Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TEHY: H O I T A J I E N EI OLE PAKKO OTTAA KORONAROKOTETTA. Mitä ihmettä?!?!?

Vierailija
30.12.2020 |

"Rokottautuminen on vapaaehtoista. Työnantaja ei voi siis pakottaa ketään ottamaan rokotusta."

https://www.tehy.fi/fi/apua/tyosuojelu/kysymyksia-tyontekijan-rokotuksi…

Tiedän kyllä, että ilman influenssarokotusta hoitajalta voidaan evätä pääsy tiettyihin tiloihin ja tehtäviin.

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai vapaaehtoinen.

Vierailija
2/78 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei influenssarokote ole myöskään pakollinen. Työnantajalla voi olla kuitenkin rajoituksia, että mitä työtehtäviä voi tehdä ilman rokotteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu.

Vierailija
4/78 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Suomen laki valitettavasti näkee asiat niin että ihmisellä on oikeus omaan vartaloonsa ja siihen ei väkisin voida puuttua.

Vierailija
5/78 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei influenssarokote ole myöskään pakollinen. Työnantajalla voi olla kuitenkin rajoituksia, että mitä työtehtäviä voi tehdä ilman rokotteita.

Mutta asettaako työnantaja rajoituksia koronarokotteen kohdalla? Minä en ainakaan halua mennä sellaisen hoitajan hoidettavaksi, joka ei ole ottanut rokotetta, mikäli olen siinä kunnossa että asiasta voin vielä itse päättää.

Ei sinulla ole mitään oikeutta tietää sitä kuka on rokotettu, kuka ei. Jos ei halua tavata rokottamattomia on syytä pysytellä kotona ja hoitaa ne asiat etäyhteyksin jotka voi.

Vierailija
6/78 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokote ei edelleenkään estä viruksen tarttumista puolin tai toisin. Se ainoastaan parhaimmillaan lieventää oireita. Eli sulla on parempi tsäänssi välttyä virukselta, jos sulla on hoitaja, jolla ei ole koronaa lievänä versiona, joka voi jäädä huomaamatta ja sitä kautta tarttua paljon tehokkaammin, kuin vahvasti oireileva tauti. 

Vierailija
7/78 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni HUSin tj sanoi taannoin A-studiossa että ei voida velvoittaa ottamaan mutta voidaan tarkastella sitten sitä työnkuvaa eli siirto esim. toisaalle tms.

Vierailija
8/78 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta asettaako työnantaja rajoituksia koronarokotteen kohdalla? Minä en ainakaan halua mennä sellaisen hoitajan hoidettavaksi, joka ei ole ottanut rokotetta, mikäli olen siinä kunnossa että asiasta voin vielä itse päättää.

Miksi? Jos itse otat rokotteen niin miksi sinulle olisi ongelma ettei sinua hoitava hoitaja olisi ottanut? Onko sinulla lapsia? Alle 16 v lapsia? Heitä ei ainakaan toistaiseksi rokoteta. Mites työssäsi? Kaikki eivät ota rokotetta, niin irtisanoudutko työstäsi?

Vierailija
9/78 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on onko jollain se rokote vai ei? Sehän ei estä saamasta tartuntaa ja tarttumasta sitä muihin, vaan se estää vaan oireiden saamisen.

Eli koronarokotettu hoitaja on yhtä "vaarallinen" kuin muutkin.

Vierailija
10/78 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Ei ole pakko ottaa, mutta sitten ei ole pakko myöskään käydä töissä.

Vierailija
11/78 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sama tulee tämänkin kanssa?

Vierailija
12/78 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai siihen pakottaa saa ketään. Ei myöskään hoitajaa.

Vierailija
13/78 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä sitä tiedä onko hoitaja ottanut rokotteen vai ei.

Vierailija
14/78 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinulla ole mitään oikeutta tietää sitä kuka on rokotettu, kuka ei. Jos ei halua tavata rokottamattomia on syytä pysytellä kotona ja hoitaa ne asiat etäyhteyksin jotka voi.

Väärin. SINÄ hoidat työsi etäyhteydellä kotoa, ja jos ei onnistu, vaihda työtä. Ei voi olla niin, että sinä vaarannat muut ihan vaan kun ei huvita ottaa rokotetta tappavaa virusta vastaan.

Minkä työni? Sinä tässä asiassa olet väärässä. Aina on olemassa se riski että asiat ei todellisuudessa ole niin kun sinä niiden oletat tai haluaisit olevan.

Vierailija
15/78 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä tuolla ap on, kun se rokote ei estä tartuntaa tai sen levittämistä? Rokotteella voi suojella vain itseään.

Vierailija
16/78 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. SINÄ hoidat työsi etäyhteydellä kotoa, ja jos ei onnistu, vaihda työtä. Ei voi olla niin, että sinä vaarannat muut ihan vaan kun ei huvita ottaa rokotetta tappavaa virusta vastaan.

Tämä nyt käytössä oleva Pfizer-BioNTechin rokote ei estä tartuttamasta virusta muihin ihmisiin.

Vierailija
17/78 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukisit lehtiä niin tietäisit että se rokotettu hoitaja voi olla oireeton kantaja. Rokote estää vain oireet.

Vierailija
18/78 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä työni? Sinä tässä asiassa olet väärässä. Aina on olemassa se riski että asiat ei todellisuudessa ole niin kun sinä niiden oletat tai haluaisit olevan.

Jaa että jätät rokotteen ottamatta ihan vaan varmuuden vuoksi?

Tietenkin jätän. Miksi ottaisin turhan riskin?

t. eri

Vierailija
19/78 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi elää tuollaisessa kuplassa ettei saa tietoa siitä ettei tuo rokote estä tartuntaa? Miten tuo onnistuu?

Vierailija
20/78 |
30.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi elää tuollaisessa kuplassa ettei saa tietoa siitä ettei tuo rokote estä tartuntaa? Miten tuo onnistuu?

Monet ihmiset elää tuossa kuplassa oletuksella että sillä miten joku toinen toimii on enemmän merkitystä kuin sillä miten itse toimii. Terveydenhuollossa tuo piirre vain korostuu odotetaan että joku muu pelastaa tartunnalta, sairastumiselta tai siltä että joutuisi tekemään itse jotakin itsensä hyväksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä