Olen miettinyt noita Viipaleita-blogin lapsia
ja sääliksi käy. Saavatkohan ne leikkiä ollenkaan, kun on koko ajan jotain "ohjelmaa" ja silloin kun ei ole, on silti kaikenmaailman serkkuja ja sisarustenlapsia viikkokaupalla kylässä!
Voiko tuollaisessa härdellissä kasvavat lapset koskaan tulla aidosti tasapainoisiksi aikuisiksi.
Kommentit (96)
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 13:43"]
Hui, meilläkin on ohjelmaa ja laitan annokset valmiiksi, eikä edes perhe ole suuri... ;-) Annokset on kiva laittaa valmiiksi, niin ei tule sotkua ja ei tarvitse liata tarjoiluastioita, tai vaihtoehtona istua kattilan vieressä pöydässä. Meillä katetaan arkenakin pöytä aina nätisti. Traumoja siitä saattaa tietysti tullua, hehhe.
[/quote]
Mun puolesta saa kattaa ihan niin kuin haluaa, mutta aikatulutetaanko teilläkin lapsille näiden keäslomalla 5-6 menoa joka päivälle?
Itsekin olen seurannut tuota blogia. Hengästynyt olo on tullut, kun sitä on lukenut. Olen monesti ajatellut miten blogin kirjoittaja itse jaksaa moista tahtia, kun hänellä on niitä sairauksiakin. Toisalta täytyy muistaa että blogissa asiat näyttävät aina hiukan erilaiselta kuin todellisuus.
Enpä usko että tuossakaan perheessä kaikkea ruokaa valmiiksi annostellaan. Onhan lasten hyvä oppia annostelemaan ruokansa itse ja syömään oman kulutuksensa mukaan. Melkoista paapomista on, jos kaikki ruoka annostellaan valmiiksi. Saattaapa siitä seurata jotain syömishäiriöitäkin. Ymmärrän että tietyt herkut annostellaan valmiiksi, jotta riittää kaikille. Muuten opetelkoon lapset itse syömään tarvittavan määrän.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 19:56"]
Hyvin ovat syöneitä koko perhe. Turhaan av-mammat täällä ovat huolissaan.
Ja 35, mikäs sinä itse sitten olet, jos et av-mamma, kun kerran täällä kirjoittelet?
[/quote]
Osa on alipainoisia, osa on ylipainoisia. Mitä hyvää siinä syömisessä on?
[quote author="Vierailija" time="18.06.2014 klo 09:47"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 17:19"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 13:25"]
Kerro lisää inside-juttuja.
[/quote]
Ei ole mitään inside-juttua vaan yleistä tietoa. Opettele googlettamaan!
[/quote]
Ei löydy kuin kahdesta aikuisesta lapsesta google-osumia. Mitä teen väärin :D
[/quote]
Olet tyhmä. luultavasti syntyjäsi jo? Minä löydän seitsemästä.
Ovatko ne löytämäsi syrjäytyneitä vai menestyneitä ikäänsä nähden?
[quote author="Vierailija" time="19.06.2014 klo 16:45"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
En laskenut blogiosumia.
Toivottavasti keksitte paljon kivaa juhannuspuuhaa, ettei tule aika pitkäksi ja tarvitse av:lla rageta.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mikä vimma menestyksen ja ulkopuolisen tunnustuksen perään, määritätkö itsesikin ulkopuolelta tulevan hyväksynnän perusteella.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mitkähän ne kriteerit on iän suhteen. Missä iässä pitäisi olla mitäkin saavutettu, että on menestynyt asteikollasi :D
Sadun lasten sisarusten isoäiti on lääkäri, joten hyvät geenit on, av-porukkaa paremmat
Tuskin täällä lääkäreiden jälkeläisiä on
Luin ko. blogia ehkä puoli vuotta sitten joululomalla, kun oli enemmän aikaa. Ja on sanottava, että ihailin silloin kirjoittajan aikaansaavuutta. Hän ainakin näyttää hyvää malllia lapsilleen eli ei ihme jos lapsetkin ovat pärjänneet elämässä.
Kurjaa jos on sairastellut, toivottavasti ei mitään vakavaa.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2014 klo 12:56"]
Itsekin olen seurannut tuota blogia. Hengästynyt olo on tullut, kun sitä on lukenut. Olen monesti ajatellut miten blogin kirjoittaja itse jaksaa moista tahtia, kun hänellä on niitä sairauksiakin. Toisalta täytyy muistaa että blogissa asiat näyttävät aina hiukan erilaiselta kuin todellisuus.
Enpä usko että tuossakaan perheessä kaikkea ruokaa valmiiksi annostellaan. Onhan lasten hyvä oppia annostelemaan ruokansa itse ja syömään oman kulutuksensa mukaan. Melkoista paapomista on, jos kaikki ruoka annostellaan valmiiksi. Saattaapa siitä seurata jotain syömishäiriöitäkin. Ymmärrän että tietyt herkut annostellaan valmiiksi, jotta riittää kaikille. Muuten opetelkoon lapset itse syömään tarvittavan määrän.
[/quote]
Onhan siellä monta kertaa ruuat kuvattu tarjoiluastioissaan pöydälle aseteltuina, eli ei varmaan aina annostella valmiiksi.
[/quote]
[/quote]
Voi, voi... nytkin ne on kolmen päivän sisään joutuneet käymään taidenäyttelyn avajaisissa, Koiramäki-näyttelyssä, museossa ja Hailuodossa patikoimassa. Kyllä minun lapsiani käy nyt niitä katee... eikun siis sääliksi!
:D :D :D
(PS. Oikeasti nostan hattua Sadulle, jokajaksaa, jaksaa ja jaksaa vuosikymmenen toisensa perään. Omilla lapsillani ei ole lainkaan isovanhempia. "Taviksetkin" siis kelpaisivat. Joku Sadun kaltainen mummi sen sijaan olisi kuin Loton pääpotti!)
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 16:28"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 11:07"]
Aika näyttää, millaisia heistä kasvaa.
[/quote]
Niin siellä on mm rattijuoppo yms. Hieno esimerkki kyllä! Vau.
Vanhimmista ainakin näyttää kavsaneen menestyviä, vastuullisia, tasapainoisia aikuisia. Tuskin touhu heidän lapsuudessaan oli erinlaista.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 10:56"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 09:27"]
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 09:14"]
Nyt se on raahamassa kuumeesta toipuvaa nelivuotiasta Taiteiden Yöhön!
Touhu on niin holtitonta, että alan oikeasti harkitsemana lastensuojeluilmoituksen tekemistä!!!
http://www.viipaleita.net/blog/satu/2014/08/21/jotain-pienta-on-tapahtunut-ja
[/quote]
Lastentapahtumat eivät ole yöllä.
[/quote] Kuumeesta toipuvan lapsen olisi taatusti parempi lepäillä kotona rauhassa kuin remuta näyttelyissä!
[/quote]
Remuta? niinkö tuntemasi lapset näyttelyissä käyttäytyvät?
[quote author="Vierailija" time="21.08.2014 klo 11:56"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2014 klo 16:28"]
[quote author="Vierailija" time="09.06.2014 klo 11:07"]
Aika näyttää, millaisia heistä kasvaa.
[/quote]
Niin siellä on mm rattijuoppo yms. Hieno esimerkki kyllä! Vau.
Vanhimmista ainakin näyttää kavsaneen menestyviä, vastuullisia, tasapainoisia aikuisia. Tuskin touhu heidän lapsuudessaan oli erinlaista.
[/quote]
[/quote]
Kuka on rattijuoppo?
Sekö vanhin poika, joka remontoi tosta taloaan suurperheelleen sopivaksi ja pyörittää Keittiökalusteyritystä.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 09:48"]
Wombiewalkilla olivat nyt olleet. Enpä tuollaiseen veisi kolmivuotiasta, ehken niitä isompiakaan!
http://www.viipaleita.net/blog/satu/2014/09/28/perjantaina-tuli-valtava-puukuorma
[/quote] Ja seuraavana päivänä elokuviin!
Miloin ne lapset saa olla rauhassa?
Mitähän siellä nyt tapahtuu, kun blogi ei päivity enää juuri koskaan?
Mitähän siellä nyt tapahtuu, kun blogi ei päivity enää juuri koskaan?
Eihän sinne mitään sisarenlapsia ole menossa vaan ihan Sadun omia lapsenlapsia!
[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 11:14"]
Moni suurperheellinen tekee noin. Se ei tarkoita että annoskoko olisi säänöstelty. Lisää saa kaikki hakea halutessan. mutta perheessä, jossa on paljon ihmisiä ja etenkin paljon pikkulapsia, aterian alku on kovin rauhaton, jos se pitää alkaa annosten kokoamisella.
Mutta , koska et syytä tähän tietänyt, niin päätit sitten vain arvoistella ja kauhistella.
Tietämättömyys todellakin on AV:lla valtti!
[/quote]
Ei AV-mamma, jonka lapset syövät lämmitettyjä mikroaterioita tai kaapivat suoraan kattilasta pussimuusia kuka milloinkin voi tajuta, millaista on, kun suureprhe kokoontuu syömään porukalla pitkän kaavan mukaan .