin yhden imetysekerran viikossa, aloittaen siitä vähemmän tärkeästä. Samalla piti muuttaa rutiineja: Eli aamulla ei jäätykään köllöttelemään peiton alle vaan noustiin reippaasti ylös, laitoin vaatteet päälleni ja aamupuuroa lapselle. Ja päiväunille nukutus rattaisiin pihalla, eikä sängyssä äidin vieressä. Jne.

Tyttö ei ollut niin kiinni siinä tississä. Neiti oli n. 1v kun mummulavierailu isin kanssa venyi yön yli reissuksi. Kun lapsi tuli kotiin niin todettiin, ettei ole saanut tissiä 24 tuntiin, eikä ole itkenyt sen perään, joten lienee hyvä hetki lopettaa. Sen jälkeen en vain tarjonnut sitä kertaakaan - mies hoiti iltanukutukset parina ekana iltana kotona, mutta muuten jatkettiin vain arkea. Omat tissit siinä oli kovilla, muutamaan kertaan oli pakko lypsää lavuaariin pahimpia kovetuksia, mutta aina nopeasti maidon tulo loppui.

Vierailija
9/9 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi nukkumaan viikko isän kanssa, äiti eri huoneessa. Toimii!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi