Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selviää kolmen alle 4-vuotiaan kanssa?????

Vierailija
03.06.2014 |

Meillä jo kaksi lasta, 3vuotias ja alle vuoden ikäinen. olimme miettineet pikku kolmosta, mutta nyt taisi ehkäisy pettää.. kierto ollut mitä sattuu ja nyt kuukautiset viikon myöhässä. 

Jysähti mieleen, että mitäs jos olisikin... Miten pärjää kolmen alle 4-vuotiaan kanssa?!? Nyt iski hätä.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommat päivähoitoon 10h/päivä, niin kyllä selviät.

Vierailija
2/22 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kohta 4v, 3v, 1,5v ja 4kk ikäiset... Miten niin miten et pärjäis? Nämä neljä poikia. Tytöt vähän vanhempia. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 08:06"]

Mulla on kohta 4v, 3v, 1,5v ja 4kk ikäiset... Miten niin miten et pärjäis? Nämä neljä poikia. Tytöt vähän vanhempia. :)

[/quote]

Siis on sulla tyttöjä näiden 4 pojan lisäksi?

Vierailija
4/22 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit selvitä hyvin, meillä 3v oli vuoden ja on vieläkin niin vauvan kimpussa kun halusi seuraa että vauva jäi koko ajan alakynteen että joskus luulin ettei tästä selviä, muuten kaikki hyvin. Niin että jos teille tulee yksi lisää niin nuo aijemmat ovat tottuneet jo jakamaan huomion, toivottavasti ei ole koliikkivauva. Kuulemma toisen lapsen tuleminen on rankin, sanoi 4 lapsen äiti joskus.

Vierailija
5/22 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pian 4v. esikoinen ja vajaa 2v. kaksoset. Kyllä saa hommia painaa ja tukiverhot on tarpeen! Jaksaminen riippuu paljon siitä, miten paljon sairastellaan, kuinka hyvin lapset nukkuu, syö itse, yms. Kaikki ylimääräinen tuntuu raskaalta vauhdikkaan arjen lisänä. Mutta hengissä ollaan.

Vierailija
6/22 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 08:20"][quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 08:06"]

[/quote]

[/quote]Juu kolme. 8v, 7v ja 5v.

Vierailija
7/22 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 08:27"]

Meillä pian 4v. esikoinen ja vajaa 2v. kaksoset. Kyllä saa hommia painaa ja tukiverhot on tarpeen! Jaksaminen riippuu paljon siitä, miten paljon sairastellaan, kuinka hyvin lapset nukkuu, syö itse, yms. Kaikki ylimääräinen tuntuu raskaalta vauhdikkaan arjen lisänä. Mutta hengissä ollaan.

[/quote]

Nää valinnat on kuitenki aina vapaaehtoisia.

Vierailija
8/22 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 08:28"]

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 08:20"][quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 08:06"]

Respect!

[/quote]

[/quote]Juu kolme. 8v, 7v ja 5v.

[/quote]

Vierailija
9/22 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavalla oli nuorimpien (kaksosten!) syntyessä ennalta esikoinen 2v 8kk, ja pienempi 10 kk :) tähän sitten syntyivät kaksoset hieman etuajassa lasketusta ajasta :) onhan tuo sanonut ettei hirveästi muistikuvia alkuvuosista ole, mutta hengissä ja suht täysjärkisenä on kuitenkin selvinnyt ;)

Aika kultaa muistot.

Vierailija
10/22 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvisin oikein hyvin 5v sitten mut nyt en meinaa selvitä yhden 8kk kans!

Vierailija
11/22 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti pärjää :) Meillä on neljä lasta 1,5v ikäerolla kaikki toisiinsa ja ei ongelmaa... Isoin menee jo kouluun, mutta hyvin meni silloinkin, kun olivat pienempiä. Kunnon rutiinit vaan haltuun, siis kotihommissa :D Pyykkikone ja ap-kone aamulla pyörimään, sit päiväunilla äkkiä tyhjennys, niin ehtii levätäkin. Ruuat kannattaa tehdä illalla kun mies kotona, niin saa valmista pöytään ja ei mee ulkoiluaika ruuanlaittoon yms. Kyllä sä pärjäät! Meilläkin oli tuo neljäs vähän ylläri, kierukkalapsi ja vähön panikoitiin kyllä silloin, että pärjätäänkö...

