Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä todennäköisyys on raskautua 45-vuotiaana?

Vierailija
02.06.2014 |

Kuukautiset olleet koko ikäni säännölliset ja ovulaatiossa alapää kosteana aina. Olisikohan ihan kauheaa, jos saisi vielä yhden lapsen?

Perusterve ja hoikka olen ihan.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teilläkin sellaista tunnetta, että ajattelet syntymättömiä lapsia. Siis sellaisia mitä ei ole edes pantu aluille. Itse ajattelen ja tuntuu samalta kuin ajatellessani yhtä lapsistani, joka menehtyi.

Vierailija
22/42 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 18:48"]

Tunnetko ketään 65-vuotiasta? Haluatko olla sen ikäinen/eläkeläinen kun lapsesi pääsee ylioppilaaksi? Jos sinulla on jo lapsi(a) en hankkisi enää.

[/quote]

taidat itse olla aika nuori...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen riski saada vammainen lapsi? Trisomioihin riski kasvaa iän myötä, mutta ei suinkaan kaikkiin vammoihin. Ja jos nyt downia tarkoitetaan, kuten ilmeisesti tarkoitetaan, se nyt ei mikään kauhean paha vamma ole.

Vierailija
24/42 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 18:43"]

On aika extreme urheilua, riski saada vammainen lapsi on suuri.

[/quote]itse en pelännyt sitä, kävin istukkanäytteessä ja loput herran haltuun. Kirjoitin tuossa ylempänä eli 44 v terve vauva.

Vierailija
25/42 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin mummoksi 45-vuotisena. Ihanaa hoidella pikkuista ja ihmetellä rakkauden määrää.

Vierailija
26/42 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 18:39"]

Ehkä tulet raskaaksi ehkä et, meillä on jätetty ehkäisy pois ja ikää minulla on 48v, jos lapsi on tullakseen niin saa tulla.

Molemmat isoäitini ovat saaneet esikoisensa, yli 40 vuotiaina, toinen 46vuotiaana ja toinen 48 vuotiaana. 

Minulla ei ole vielä vaihdevuosioireita, kuukautiset on säännölliset kierto ei ole vielä lyhentynyt. 

[/quote]

Olisiko lapsi sinulle ensimmäinen? 

Onnea mahdolliseen raskauteen! 

Vierailija
27/42 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 19:06"]Mikä ihmeen riski saada vammainen lapsi? Trisomioihin riski kasvaa iän myötä, mutta ei suinkaan kaikkiin vammoihin. Ja jos nyt downia tarkoitetaan, kuten ilmeisesti tarkoitetaan, se nyt ei mikään kauhean paha vamma ole.

[/quote]

Luepahan vähän trisomioista. Down on oikeasti aika pieni huoli. Ja downit elää keskimäärin 40 vuotta. Sellaisen, jos hankkii, pitäisi ainakin laskea että on itse elossa saattamaan lapsensa hautaan. Liian usein joudun työssäni kohtaamaan ns. vanhan downin, joka ei ymmärrä miksi joutuu vanhempien kuoltua laitokseen eikä voi asua kotona. Surullista, että ihmiset eivät pidä downia minään oikeana vammana edes.

Vierailija
28/42 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, se on aina joko 0% tai 100%

Jos kiero on säännöllinen, niin kokeilemallahan se selviää.

Vierailija
29/42 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän naisia, jotka ovat synnyttäneet 46v., 47v. 50v. Arvo Ylppö oli muistellut, että eräs kätilö oli saanut lapsen 55-vuotiaana, oli ollut ensisynnyttäjä.

Vierailija
30/42 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 19:34"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 19:06"]Mikä ihmeen riski saada vammainen lapsi? Trisomioihin riski kasvaa iän myötä, mutta ei suinkaan kaikkiin vammoihin. Ja jos nyt downia tarkoitetaan, kuten ilmeisesti tarkoitetaan, se nyt ei mikään kauhean paha vamma ole.

[/quote]

Luepahan vähän trisomioista. Down on oikeasti aika pieni huoli. Ja downit elää keskimäärin 40 vuotta. Sellaisen, jos hankkii, pitäisi ainakin laskea että on itse elossa saattamaan lapsensa hautaan. Liian usein joudun työssäni kohtaamaan ns. vanhan downin, joka ei ymmärrä miksi joutuu vanhempien kuoltua laitokseen eikä voi asua kotona. Surullista, että ihmiset eivät pidä downia minään oikeana vammana edes.

