Mikä todennäköisyys on raskautua 45-vuotiaana?
Kuukautiset olleet koko ikäni säännölliset ja ovulaatiossa alapää kosteana aina. Olisikohan ihan kauheaa, jos saisi vielä yhden lapsen?
Perusterve ja hoikka olen ihan.
Kommentit (42)
Mun äiti saa lapsen tässä lähiviikkoina ja täyttää syksyllä 45. Että ei se mahdotonta ole.
Ystävä saa kolmennen nyt ja täytti juuri 45v. Mahdollista toki mutta myös riskit isommat.
Onhan se mahdollista. Itse tulin raskaaksi 42-vuotiaana, vaikka kuinka yritimme sitä välttää. Silti tärppäsi.
Meillä on suvussa 46-vuotias synnyttäjä. Hänen tuolloin synnyttämänsä tytär on nyt isokokoinen ja reipas 62-vuotias. Käy töissä ja odottaa ensimmäistä lastenlastaan. Miehenkin on itselleen löytänyt ovat olleet naimisissa nelisenkymmentä vuotta.
Tiesin että riskit on isot tulla raskaaksi 43 v mutta rohkea rokan syö ja ehdin täyttää 44 vee ja kaikki meni hienosti, terve POIKA vauva tuli.
[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 18:31"]
Tiesin että riskit on isot tulla raskaaksi 43 v mutta rohkea rokan syö ja ehdin täyttää 44 vee ja kaikki meni hienosti, terve POIKA vauva tuli.
[/quote]ensimmäinen oli
Ehkä tulet raskaaksi ehkä et, meillä on jätetty ehkäisy pois ja ikää minulla on 48v, jos lapsi on tullakseen niin saa tulla.
Molemmat isoäitini ovat saaneet esikoisensa, yli 40 vuotiaina, toinen 46vuotiaana ja toinen 48 vuotiaana.
Minulla ei ole vielä vaihdevuosioireita, kuukautiset on säännölliset kierto ei ole vielä lyhentynyt.
Tunnetko ketään 65-vuotiasta? Haluatko olla sen ikäinen/eläkeläinen kun lapsesi pääsee ylioppilaaksi? Jos sinulla on jo lapsi(a) en hankkisi enää.
Toivottavasti hyvin vähäiset mahdollisuudet.
Sä olet jo oikeasti hemmetin vanha.
Sinulla on sata kertaa todennäköisempi riski saada vammainen lapsi kuin noin 25-vuotiaalla (suhdeluvut 1/1500 ja 1/15), ja 2,5 kertainen riski että vauva kuolee kohtuun sekä 3 kertaa todennäköisemmät ongelmat synnytyksen kulussa. Ei mitään järkeä.
Et voi raskautua, mutta voit tulla raskaaksi.