Heräileekö teillä mieskin yöllä vauvaa hoitamaan?
Olen kuullut että jossakin perheessä näinkin voi olla..
Kommentit (66)
Vasec-Tommy kirjoitti:
Näiden yötissien ja -heräilyjen lukeminen on kyllä parasta ehkäisyä!
Vastenmieliseltä kuulostaa.
Joo näin on. Mulla puoliso olisi halunnut vauvan, mutta tuli toisiin aatoksiin kun ilmoitin, että minä en sitten pane tikkuakaan ristiin vauvan hoidossa, eli yöt päivät lapsi olisi äidin vastuulla.
Molempien ei kannata herätä, yksi pystyy yöllä vauvan hoitamaan. Työssäkäyvän tulee antaa nukkua. Viikonloppuna ja lomilla voidaan vuorotella öitä tai helpommin yöt hoitava hoitaa ja toinen hoitaa päivällä enemmän ja antaa yöt hoitavalle lepoa.
Vierailija kirjoitti:
Molempien ei kannata herätä, yksi pystyy yöllä vauvan hoitamaan. Työssäkäyvän tulee antaa nukkua. Viikonloppuna ja lomilla voidaan vuorotella öitä tai helpommin yöt hoitava hoitaa ja toinen hoitaa päivällä enemmän ja antaa yöt hoitavalle lepoa.
Jos sattuu kaksoset tulemaan, niin kyllä sitä työssäkäyvääkin tarvitaan toisinaan yösyötöillä.
Meillä lapsi heräsi vain ja ainoastaan rintamaitoa syömään öisin niin turha siinä oli miestä herättää. Hyvä että mies sai nukkua rauhassa niin jaksoi paremmin töissä käydä. Itse sain nukuttua päiväunia yhdessä lapsen kanssa tarpeen vaatiessa.
Mun mielestä tähän ei ole yhtä oikeaa vastausta. Riippuu niin paljon vanhemmista, vauvasta ja siitä työstäkin. Toiset vauvat herää useammin ja toiset aikuiset sietää yöheräilyä paremmin. Äidillä voi olla raskauden jälkeen vaikka masennus tai sitten ei. Mutta ei ole turvallista jättää vauvanhoitoa rättipoikkiväsyneen kontolle saati sitten inhimillistä. Jos kumpikaan ei jaksa tarpeeksi, pitää saada ulkopuolista apua tai ottaa vaikka lyhennetty työviikko käyttöön.
Se, miten vanhemmat hoitavat lastaan ja millä järjestelyllä, ei kuulu työnantajalle pätkän vertaa. Jos lapsi on sairas, niin sekään ei kuulu työnantajalle pätkän vertaa. Vanhemmat hoitavat itse järjestelyt. Ei meistä kukaan ole päivystämässä VAIN työnantajan tarpeita kellon ympäri.