Vierailija
12/22 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme kohta 3-vuotiasta ja hyvin on pärjätty. :) Nyt ovat lähdössä päivähoitoon ja itse töihin, joten elämä tulee muuttumaan.

Meillä ei ole ollut mitään säännöllistä apua, mies on ollut päivät töissä ja itse yksin lasten kanssa. Rytmit ja rutiinit on avainsana onnistumiseen.

Vierailija
13/22 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arki sujuu kun laittaa sujumaan. :) Kesä ihanaa aikaa kun ei ole valtavaa pukurumbaa!

Nro 3.

Vierailija
14/22 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kierto mitä sattuu, kuukautiset viikon myöhässä"

Huhhuh... Tuskin olet edes raskaana. Tee testi ennen spekulointia.

Vierailija
15/22 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nuorin kolmikosta syntyi, vanhin oli juuri täyttänyt 3. Yksi siinä välissä vielä ja kaksi pikkukoululaista. Olihan se rankkaa aikansa, mutta sittemmin ollut helpompaa kun lapsilla seuraa toisistaan ja omaa aikaa minulle jäänyt reilusti kun leikkivät keskenään, kotitöitä silti riittää. Nyt ovat 9-12v ja alkaa olla taas uudenlaiset haasteet tuon kolmikon kanssa.

Vierailija
16/22 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on juuri 4v täyttänyt, 1v4kk ja kohta 3kk vauva! Vauva on onneksi tyytyväinen tapaus, syö,nukkuu ja naureskelee. :) Tämä keskimmäinen on juuri oppinut kävelemään ja tuottaa kaikille harmaita hiuksia tempauksillaan! Mutta tähän mennessä hyvin mennyt vaikka välillä tuntuu että pää hajoaa! :D

Vierailija
17/22 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.06.2014 klo 08:46"]Meillä on juuri 4v täyttänyt, 1v4kk ja kohta 3kk vauva! Vauva on onneksi tyytyväinen tapaus, syö,nukkuu ja naureskelee. :) Tämä keskimmäinen on juuri oppinut kävelemään ja tuottaa kaikille harmaita hiuksia tempauksillaan! Mutta tähän mennessä hyvin mennyt vaikka välillä tuntuu että pää hajoaa! :D

[/quote]Meillä myös 1,5v keksii koko ajan jotain, ikiliikkuja, etuhammaskin lohkesi keittiön kivilattiaan.. Todellakin harmaita hiuksia! :)

Nro 3

Vierailija
18/22 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eka täytti 7v äskettäin ja 7. LA 9.6.

Oon selvinny hyvin; meillä lapset nukkuu lähes poikkeuksetta ehjät yöunet, mies on mukana touhussa ja kantaa vastuunsa enemmän kuin kiitettävästi, oon saanu satunnaista apua ja käynyt töissäkin lasten välissä. En nukuta päiväunille, nostan vaan pienimmän pinnasänkyyn, 2v:lle sanon, että käyhän vähän nukkumassa omassa sängyssä.

Tärkeää on myös antaa periksi, jos josusain kohtaa tuntuu, ettei jaksa, ei tiskit / pyykit / sotkut karkaa mihinkään, vaikka joinain päivinä ei jaksaiskaan. Tärkeää on myös olla lapsille läsnä, pysähtyä kuuntelemaan siinä hetkessä, kun lapsi saa huomion tarpeensa mukaan, pärjää tosi monessa tilanteessa paljon paremmin.

Lapset oppivat nauttimaan toistensa seurasta ja keksivät leikkejä, joihin pienikin pääsee mukaan. Ja jos tuntuu, että kaikki on yhtä hulinaa, ni ainakin meillä lapsia on mahdollista saada ns. parkkihoitoon päiväksi.

Kyllä kolmen pienen kans selviää. Oikeasti se ihan pikkulapsiaika oon tosi pian ohi..

Vierailija
19/22 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUKIVERHOT! xD

Vierailija
20/22 |
03.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mietitään samaa kysymystä. Mulla ikäalkaa tulla vastaan ja haluaisin kolmannen, mutta kaksi pientä on nyt ja pohdin kuinka paljon raskaampaa on kolmen kanssa. Näidenkin tekemiseen meni lääkkeillä useampi vuosi, mutta jos tärppäisikin heti, meillä olisi ap:n tilanne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä