Kun kaapissa ei ole juuri mitään, mitä valmistat?
Mitä oikeaa lämmintä ruokaa valmistat, jos et jaksanut käydä kaupassa?
Kommentit (55)
Pestopastaa. Eli keitän spagettia ja kun kypsää, lisään siihen vihreää pestoa
Sehän riipunnee siitä,mitä se ei juuri mitään on. Sellaista opiskelijankaappia ei ole ollut 20 vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Teen hyvän sisäfilepihvin ja hasselbakan perunat.
Pakkasesta voi ottaa vaikka pitkiä papuja tuohon kylkeen, hyvän kastikkeen tehdä ja avata viinikaapista punaviinipullon hengittelemään.
Mulla on pakasteessa jauhelihaa, kanasuikaleet ja 1 kg ranskanperunaa, kuivakaapissa nuudeleita, kaurahiutaleet ja kahvia. Hyvin pärjään.
Mulla on aina jotain tomaattimurskaa tms. kuivakaapissa, samoin spagettia. Pakasteessa isot pinot isältä saatua hirven lihaa. Teen siis hirvibolognesea, jos muuta ei ole. Saattaa löytyä jopa parmesaanin kanta laitettavaksi bologneseen haudutusvaiheessa. Parasta budjettiruokaa näin työttömänä.
Linssikeittoa. Minulla on aina punaisia linssejä, tomaattimurskaa, valkosipulia, oliiviöljyä ja mausteita.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Käyn kaupassa tai tilaan robotilla. Meillä on aina pastaa ja kananmunia.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pakasteessa jauhelihaa, kanasuikaleet ja 1 kg ranskanperunaa, kuivakaapissa nuudeleita, kaurahiutaleet ja kahvia. Hyvin pärjään.
Mulla on myös aina jotain, mistä tehdä ruokaa, niin ei ongelmaa tule
Teen silloin yleensä chateubriandia ja kermaiset valkosipuliperunat.
Pakastin on hyvä keksintö. Kannatta hyödyntää. Ei tarvi käydää joka päivää kaupassa.
No onhan se aika hankalaa tyhjästä nyhjästä yhtään mitään.
Syön vaikka pelkkiä perunoita jollei ole muuta.
Tilipäivänä kannattaa ostaa varastoon vaikka kauraryynejä. Kyllä puurolla muutaman päivän pärjää, jos nälkä on.
Pakkasessa on tämän takia ranskalaisia ja kalapaloja. Teen niitä kun en muuta jaksa tai jos muuta ei ole.
Se riippuu täysin siitä, mitä se "ei melkein mitään" on.
Kerran tein lapsille popcorneja ruoaksi. Oli siinä jotain lihaa ja kasviksia myös. Mutta hiilarilisäke oli ne popparit.
Vaikka ei ole ollut mitään, niin silti on aina ollut kuitenkin jotain. Riisiä, pastaa, säilykkeitä. Puurohiutaleita.
Näkkäriä, keksejä löytyy aina. Ja pakasteet päälle. Sipulia ja valkosipulia, öljyä. Mausteita. Munia.
Aina niistä jotain syntyy, vaikkei ole välttämättä mitään huippua.
Nuudelit kanaliemessä on usein pelastus. Ja muna sekaan.
Mutta kumminkin siellä kaapissa on jotain niin kuin tuossa ilmoitat .... tee niistä joku sörsseli... muistan lapsuudestani kun naapurin kakrut söi kostetuttua vessapaperia kun ei ollut muuta.
Teen hyvän sisäfilepihvin ja hasselbakan perunat.