[/quote]

Vammaistenhoitajana minun ei tarvitse lukea. Down kuten kuka tahansa vammainen kyllä yleensä ymmärtää, että aikuisena muutetaan kotoa pois. Ja usein haluaa sitä itsekkin. 

Vierailija
31/42 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihminen alapeukuttaa sitä, että joku toinen on saanut terveen lapsen 40-50-vuotiaana. Varmaan omassa vanhemmuudessaan todella epävarma ihminen. Tai muuten vain onneton.

Vierailija
32/42 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin vaan kun miettii sitä lasta... Viiskymppinen äiti vie tarhaan ja varmaan sitä luullaan mummoks, ihan syystä. Ois kannattanut aiemmin, juna meni jo. Odottele lapsenlapsia...

Vierailija
33/42 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 19:06"]

Mikä ihmeen riski saada vammainen lapsi? Trisomioihin riski kasvaa iän myötä, mutta ei suinkaan kaikkiin vammoihin. Ja jos nyt downia tarkoitetaan, kuten ilmeisesti tarkoitetaan, se nyt ei mikään kauhean paha vamma ole.

[/quote]kyllä se olisi kauhea

Vierailija
34/42 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain ottolapsen 45-vuotiaana. Kukaan ei ole luullut lapsen mummoksi, mutta mitäpä se haittaisi vaikka luulisikin.

Vierailija
35/42 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut myöhäissyntyinen, neitsyyskin meni vasta lähes 22 v ja vauvan sain 44 vee. Aivan ihanaa että sain viime hetkillä ja oli ensimmäinen. Miksi kukaan aiemmin kertonut kuinka antoisaa aikaa on kun on oma lapsi. Kiitos tästä yhdestä. Taivaan Isälle suuri Kiitos.

Vierailija
36/42 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 19:34"]

[/quote]

[/quote]pidän ihan oikeana vammaisena

Vierailija
37/42 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 20:03"]

Olen ollut myöhäissyntyinen, neitsyyskin meni vasta lähes 22 v ja vauvan sain 44 vee. Aivan ihanaa että sain viime hetkillä ja oli ensimmäinen. Miksi kukaan aiemmin kertonut kuinka antoisaa aikaa on kun on oma lapsi. Kiitos tästä yhdestä. Taivaan Isälle suuri Kiitos.

[/quote]

Varmasti ihana tunne, kun saa mahdollisuuden tulla äidiksi yli 40v. Itse aloittelin miesten tapailut vasta kolmekymppisenä. Heti ei se oikea tullut vastaan ja niin menetin mahdollisuuteni omaan lapseen.

Vierailija
38/42 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenmenoriski on yli 90%, downriski 1:60 jne. Riskejä siis on. 

http://www.laakarilehti.fi/files/lehdisto/SLL392010-sainio.pdf

Yli 45-vuotias isä on myös riski. Keskenmenoriski suuri, psykologiset sairaudet yms. http://m.aamulehti.fi/kotimaa/utain-isan-ika-vaikuttaa-lapsen-terveyteen?v=1

Vierailija
39/42 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vammaisuuden riskiä ajatellaan, niin missään iässä ei pitäisi tulla raskaaksi. On suurempi mahdollisuus saada jollain muulla tavalla vammainen lapsi, kuin trisomialapsi. Ja ne muut ovat ihan yhtä todennäköisiä kaikenikäisillä. Downien keskimääräinen elinikä on muuten kyllä nykyisin paljon enemmän kuin 40 vuotta. 

Vierailija
40/42 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 20:15"]Jos vammaisuuden riskiä ajatellaan, niin missään iässä ei pitäisi tulla raskaaksi. On suurempi mahdollisuus saada jollain muulla tavalla vammainen lapsi, kuin trisomialapsi. Ja ne muut ovat ihan yhtä todennäköisiä kaikenikäisillä. Downien keskimääräinen elinikä on muuten kyllä nykyisin paljon enemmän kuin 40 vuotta. 

[/quote]

Miten 80v sitten enää hoitaa aikuista, vammaista lastaan, ovatko molemmat vanhainkodissa? :/