Heräileekö teillä mieskin yöllä vauvaa hoitamaan?
Olen kuullut että jossakin perheessä näinkin voi olla..
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Nukkuminen on ihaninta kirjoitti:
Ei heräile, kun ollaan vapaaehtoisesti lapsettomia.
Saadaan nukkua rauhassa koko yö, ja aamulla sitten aloitella unisen pörröisellä rakastelusessiolla, jonka päälle vedetään vielä oikein ihanat unet sylikkäin.
Suosittelen kaikille!
Oi, mulle tuli teistä ihana mielikuva sellaisissa söpöissä furry-puvuissa <3
<3 <3 Oi, mainiota!! Nyt sain saman mielikuvan :D
Tuota voisikin kokeilla. Jää aikaa, rahaa ja jaksamista kaikenlaisiin kokeiluihin, kun ei tarvitse valvoa vauvan takia <3
Ei hoida yöllä vauvaa. Minusta kohtuuton vaatimus, käy kuitenkin töissä. Töiden jälkeen ja vapaapäivinä (öisinkin) tietysti hoitaa.
Joo kyllä se herää, mutta eipä se paljon voi auttaa, kun vauva herää vaan syömään ja täysimetyksellä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Ei heräile. Yhtä vauvaa hoitamaan ei tarvita kahta aikuista, ei etenkään öisin. Mies käy töissä ja elättää perheen. Vaihtoehtona olisi se, että jää pois töistä hänkin ja eletään sossun avustuksilla, mutta siihen ei jotenkin osata taipua, vaikka moni perhe noin tekee.
Oma mieheni osasi hoitaa sekä vauvaa, että käydä töissä vauvavuonna. Kannattaa ottaa vähän fiksumpi mies, joka osaa yhtä aikaa myös purra purkkaa ja piereskellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei heräile. Yhtä vauvaa hoitamaan ei tarvita kahta aikuista, ei etenkään öisin. Mies käy töissä ja elättää perheen. Vaihtoehtona olisi se, että jää pois töistä hänkin ja eletään sossun avustuksilla, mutta siihen ei jotenkin osata taipua, vaikka moni perhe noin tekee.
Meillä mies kävi töissä, mutta vauvan hoito yöllä mies halusi jakaa puoliksi ja teki oman osuutensa ja minä sain nukkua, kun vauva oli molempien toivottu.
Ja meillä miehelle oli tärkeää vauvan hyvinvointi päivällä ja saa parhaan mahdollisen hoidon ja tähän tuskin olisin pystynyt, jos olisi univelkaa ollut. Univelka tarkoittaa samaa kuin olisi humalassa ja tuskin vastuullinen mieheni olisi edes jättänyt vauvaa hoidettavaksi, jos olisin edellisen yön valvonut.
Ja näin on kaikissa tuntemissa perheissä, vaikka mies töissä.
Ne univelkaiset miehet on töissä, siellä ihmetellään, kun tehoja on nolla ja palkanmaksussa on pakko napata provikat pois, niitä kun ei enää kerry.
Myös miehillä on 5pv työviikko+ arkipyhävapaat ja vuosilomat, jos mies haluaa kantaa vastuunsa, ei liene mitään ongelmia, pieni vauva kun tarvitsee huolenpitoa ja hoivaa 24/7.
Miehen oli hankalampi imettää, niin ei tarvinut herätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma mieheni osasi hoitaa sekä vauvaa, että käydä töissä vauvavuonna. Kannattaa ottaa vähän fiksumpi mies, joka osaa yhtä aikaa myös purra purkkaa ja piereskellä.
Jos äidille on ok hoitaa vauvan tarpeet öisin, niin siitäkö voi vetää johtopäätöksen, että mies osaa vain purra purkkaa ja piereskellä?
Tietenkin. Vaimon ja lapsen hyvinvointi on aina ollut hänelle tärkeää. Nyt se lapsi on jo maailmalla, me edelleen onnellisia, ja harrastetaan haluttaessa sitä unista aamuseksiä ilman turkkeja, joka ei mitenkään littynyt mihinkään.
Enää ei ole vauvoja mutta silloin kun oli niin kyllä mies hois lapsiaan ihan samoin kun minäkin.
Ja hoitaa tietty nykyäänkin nyt jo leikki-ikäisiä.
Ei meillä vauvat oo tarvinnu öisin yleensä muuta hoitoa, kun ruokkimisen ja kun miehen tissistä ei oo maitoa herunu, niin kyllä se mulle oli ihan ok itse imettää vauvaa ilman miehen apuakin. Kyllä hän siis on auttanut öisinkin, jos jossain muussa asiassa on apua tarvinnut, mutta harvemmin.
Kun oli vain yksi vauva, niin pääsääntöisesti minä hoidin yöt, mutta kaksosten aikaan, jos miehellä ei ole aamuvuoroon heräämistä, niin auttaa öisin. Nyt lomalla se hoitaa, joka herää. Tai jos olen jo monesti ravannut heidän luona, niin herätän vuorostaan miehen. Koskaan ei ole mitään vääntöä ollut asiasta ja miksi pitäisi olla? Ihan samalla tavalla ne on miehenkin lapsia.
Meillä minä hoidan yöheräämiset, koska on helpompi yöllä kaivaa tissi esiin kuin ruveta säätämään pulloja. Mies ottaa vauvan sitten kun se herää siinä viiden kuuden aikaan, ja minä saan nukkua vielä tunnin pari, viikonloppuisin enemmänkin. Näin toimimme joka yö.
Näiden yötissien ja -heräilyjen lukeminen on kyllä parasta ehkäisyä!
Vastenmieliseltä kuulostaa.
Meillä mies jäi kotiin kun esikoinen oli n. 3kk eli kun äitiyspvrahakausi loppui.
Ja oli kotona siihen asti kun sain opiskelut loppuun eli reilu 7kk...
Ja minä imetin lasta yli vuoden: pullosta sai äidinmaitoa jota pumppasin päivisin ja muulloin imetin, myös öisin.
Opiskelut kun loppui niin odotinikin jo toista (vähän vahingossa, ei pitänyt vielä).
Tosin tuolla kertaa tulikin 2 😱
Mies jäi taas kotiin monikkopidennyksen mahdollistamana ja oltiin molemmat kotona n. 10 kk.
Imetin kaksosia reilun vuoden (myös öisin 😉) ja mies oli, ja on edelleen, tasavertainen vanhempi.
Heräsi esikoisen kanssa yms.
Edelleen tekee kotitöitä siinä missä minäkin, keväällä hoisi etäkoulun sujumista kuten minäkin. Ylipäätään teemme YHDESSÄ asioita...
Lapset on jo 16 ja 15 vuotiaita.
Ei pahempaa teiniangstia; hyvä suhde meidän vanhempien kanssa.
Toki "pienet lapset pienet murheet, isot lapset isot murheet" sanoo sananlasku 😉
Tiedän, minulla on käynyt onni, että mieheni on vastuuntuntoinen yms, kaikilla ei ole puolison valinta onnistunut yhtä hyvin 🙄
Ja sekin on onni, että lapset eivät ole olleet koliikkeja, refluksiongelmaisia, allergikkoja tms.
Kaikilla ei näin ole.
Tsemppiä kaikille vanhemmille 😘
Vasec-Tommy kirjoitti:
Näiden yötissien ja -heräilyjen lukeminen on kyllä parasta ehkäisyä!
Vastenmieliseltä kuulostaa.
Eihän se mitään herkkua ole. Mutta onneksi ne yösyönnit kestää loppujenlopuksi hyvin vähän aikaa.
Mä en ole ikinä hoitanut vauvoja öisin. Imettänyt kyllä olen, mutta siihen miestä ei tarvita. Joskus tosi harvoin tuli yöllä kakka, sen vaihdoin, mutta pissavaippaa en. Eli ei, meillä mies ei ikinä hoitanut vauvoja öisin. Mi nostin yöpaidan helmaa ja avasin imetysliivin. Sit jatkoin unia. 3×perhepetivauva.
Ei vauvaa tartte öisin hoitaa muuten kuin imettämällä, ja siihen miehestä ei ole.
Heräiltiin vuoronperään.
Ei tietenkään molempien tarvitse eikä pidä nousta yhtä aikaa, vaan vuorotella niin, että kumpikin saa välillä nukkua.
Vierailija kirjoitti:
Ei vauvaa tartte öisin hoitaa muuten kuin imettämällä, ja siihen miehestä ei ole.
No, kyllä lapsi voi yöllä heräillä muutenkin.
Meinaatko, että pienen ihmistaimen, joka on täysin riippuvainen hoitajasta, voi huoletta jättää univelkaisen äidin hoidettavaksi?