TEHY: H O I T A J I E N EI OLE PAKKO OTTAA KORONAROKOTETTA. Mitä ihmettä?!?!?
"Rokottautuminen on vapaaehtoista. Työnantaja ei voi siis pakottaa ketään ottamaan rokotusta."
https://www.tehy.fi/fi/apua/tyosuojelu/kysymyksia-tyontekijan-rokotuksi…
Tiedän kyllä, että ilman influenssarokotusta hoitajalta voidaan evätä pääsy tiettyihin tiloihin ja tehtäviin.
Kommentit (78)
Isäni heitti pihalle viime keväänä maskittomat vanhustyön kotihoidon työntekijät. Rokottamattomat hoitajat lentävät taatusti ulos myös.
Vierailija kirjoitti:
Isäni heitti pihalle viime keväänä maskittomat vanhustyön kotihoidon työntekijät. Rokottamattomat hoitajat lentävät taatusti ulos myös.
sun isäs ei saa mistään tietää että onko ne rokotettu.
Influenssarokote ja hinkuyskärokote ovat paljon tärkeämpiä. Olen omin silmin joutunut todistamaan mitä em. taudit aiheuttavat osastolla.
Oletko tosiaan ollut kellarissa foliohattu päässä koko ajan jos et ole tiennyt että ei ole PAKKO PAKKO PAKKO PAKKO.....
Vierailija kirjoitti:
Niin teki minunkin ukki. Oli mennyt joku ilman maskia vaippaa vaihtamaan. Oli tirvassu lärviin ja viskannut ikkunasta pihalle.
Missä minun oikeus potilaana? En halua yhdenkään rokottamattoman hoitohenkilökuntaan kuuluvan tulevan kahta metriä lähemmäksi minua.
Jos on niin idiootti, että et lääketiedettä usko, ei tuollainen ”ammattilainen” voi olla alallaan missään muussakaan asiassa pätevä.
Se rokote suojaa sitä joka on sen ottanut (taudin vakavalta muodolta). Se on se periaate rokotuksissa. Se ei kuitenkaan tarkoita ettet sais tai levittäis tautia.
Oon huomannu että moni kuvittelee olevansa rokotuksen jälkeen "immuuni". Eivät enää kuulemma käytä käsidesiä tai varo. Voisko näitä rokotettuja vähän informoida enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajat on fiksuja
He antavat typerien matalapalkkaduunarien ottaa vaarallinen rokote, samalla vieressä hymyillen puhuen rokoteturvallisuudesta
Itse eivät sitä myrkkyä ota
Kun matalapalkkaduunari vammautuu selkärunkatulehdukseen, hoitaja osoittaa sympatiaa, mutta samalla myhäilee ja nauttii katsellessaan duunarin tuskia
Keväällä Tays ilmoitti twitterissä, että siellä henkilökunnan koronarokotusten rokotekattavuus oli 100%, mitä ei ole aiemmin esim. influenssarokotusten aikaan tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajat on fiksuja
He antavat typerien matalapalkkaduunarien ottaa vaarallinen rokote, samalla vieressä hymyillen puhuen rokoteturvallisuudesta
Itse eivät sitä myrkkyä ota
Kun matalapalkkaduunari vammautuu selkärunkatulehdukseen, hoitaja osoittaa sympatiaa, mutta samalla myhäilee ja nauttii katsellessaan duunarin tuskia
Keväällä Tays ilmoitti twitterissä, että siellä henkilökunnan koronarokotusten rokotekattavuus oli 100%, mitä ei ole aiemmin esim. influenssarokotusten aikaan tapahtunut.
Otitko huomioon sen mahdollisuuden että Tays valehteli...?
Vierailija kirjoitti:
Se rokote suojaa sitä joka on sen ottanut (taudin vakavalta muodolta). Se on se periaate rokotuksissa. Se ei kuitenkaan tarkoita ettet sais tai levittäis tautia.
Oon huomannu että moni kuvittelee olevansa rokotuksen jälkeen "immuuni". Eivät enää kuulemma käytä käsidesiä tai varo. Voisko näitä rokotettuja vähän informoida enemmän?
Tästä asiasta on niin paljon uutisoitu, että sen pitäisi olla kaikkien tiedossa. Mutta ilmeisesti rokotus aiheuttaa unohdusta, koska millään muulla tätä tietämättömyyttä ei ole mahdollista selittää.
Rokotettu on _ehkä_ turvassa pahimmalta taudilta, mutta se rokote _ei_ estä taudin tarttumista, _eikä_ taudin levittämistä.
On hyvin vaikea ymmärtää tietämättömien tampioiden määrää, koska infoa on ollut paljon. Tai sitten sitä ei osata lukea, mikä ei sekään ole mahdottomuus.
Vierailija kirjoitti:
Koska Suomen laki valitettavasti näkee asiat niin että ihmisellä on oikeus omaan vartaloonsa ja siihen ei väkisin voida puuttua.
Miten niin valitettavasti? Jos nöin ei olisi, niin meillevoitaisiin tehdä mitä vaan
Vierailija kirjoitti:
Missä minun oikeus potilaana? En halua yhdenkään rokottamattoman hoitohenkilökuntaan kuuluvan tulevan kahta metriä lähemmäksi minua.
Jos on niin idiootti, että et lääketiedettä usko, ei tuollainen ”ammattilainen” voi olla alallaan missään muussakaan asiassa pätevä.
Ai jaa. No minä olen allerginen, jos otan rokotteen, voin kuolla. T. "Ammattilainen"
Vierailija kirjoitti:
Ajat bussissa, taksissa, kåyt kaupassa, kuntosalilla, teatterissa, hierojalla, kosmetologilla. Mistä voit tietää onko kaikkia ihmisiä noissa rokotettu? Ajattelitko pysyä loppuelämän poissa?
Vierailija kirjoitti:
Niinkö. No mitenpä ajattelitte tuon tiedon saada, kun työntekijän ei ole pakko sitä kertoa, kun noi terveystiedot on salassapidettäviä tietoja?
Miksi ette ole huolissanne siitä, että onko lääkärit ottaneet rokotteen?
Vierailija kirjoitti:
Koska Suomen laki valitettavasti näkee asiat niin että ihmisellä on oikeus omaan vartaloonsa ja siihen ei väkisin voida puuttua.
Pitäisi olla laki, että sairaalla pitäisi olla oikeus terveeseen hoitajaan, joka ei levitä sairauksia, mitkä on rokottein estettävissä.
Sairaalan pitäisi olla paikka missä ei sairastuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai jaa. No minä olen allerginen, jos otan rokotteen, voin kuolla. T. "Ammattilainen"
Muihin töihin, ei potilastöihin.
Mutta kun hakevat työntekijöitä, on influenssa rokote oltava otettu, vaaditaan tietty rokotesuoja tai ei töihin pääse. Onko sitten niin että jos olet ollut töissä jo ennen tätä ehtoa, ei ole pakko ottaa? Aika eriarvoistavaa.