Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehet: Kertokaa omin sanoin vaimon

Vierailija
02.06.2014 |

synnytyksen jälkeisestä ajasta. Mitä odotuksia oli? Mikä asia tuli yllätyksenä? Yms.

Lueskelin yhtä avausta, ja siihen annetut vastaukset oli miehiltä ja osalta naisilta aika karseeta luettavaa. Niin olisi hyvä tietää, että valmistauduitko isäksi tulemiseen ja sen vaikutuksiin elämässä, ja ymmärsitkö kuinka raskaus ja synnytys vaikuttaa naiseen niin henkisesti kuin fyysisesti?

Ihan rehtejä vastauksia odotan.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 15:27"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 14:56"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 14:51"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 14:44"]

Mitä karseeta, siellä vaan joku lahnanalku keksi tekosyitä ettei tarvis pillua antaa. Vissiin jo lapsiluku täynnä niin hälläväliä miehestä. Tosin jos mies ei ihan nössö ole niin pihtari kusee omaan silmäänsä tuolla menolla.

[/quote]

Minä mietin vain, että opettaako tällaisia kirjoittavat äidit tytöilleen että pillua pitää antaa aina kun mies haluaa??? En voi muuta sanoa kuin että huh huh.

[/quote]

Jo isoisoäidit tiesivät että mies pysyy tyytyväisenä kun sille antaa pillua. Pätee myös nykyaikana.

[/quote]

Minun isoäiti ei ole koskaan opettanut minulle mitään tuollaista, ei omakaan äitini. Ja heillä on takana kuitenkin useiden kymmenien vuosien suhde saman miehen kanssa.

[/quote]

Ehkäpä he luulivat koulun hoitaneen asian tältä osin.Nähtäväksi jääkin pystytkö samaan kuin äitisi ja isoäitisi. Valitettavasti perimätiedon kulku takkuilee nykyaikana monisa asioissa.

Vierailija
2/28 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pohtinut lapsen tuoia muutoksia, mutten mitenkään aktiivisesti aiheesta tietoa hakenut. Luin kyllä useimmat työttöystäväni kotiin kantamat aihetta käsittelevät lehdet. Ekan lapsen kohdalla kaikki meni tosi hyvin. Olin jopa yllättynyt, ettei raskausaikana kotonani asunutkaan hormoonihirviötä. Ei vauva-aikakaan mitään järkytyksiä tuonut. Ehkä nukuttamisen vaikeus oli suurin yksittäinen yllätys. Tietysti vauvan hoidon 24/7 vaativuus oli suurempi kuin odotin. Fyysisesti tyttöystäväni palautui jopa nopeammin kuin olin ajatellut. Toinenkin meni okei, mutta kolmas katkaisi kamelin selän. Henkisestäni tyttöystäväni muuttui jotenkin vakavammaksi. Hän ei ole enään se iloinen ja sähäkkä nainen johon ihastuin. Häntä ei enään läheisyys tai seksi kiinnosta. Olen epäillyt masennusta tai itsetunto-ongelmia, mutta minkäs teet, jos toinen ei halua puhua.

Se mikä minut on yllättänyt, on se vauhti jolla vuodet vierivät. Missä vaiheessa meistä tuli vauhdilla keski-ikäistyvä, tylsä ja ylipainoiseksi paisunut mies ja nainen, jotka asuvat yhdessä. Nuorimmainenkin on kohta koulussa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 14:36"]

synnytyksen jälkeisestä ajasta. Mitä odotuksia oli? Mikä asia tuli yllätyksenä? Yms.

Lueskelin yhtä avausta, ja siihen annetut vastaukset oli miehiltä ja osalta naisilta aika karseeta luettavaa. Niin olisi hyvä tietää, että valmistauduitko isäksi tulemiseen ja sen vaikutuksiin elämässä, ja ymmärsitkö kuinka raskaus ja synnytys vaikuttaa naiseen niin henkisesti kuin fyysisesti?

Ihan rehtejä vastauksia odotan.

[/quote]

Kyllä lapsentekoon pitäisi saada ainakin puolen vuoden katuma-aika ellei olekaan sitä mitä on kuvitellut.

Vierailija
4/28 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 15:34"]

Olin pohtinut lapsen tuoia muutoksia, mutten mitenkään aktiivisesti aiheesta tietoa hakenut. Luin kyllä useimmat työttöystäväni kotiin kantamat aihetta käsittelevät lehdet. Ekan lapsen kohdalla kaikki meni tosi hyvin. Olin jopa yllättynyt, ettei raskausaikana kotonani asunutkaan hormoonihirviötä. Ei vauva-aikakaan mitään järkytyksiä tuonut. Ehkä nukuttamisen vaikeus oli suurin yksittäinen yllätys. Tietysti vauvan hoidon 24/7 vaativuus oli suurempi kuin odotin. Fyysisesti tyttöystäväni palautui jopa nopeammin kuin olin ajatellut. Toinenkin meni okei, mutta kolmas katkaisi kamelin selän. Henkisestäni tyttöystäväni muuttui jotenkin vakavammaksi. Hän ei ole enään se iloinen ja sähäkkä nainen johon ihastuin. Häntä ei enään läheisyys tai seksi kiinnosta. Olen epäillyt masennusta tai itsetunto-ongelmia, mutta minkäs teet, jos toinen ei halua puhua.

Se mikä minut on yllättänyt, on se vauhti jolla vuodet vierivät. Missä vaiheessa meistä tuli vauhdilla keski-ikäistyvä, tylsä ja ylipainoiseksi paisunut mies ja nainen, jotka asuvat yhdessä. Nuorimmainenkin on kohta koulussa!

[/quote]

Vielä ei ole myöhäistä muttaa elämän suuntaa, noin ei ole pakko olla.

Vierailija
5/28 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apina.

Mitä karseeta, siellä vaan joku lahnanalku keksi tekosyitä ettei tarvis pillua antaa. Vissiin jo lapsiluku täynnä niin hälläväliä miehestä. Tosin jos mies ei ihan nössö ole niin pihtari kusee omaan silmäänsä tuolla menolla.

[/quote]

Vierailija
6/28 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 15:40"]

Apina.

[/quote]

[/quote]

En usko että olet, osaathan kuitenkin kirjoittaa, ainakin yhden sanan tai käyttää copypastea. Veikkaan että luultavammin apinan sijaan kyseessä on katkera ylipainoinen av-mamma  jolle on käynyt juuri noin.  LOL.

Vierailija
7/28 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on loistava esimerkki siitä, että moderointia pitäisi oikeasti olla. Aloitus oli mitä loistavin, mutta laskujeni mukaan vain yksi oikea mieskommentti ja sen lisäksi muutama asiallinen. Tästä pitäisi moderoida paska pois ja/tai lukottaa ketju.

Vierailija
8/28 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 16:50"]

Tämä on loistava esimerkki siitä, että moderointia pitäisi oikeasti olla. Aloitus oli mitä loistavin, mutta laskujeni mukaan vain yksi oikea mieskommentti ja sen lisäksi muutama asiallinen. Tästä pitäisi moderoida paska pois ja/tai lukottaa ketju.

[/quote]

Vielä mitä, tää on oikein viihdyttävä ketju. Jopa  apinatkin osallistumassa mielipiteineen  :D .

Vierailija
9/28 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 17:03"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 16:50"]

[/quote]

Vielä mitä, tää on oikein viihdyttävä ketju. Jopa  apinatkin osallistumassa mielipiteineen  :D .

[/quote]

Yleensä siat, että onhan tuo vaihtelua siltä kantilta.

Vierailija
10/28 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimoni ei ole synnyttänyt.

Vierailija
11/28 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä synnytyksen jälkeinen aika tarkoittaa kuukausissa?  Minulla on kaksi lasta,  enkä osaa edes ajatella mitään synnytyksen jälkeistä aikaa, ihan samanlaista se on kuin muutenkin?

Vierailija
12/28 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tällä palstalla juuri miehiä käy, joten turha edes pyytää tuollaista. Naiset täällä teeskentelee joskus miestä. Ei miehiä kiinnosta vatvoa täällä mitään että minkälaista se nyt oli, vaikka jossain dokumenttielokuvassa jotkut miehet puhuvat saunassa tunteistaan, ei sellaisia miehiä ole täällä tai tosielämässä.

Vierailija
13/28 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 15:34"]Olin pohtinut lapsen tuoia muutoksia, mutten mitenkään aktiivisesti aiheesta tietoa hakenut. Luin kyllä useimmat työttöystäväni kotiin kantamat aihetta käsittelevät lehdet. Ekan lapsen kohdalla kaikki meni tosi hyvin. Olin jopa yllättynyt, ettei raskausaikana kotonani asunutkaan hormoonihirviötä. Ei vauva-aikakaan mitään järkytyksiä tuonut. Ehkä nukuttamisen vaikeus oli suurin yksittäinen yllätys. Tietysti vauvan hoidon 24/7 vaativuus oli suurempi kuin odotin. Fyysisesti tyttöystäväni palautui jopa nopeammin kuin olin ajatellut. Toinenkin meni okei, mutta kolmas katkaisi kamelin selän. Henkisestäni tyttöystäväni muuttui jotenkin vakavammaksi. Hän ei ole enään se iloinen ja sähäkkä nainen johon ihastuin. Häntä ei enään läheisyys tai seksi kiinnosta. Olen epäillyt masennusta tai itsetunto-ongelmia, mutta minkäs teet, jos toinen ei halua puhua.

[/quote]

Käy upottamassa munasi kireään, nuoreen pilluun!

Vierailija
14/28 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 17:26"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 15:34"]Olin pohtinut lapsen tuoia muutoksia, mutten mitenkään aktiivisesti aiheesta tietoa hakenut. Luin kyllä useimmat työttöystäväni kotiin kantamat aihetta käsittelevät lehdet. Ekan lapsen kohdalla kaikki meni tosi hyvin. Olin jopa yllättynyt, ettei raskausaikana kotonani asunutkaan hormoonihirviötä. Ei vauva-aikakaan mitään järkytyksiä tuonut. Ehkä nukuttamisen vaikeus oli suurin yksittäinen yllätys. Tietysti vauvan hoidon 24/7 vaativuus oli suurempi kuin odotin. Fyysisesti tyttöystäväni palautui jopa nopeammin kuin olin ajatellut. Toinenkin meni okei, mutta kolmas katkaisi kamelin selän. Henkisestäni tyttöystäväni muuttui jotenkin vakavammaksi. Hän ei ole enään se iloinen ja sähäkkä nainen johon ihastuin. Häntä ei enään läheisyys tai seksi kiinnosta. Olen epäillyt masennusta tai itsetunto-ongelmia, mutta minkäs teet, jos toinen ei halua puhua.

[/quote]

Käy upottamassa munasi kireään, nuoreen pilluun!

[/quote]

Ne nuoret muuten nykyään antaa myös kakkosta melko ennakkoluulottomasti..  wink wink  ;)  . Eli vielä ehtii kun et nuku onnesi ohitse :) .

Vierailija
15/28 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 14:56"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 14:51"]

[/quote]

Minä mietin vain, että opettaako tällaisia kirjoittavat äidit tytöilleen että pillua pitää antaa aina kun mies haluaa??? En voi muuta sanoa kuin että huh huh.

[/quote]

Jo isoisoäidit tiesivät että mies pysyy tyytyväisenä kun sille antaa pillua. Pätee myös nykyaikana.

[/quote]

Minun isoäiti ei ole koskaan opettanut minulle mitään tuollaista, ei omakaan äitini. Ja heillä on takana kuitenkin useiden kymmenien vuosien suhde saman miehen kanssa.

Vierailija
16/28 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mies, mutta väittäisin että omalle miehelle tuli valmistautumisesta huolimatta yllärinä väsynyt, hermoheikko hormonihyrrä jota vaimokseen kutsuu. Hyvin kuitenkin mun kanssa pärjännyt, ymmärtänyt, tukenut, auttanut. Upea mies =)

Seksistä puhuttiinkin jo ennen synnytystä ja kun sitä sitten halusin kokeilla viikko synnytyksen jälkeen meni mies hämilleen kun oli kuulemma odottanut parin kuukauden selibaattia. :D Kohteli mua tosi upeasti silloinkin.

Vierailija
17/28 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehelle tuli yllätyksenä se, että raskausaikana oli vähemmän seksiä kuin synnytyksen jälkeen.

Vierailija
18/28 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
19/28 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks piti vastata kun selvästi pyydettiin miesten vastauksia?? Varmaan miestäs vitutti kattoo tollasta "hormonihyrrää" mikä sillä tekosyyllä halus huomiota itelleen....

Vierailija
20/28 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies oli ulkomaankomennuksella kun esikoinen syntyi, joten pääsi näkemään vauvan ja äidin vasta puoli vuotta synnytyksen jälkeen. Helpolla on päässyt siis asiasta ;-) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi